Citat:
Ursprungligen postat av
thelastkingofscotland
Det finns en tumregel: De som aldrig kritiserar en sida är sektmedlemmar och de ledare som aldrig blir kritiserade är diktatorer. Detta har aldrig varit mer sant än bland våra kära ryssvänner. Jag själv är långt mer vänligt inställd till USA än Ryssland, men inte fan har jag några problem att kritisera USA. Men ryssvännerna kritiserar aldrig något Ryssland gör oavsett vad de gör. Varför?
Och till er ryssvänner: Finns det något som ni anser vara dåligt med Ryssland och Putin?
Som jag skrivit flera gånger tidigare tycker jag inte Ryssland är varken ett land jag skulle flytta till eller rekommendera. De har en bra bit kvar till demokrati mm.
MEN som jag också skrivit tidigare, RÄTT SKA VARA RÄTT.
Har du en enda gång hört en diskussion i media eller bland politiker om hur terrorregimen i Ukraina var innan efter den 24 febr. 2022?
Nej ingen har någonsin ifrågasatt detta.
Agendan och propagandan har nog varit efterkrigstidens största hittepå!
Att man kallar det "fullskalig invasion" borde ju bara det få klockorna att ringa...
Att Ryssland skulle kunna anfalla vilket land som helst och vi måste snabbt och odemokratiskt med i Nato borde också få klockorna att ringa!i
Att Ryssland ockuperade Krim 2014... ja varför då??? Har någon någonsin berättat
Sanningen??
Den näst största flottbasen samt Sevastopol har hela tiden varit ryskt territorium som även godkänts av Ukraina. Krimborna samt de östra oblasten vill tillhöra Ryssland. Det är av den anledningen man ansåg valet "riggat" och varför man ej velat ha demokratiska val där.
Allt handlar om att väst och Nato vill kontrollera dessa områden. Inget annat.
De utspel som både Obama och Biden gjort talar tydligt detta språk.
Trump vet detta och därför försöker han nu medla på sakliga grunder.
Självklart går hela den vänsterliberala sekten i taket, precis som vapenlobbyn.
Se bara idag.. vår utrikesminister köper aktier i vapenindustrin just innan man bestämmer att ännu mer pengar, både här och i europa investeras. EU ska investera 900 miljarder.(man tror inte det är sant..) Altså enorma belopp som kunde gå till mycket bättre investeringar.
EU har blivit fullkomligt verklighetsfrånvända.
Det är så här det fungerar idag, och jag kan sätta en peng på att hon inte är den enda som investerade just innan.
Det är dags att dumsvensken tar bort sina blågula "stand for ukraine" flaggor från facebook...