2025-03-07, 17:25
Medlem
Merwinnas avatar
Men käre värld. Kunde ha blivit ett sådant här fall, om inte kvinnan åkt fast för fylla:

https://www.youtube.com/watch?v=vUFm...hannel=NBCNews

Hon var tydligen känd alkoholmissbrukare. Hur kunde hon få ha barnet ensam..? När socialen förföljer föräldrar för mycket mindre saker, eller inget alls ibland. Hur kunde en sådan kvinna ha råd med ett radhus? Och var var pappan?

Usch, jag kommer att drömma mardrömmar i natt...
Citera
2025-03-07, 17:30
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Vad är det fråga om egentligen?

Om kvinnan hade druckit mycket, ville hon kanske avvakta med amning och skötsel av bäbisen, på samma sätt som man avvaktar med att köra bilen dagen efter, tills alkoholhalten i kroppen planat ut.
Citera
2025-03-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men käre värld. Kunde ha blivit ett sådant här fall, om inte kvinnan åkt fast för fylla:

https://www.youtube.com/watch?v=vUFm...hannel=NBCNews

Hon var tydligen känd alkoholmissbrukare. Hur kunde hon få ha barnet ensam..? När socialen förföljer föräldrar för mycket mindre saker, eller inget alls ibland. Hur kunde en sådan kvinna ha råd med ett radhus? Och var var pappan?

Usch, jag kommer att drömma mardrömmar i natt...

Det är det här som är så förrädiskt med återfall, hon kan ha varit ren i 10 år och har radhus och jobb. Allt går fint. Vad gör då ett par glas vin framför mello? Så vaknar man nerkissad i ett dike utan skor och telefon…
Citera
2025-03-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Stämningsansökan - FUP

Uppsala TR B 10188-23 Aktbil 13,

Stämningsansökan

https://delafil.se/303b6aa4ff34a68e/...%C3%A4ven_.pdf

Uppsala TR B 10188-23 Aktbil 14,

Förundersökningsprotokoll

https://delafil.se/453e41795c57555a/...okoll_(23_.pdf
Tack för detta.

Fina lilla pojk.. hoppas du får ett bra liv!

Såg så väldigt fint och städat ut på bilderna, och rummet till grabben så riktigt bra ut. Han hade verkligen allt man kan önska, förutom sin mamma. Men så är det med missbruk, det kan ta bort de mest mänskliga sidorna hos oss och vi gör saker som är oförlåtliga. Alkohol är verkligen skit och jag är så glad att jag slutat dricka.
Citera
2025-03-07, 17:59
Medlem
Det är bara att konstatera att socialtjänsten i Uppsala har misslyckats ännu en gång (av cirkus 100 kända fall i den kommunen). De omhändertar de två äldre barnen när de var små för att mamman hade missbrukat. Sedan släpper de kontrollen på mamman och låter henne missbruka med en till pojke i hasorna.

Jag blir sedan mörkrädd av vår rättsmedicinska expertis som inte kan skilja på klimärken orsakat av en tidigt diagnostiserad eksem och yttre våld. Tydligen kan inte våra myndigheter se skillnad på kroppsvätskor, då blöjan antingen var fylld med avföring eller fylld med urin, som omnämns vid 4 tillfällen i utredningen. Än värre är våra barnförhörsledare som låter som att de själva är 12 år gamla i förhören.

(Åklagarmyndighetens eller Tingsrättens klavertramp behöver nog inte ens diskuteras. Hur fan fick man ut en helt ren kopia av en FUP inför en rättegång som dessutom skall hållas inom lyckta dörrar? Grabbens hela liv är ju utsmetat i FUP. Hela hans 2åriga BVC-journal är ju med i klartext.)
Senast redigerad av Methos 2025-03-07 kl. 18:04.
Citera
2025-03-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nja man får nog säga att detta är ganska unikt, jag har jobbat med samhällets olycksbarn i 20 år och känner och har känt hundratals missbrukare. Och även om många har varit väldigt dåliga föräldrar så har faktiskt ingen kommit upp i samma klass som MM. Oavsett kön. Jag har varit med om pappor och mammor som har druckit och tagit droger ihop med sina barn eller dumpat dom på vem som helst för att kunna kröka, men att lämna ett så litet barn ensam hemma så länge har jag aldrig hört talas om. Det här är verkligen i en klass för sig.

Förra året var det ett fall i usa där en mamma lämnade sin 1 åring i spjälsäng i en vecka för att åka med pojkvännen på semester. Baenet dog
Citera
2025-03-07, 18:13
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det är bara att konstatera att socialtjänsten i Uppsala har misslyckats ännu en gång (av cirkus 100 kända fall i den kommunen). De omhändertar de två äldre barnen när de var små för att mamman hade missbrukat. Sedan släpper de kontrollen på mamman och låter henne missbruka med en till pojke i hasorna.

Jag blir sedan mörkrädd av vår rättsmedicinska expertis som inte kan skilja på klimärken orsakat av en tidigt diagnostiserad eksem och yttre våld. Tydligen kan inte våra myndigheter se skillnad på kroppsvätskor, då blöjan antingen var fylld med avföring eller fylld med urin, som omnämns vid 4 tillfällen i utredningen. Än värre är våra barnförhörsledare som låter som att de själva är 12 år gamla i förhören.

(Åklagarmyndighetens eller Tingsrättens klavertramp behöver nog inte ens diskuteras. Hur fan fick man ut en helt ren kopia av en FUP inför en rättegång som dessutom skall hållas inom lyckta dörrar? Grabbens hela liv är ju utsmetat i FUP. Hela hans 2åriga BVC-journal är ju med i klartext.)

Ja det är illa så det skriker om det. Och jag antar att det kommer bli rättsliga följder.
Detta måste absolut vara ett brott mot sekretesslagen!
Citera
2025-03-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Alltså så MÅNGA fel på en och samma gång utan ett konsekvenstänk hur i helskotta kan man få ens ha ett barn och har dem bakgrunden, Soc och annat borde ju klivit in TIDIGT för ha ett skyddsnät här är det bara tur att pojken inte dog!
Less på denna typ av förälder!

Uppsalas socialförvaltning var redan inkopplade, då de omhändertog de två äldsta barnen för 10 år sedan. Det är Uppsala kommuns socialförvaltning vi pratar om, den förvaltning som gör flest grova klavertramp och har flest LVU-fall i Uppdrag granskning. Troligen hade också dotterns skola vetskap om vad som skedde hemma då dotter inte var särskilt förvånad över händelsen. Det var hon som ringde polisen.

Så, systemet visste vad som pågick i den familjen. Men socialförvaltningen fokuserar istället på att kidnappa barn till helt fungerande familjer, då dessa barn är värda mer på barnmarknaden. Ingen vill köpa ett vanvårdat barn.
Citera
2025-03-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Ja det är illa så det skriker om det. Och jag antar att det kommer bli rättsliga följder.
Detta måste absolut vara ett brott mot sekretesslagen!

Jepp, det är ett brott mot OSL. Frågan är bara vem som orkar skriva en JO-anmälan.
Vad jag vet så skärptes rutinerna kring utlämning av FUP som handlar om barn efter "Arbogafallet" där syskonens obduktionsbilder snaskades ut här på forumet.
Citera
2025-03-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hon är alkoholist. Alkoholism är en mycket allvarlig sjukdom.

Trött på detta påståend. Alkoholism är ingen sjukdom, det är ett beroende.
Citera
2025-03-07, 18:26
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos

Är väl välkänt att socialen och diverse myndigheter har silkesvantar på när det handlar om kvinnor och deras barn.

Jag vet tillfällen där kvinnan ändå fått behålla vårdnaden även om hon missbrukat knark med motivationen att det var ju flera veckor sedan hon knarka, idag sköter hon sig och ramlar inte dit särskilt ofta, alla begår ju misstag ibland.

Däremot räcker det att en man tar en bärs för mycket någon helg så får han aldrig se sitt barn igen.
Citera
2025-03-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoddie
Ingen annan som har läst förhöret med mormor till ungen?
Hon försöker ta på sig skulden och påstår sig ha glömt och virrat bort en lapp som sa att hon skulle vara barnvakt just då..

Jag läste det och kan på ett sätt förstå att mormor gjorde detta, hon vill väl att hennes barn ska slippa påföljd och att barnbarnet ska kunna flytta tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in