2025-03-07, 14:00
Medlem
MrDoomsdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbas
Min största kritik mot Putin är ju att han varit alldeles för mjäkig. Varför slog man inte ut el- och vattenförsörjning tidigare t.ex.?

Jag har kritik mot Putin även om jag vet att de har rätten på sin sida här: Varför slog de inte ut Zelenzky och ledarskiktet det första de gjorde? Varför bara mala ner smågubbar i skyttekrig? Det räcker ju att skicka några raketer mot rätt byggnader i Kiev så är det över, sen lägger sig småfolket och behöver inte längre offras till köttfärs åt satans synagogas glädjerus.

Hade de skickat en Atombomb mot Kiev, så hade det antagligen räddat fler liv i längden än nuvarande taktik, och jag hade antagligen hurrat!

En på Kiev och en På Israel, klart.
Citera
2025-03-07, 14:02
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Men ni är sanningsenliga och objektiva med dvärgdiktatorn Zelensky?? Självinsikt ska inte sådana som du tala om någonsin ts, skärpning.

Finns det något att kritisera så hade vi gjort det men du verkar inte heller förstå dynamiken som faktiskt råder här för är man först och främst emot globalisterna/satanisterna så gillar man både Trump och Putte eftersom det är så otroligt lätt att se vilka globalisterna vill få er får att ogilla. Ni är barnlika i er förståelse för världen tyvärr.
Citera
2025-03-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Men ryssvännerna kritiserar aldrig något Ryssland gör oavsett vad de gör. Varför?
På detta forum är man så upptagen med att avslöja lögnerna från Banderavännerna att man aldrig hinner komma till de egentliga dåliga sakerna. Diskussionerna brukar vara mer i stil med "Varför skäl Ryzzen våra fartkameror?" "Varför intar inte bara Finland Moskva?".

Finns inte så mycket utrymme i en sådan miljö för sakliga diskussioner som pro och cons i övergången till en progressiv skatteskala.

Citat:
Och till er ryssvänner: Finns det något som ni anser vara dåligt med Ryssland och Putin?
Finns hur mycket som helst att kritisera. Eftersom forumet heter Utrikes kan man på det temat tycka att de borde styrt upp Syrien bättre innan Turkiet gick in och börjat folkmörda halva landet. De borde ha varit mindre naiva i de ekonomiska relationerna med EU. De kunde också ha varit mer aggressiva med sin propaganda generellt - det sparar pengar i längden.

Ryssvänner är ett väldigt svepande begrepp som jag inte riktigt vet vem det inkluderar. Det kan hur som helst vara värt att notera att kritiken mot Putin i själva Ryssland framför allt handlar om att han är för liberal. Oppositionen åt både höger och vänster, samt internt, har länge varit för en hårdare linje mot EU-byråkraterna.
Citera
2025-03-07, 14:06
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Ser gärna något negativt om Putin. Snubben har suttit vid makten i totalt 20 år, och Ryssland är fortfarande ett shithole country. Har han gjort nåt dumt?

Inget ont om Putin?
Citera
2025-03-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Massor, Ryssland är ett skitland och Putin är auktoritär i överkant. Men jag är inte rysssvän heller. Jag har inte sett många ryssvänner på flashback. Jag tror du förväxlar ryssvänner med sådana som bara anser att vi inte bör hjälpa Ukraina. Ukraina är ett skitland precis som Ryssland.

Vad som är ännu svårare att hitta är ”slava ukraini” människor som kan säga något dåligt om Ukraina, trots att det är ett megakorrupt skitland med en kokaindvärg som ledare över en massa nazister.
Jaså? Är Zelensky ledare över en massa nazister? Detta låter väldigt likt de anklagelser just Putin själv kommer med som du okritiskt svalt...
Citera
2025-03-07, 14:28
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Inget ont om Putin?

Om man jämför med några svenska statsministrar som Tage Erlander, Olof Palme, Carl Bildt och Göran Persson, skulle ni säga att de har skött jobbet bättre eller sämre än Putin? Hade det varit bättre för Sverige att flyga in Putin istället?

Vill höra hur ni resonerar.
Citera
2025-03-07, 14:45
Avstängd
Citat:
Det finns en tumregel: De som aldrig kritiserar en sida är sektmedlemmar och de ledare som aldrig blir kritiserade är diktatorer. Detta har aldrig varit mer sant än bland våra kära ryssvänner. Jag själv är långt mer vänligt inställd till USA än Ryssland, men inte fan har jag några problem att kritisera USA. Men ryssvännerna kritiserar aldrig något Ryssland gör oavsett vad de gör. Varför?

Och till er ryssvänner: Finns det något som ni anser vara dåligt med Ryssland och Putin?
Som jag skrivit flera gånger tidigare tycker jag inte Ryssland är varken ett land jag skulle flytta till eller rekommendera. De har en bra bit kvar till demokrati mm.
MEN som jag också skrivit tidigare, RÄTT SKA VARA RÄTT.
Har du en enda gång hört en diskussion i media eller bland politiker om hur terrorregimen i Ukraina var innan efter den 24 febr. 2022?
Nej ingen har någonsin ifrågasatt detta.
Agendan och propagandan har nog varit efterkrigstidens största hittepå!
Att man kallar det "fullskalig invasion" borde ju bara det få klockorna att ringa...
Att Ryssland skulle kunna anfalla vilket land som helst och vi måste snabbt och odemokratiskt med i Nato borde också få klockorna att ringa!i

Att Ryssland ockuperade Krim 2014... ja varför då??? Har någon någonsin berättat Sanningen??
Den näst största flottbasen samt Sevastopol har hela tiden varit ryskt territorium som även godkänts av Ukraina. Krimborna samt de östra oblasten vill tillhöra Ryssland. Det är av den anledningen man ansåg valet "riggat" och varför man ej velat ha demokratiska val där.
Allt handlar om att väst och Nato vill kontrollera dessa områden. Inget annat.
De utspel som både Obama och Biden gjort talar tydligt detta språk.
Trump vet detta och därför försöker han nu medla på sakliga grunder.
Självklart går hela den vänsterliberala sekten i taket, precis som vapenlobbyn.
Se bara idag.. vår utrikesminister köper aktier i vapenindustrin just innan man bestämmer att ännu mer pengar, både här och i europa investeras. EU ska investera 900 miljarder.(man tror inte det är sant..) Altså enorma belopp som kunde gå till mycket bättre investeringar.
EU har blivit fullkomligt verklighetsfrånvända.

Det är så här det fungerar idag, och jag kan sätta en peng på att hon inte är den enda som investerade just innan.
Det är dags att dumsvensken tar bort sina blågula "stand for ukraine" flaggor från facebook...
Senast redigerad av flashbackstasi 2025-03-07 kl. 15:30. Anledning: stavfel
Citera
2025-03-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Om Turkiet hade invaderat Grekland, hade du då tagit lika ilsken ställning för Grekland och kallat dig ”Greklandsvän” och beskyllt alla andra för att vara Erdoganapologeter? För det hade ju i så fall också varit en europeisk konflikt?
Alla vet, alla vet att skiten är en bög.
Citera
2025-03-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Nu var det väl inte direkt krigsförbytande homoryssar som ombads att svara i tråden?
Är du läskunnig din snåpittade böghora till putlervö.

Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Alla vet, alla vet att skiten är en bög.

Du verkar helt besatt av bögar och homosex?

OnT: Nej jag tycker det är den andra sidan som vägrar erkänna några fel.
Citera
2025-03-07, 15:29
Medlem
Norrbagg79s avatar
Dom är så hjärntvättade och obildade att man verkligen tror Ryssland och Putin är bäst.
Citera
2025-03-07, 15:30
Medlem
wotoos avatar
Frågan är felformulerad. Rätt borde rimligtvis vara: varför är det så få ryssvänner som vill bosätta sig i Ryssland?

Återkom gärna om någon lyckas få svar på det
Citera
2025-03-07, 15:34
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Det finns en tumregel: De som aldrig kritiserar en sida är sektmedlemmar och de ledare som aldrig blir kritiserade är diktatorer. Detta har aldrig varit mer sant än bland våra kära ryssvänner. Jag själv är långt mer vänligt inställd till USA än Ryssland, men inte fan har jag några problem att kritisera USA. Men ryssvännerna kritiserar aldrig något Ryssland gör oavsett vad de gör. Varför?

Finns inget att säga som redan inte är sagt.

Självklart finns det fel med alla länder, speciellt stormakter. Nu vill EU vara med i leken, men det visar sig ju inte riktigt funka med en mångkulturell stormakt. Jag gillar varken USA, Ryssland eller Kina, men jag fullkomligt föraktar de politiker vi har i EU och inte minst i Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in