2025-03-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Hur visste dem
Att hon hade ett barn hemma?

Hon berättade det för patrullen.
Citera
2025-03-08, 13:56
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
'Finns alltid män' .. tur det finns resurser att tillgå. När blev hon ansvarsfri ?
närheten tror jag inte denna kvinna kan erbjuda då hon är så borta så det finns inte.
Stackars barn.. som hon förlorat vårdnaden om förut.

Vad ska man tro hon har för bagage i denna misär hon skapat?
Kan hon stå på egna ben ?

Diagnos: 'Run Away Child'
Misär! - Vad tror du J kommer att utvecklas till när ljuset går upp för honom ?
Barnhem fort som attan och hoppas J glömmer allt vad mamman gjort för honom.

Vart har jag skrivit att jag ansvars befriar henne?

Jag har ingen aning om vad BO kommer att kunna bli när BO blir stor.
Jag kan hoppas på att BO blir en polis eller liknande.
Citera
2025-03-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Han visste väl inte? Eller var han också alkis?

Mannen i Stockholm är en adopterad son till en läkare. Skriver sig som restaurangkonsult, men verka ha dold postsdress, luktar lite fängelse eller vårdinrättning.
Citera
2025-03-08, 13:59
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Min yngsta är en månad äldre än pojken här och hon har lyckats med att smita förbi gallret till trappan, plockat upp och kastat glas, talrikar och andra föremål som skapar vassa skärvor. Hon försöker ta gafflar och knivar när bestickslådan är öppen och lyfta på flaskor och skit som står i dörren till kylen som hon kan öppna utan problem på egen hand.

Ja, summa summarum; Du lämnar inte ett barn i den åldern på längre avstånd än att du kan springa bort till det på en halvminut vid behov.

Ja nu har alla olika utvecklingsstadier och följer individuella utvecklingskurvor.
Men japp jag håller fullständigt med dig!
Citera
2025-03-08, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nja hon behandlades för ca 10 år sedan och varit nykter flera år men senaste månaderna verkar hon börjat dricka igen.

Oj, tyvärr så försvinner aldrig missbruk helt. Det är svårt att råda bot på för frestelsen finns alltid där.
Frågan är om det har hänt något speciellt i hennes liv eller om trodde hon skulle klara av det.
Tyvärr är det inte hon själv som drabbas utan nu riskera ju hon livet på sitt barn. Hon trodde garanterat att det inte var någon fara, och säkert fortfarande.
Undra vad hennes kompis trodde eller visste hon inte om att hon hade barn. Det är ju första jag hade frågat min kompis, vem som tar hand om hennes barn.
Citera
2025-03-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Oj, tyvärr så försvinner aldrig missbruk helt. Det är svårt att råda bot på för frestelsen finns alltid där.
Frågan är om det har hänt något speciellt i hennes liv eller om trodde hon skulle klara av det.
Tyvärr är det inte hon själv som drabbas utan nu riskera ju hon livet på sitt barn. Hon trodde garanterat att det inte var någon fara, och säkert fortfarande.
Undra vad hennes kompis trodde eller visste hon inte om att hon hade barn. Det är ju första jag hade frågat min kompis, vem som tar hand om hennes barn.

Vill absolut inte förminska mammans ansvar i detta, men ”kompisen” verkar vara en gammal dryckeskompis som tjatat på henne att komma till Stockholm för att festa. Vänner sedan 30 år så nog visste han om att hon hade barn, han bara antog att det var löst…
Citera
2025-03-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vill absolut inte förminska mammans ansvar i detta, men ”kompisen” verkar vara en gammal dryckeskompis som tjatat på henne att komma till Stockholm för att festa. Vänner sedan 30 år så nog visste han om att hon hade barn, han bara antog att det var löst…

Jag förstår. Ja tyvärr så förutsätter man att personen har fixat barnvakt. Man tar ju sådant för givet och man vill inte lägga sig i hur andra sköter sitt barn. Sen anser väl många att det inte är ens ansvar. Vi killar brukar inte vara så nyfikna heller och fråga om sådana här saker.

Oavsett så är det helt och hållet hennes fel, dock hade man som vän kunnat påverka om han hade frågat.
Citera
2025-03-08, 14:30
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Min yngsta är en månad äldre än pojken här och hon har lyckats med att smita förbi gallret till trappan, plockat upp och kastat glas, talrikar och andra föremål som skapar vassa skärvor. Hon försöker ta gafflar och knivar när bestickslådan är öppen och lyfta på flaskor och skit som står i dörren till kylen som hon kan öppna utan problem på egen hand.

Ja, summa summarum; Du lämnar inte ett barn i den åldern på längre avstånd än att du kan springa bort till det på en halvminut vid behov.
Håller med. När jag var i den här lille killens ålder hände det sig att min mamma begav sig till brevlådan vid tomtgränsen tio meter bort för att hämta in posten.

Som nyfiken knatte vred jag om ytterdörrens lås. Jag förstod ju givetvis inte att jag kunde vrida tillbaka vredet och låsa upp dörren. Av allt bultande på dörren och den intuitiva insikten om att jag gjort något dumt fick jag, gissar jag på, panik och gömde mig längst in under en säng.

Allt knackande på fönsterrutor av mamma och syskon för att få mig att låsa upp gjorde antagligen situationen värre. Det slutade med att min pappa fick åka hem från jobbet fyra mil bort och låsa upp.

Hål i huvudet att lämna småbarn ensamma. Nu var ju hon tydligen en missbrukare och jag hoppas att barnet blir omhändertaget.
Citera
2025-03-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag förstår. Ja tyvärr så förutsätter man att personen har fixat barnvakt. Man tar ju sådant för givet och man vill inte lägga sig i hur andra sköter sitt barn. Sen anser väl många att det inte är ens ansvar. Vi killar brukar inte vara så nyfikna heller och fråga om sådana här saker.

Oavsett så är det helt och hållet hennes fel, dock hade man som vän kunnat påverka om han hade frågat.

Ja, för missbrukare råder väl ofta något slags kodex att inte lägga sig i. Hon hade bara 9 kr på kontot själv så det var nog en blandning av sug och total brist på omdöme.
Citera
2025-03-08, 14:38
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag mailade dem och informerade om att de har gjort fel.

Har inte BO fått en advokat? För då bör denna advokat också meddelas!
Och åklagare som har hand om utredningen.
Citera
2025-03-08, 14:39
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Ett barn far illa, och Ni klagar på att Fup är omaskad.... Hon ska hängas ut rejält, gärna på torget,

Vi klagar primärt för att BO's identitet är röjd. Inte för att GM identitet är röjd.
Citera
2025-03-08, 14:58
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig

Vill minnas att det stod i förhöret med kompisen att han skulle ha frågat henne vem som var barnvakt, och att hon svarade att det var hennes 14-åring.

Tillägg: plockade fram det nu.
Ur förhöret med kompisen:

Hur var hennes inställning till att åka?
Jag tjatade rätt mycket, men hade hon sagt att det går inte hade jag respekterat det. Hon har sagt nej förr hon har barnet och jobbat.

Vad berätta hon för dig om barnen?
Jag fråga vem som tog barnvakten. Då sa hon att det var 14åringen som tog det för Maria skulle vara hemma igen till 06. Insåg inte det själv förrän hon ringde från St: Göran då tänkte jag att det kanske inte var bra att de lämnades.
Senast redigerad av Bandita 2025-03-08 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in