2025-03-07, 15:35
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Frågan är felformulerad. Rätt borde rimligtvis vara: varför är det så få ryssvänner som vill bosätta sig i Ryssland?

Återkom gärna om någon lyckas få svar på det

Så är det, iranier, araber, serber och annat löst folk från Balkan hade alla chanser i världen att flytta till Ryssland. Istället valde man att fly till det förhatliga väst?
Citera
2025-03-07, 15:41
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Frågan är felformulerad. Rätt borde rimligtvis vara: varför är det så få ryssvänner som vill bosätta sig i Ryssland?

Jag kan svara.
Att vara "ryssvän" innebär inte att man vill flytta dit, det innebär på sin höjd att man uppskattar ett konservativt och nationalistiskt land där ledaren ser till sitt folks bästa.

Det finns ingen motsättning i att vilja detsamma för sitt eget land och kritisera nuvarande ledning.

Är det jättesvårt att förstå för dig?
Citera
2025-03-07, 15:54
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så är det, iranier, araber, serber och annat löst folk från Balkan hade alla chanser i världen att flytta till Ryssland. Istället valde man att fly till det förhatliga väst?

Samma fenomen med turkar i Tyskland.
Citera
2025-03-07, 16:00
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Ja såklart är all kritik mot Ryssland helt fel, eller hur?

Är du dum i huvudet?
Jag skrev ju att Ryssland har många fel, din idiot, fattar du trögt?
Citera
2025-03-07, 17:27
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Det finns en tumregel: De som aldrig kritiserar en sida är sektmedlemmar och de ledare som aldrig blir kritiserade är diktatorer. Detta har aldrig varit mer sant än bland våra kära ryssvänner. Jag själv är långt mer vänligt inställd till USA än Ryssland, men inte fan har jag några problem att kritisera USA. Men ryssvännerna kritiserar aldrig något Ryssland gör oavsett vad de gör. Varför?

Och till er ryssvänner: Finns det något som ni anser vara dåligt med Ryssland och Putin?
För oss med en hjärna så behöver man inte säga det uppenbara.

Det är för att ni vrålidioter som tjatat om varenda dag i två års tid att "nu är snart Ryssland heeelt slutkört" och sedan när det inte blir så skriker "rysstroll" när man undrar vart ni fått dessa bombsäkra idéer ifrån.

Det enda hjärntvättade beteende jag träffat på sista veckan är folk som tycker Ukraina ska fortsätta kriga till varje pris.
Citera
2025-03-07, 17:41
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:

Då får man väl ställa.motfrågan; varför är det så få Ukraine vänner, om någon , som beger till fronten och hjälper Zelensky med soldater. Han har ju bedt om eran hjälp.
Citera
2025-03-07, 20:19
Medlem
De vågar inte, en jag känner kunde inte skriva ett skit om hur de va på messenger tex... så de är försiktiga. Protestera och du försvinner...
Citera
2025-03-08, 00:18
Medlem
Sasha08s avatar
Ryssvänlig är att ta i men jag ställer mig på ryssens sida i konflikten med Zelenskyj

Min kritik är att Putin är för liberal mot muslimer och låter dom ta för mycket plats u det kristna landet
Citera
2025-03-08, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det gäller också ukrainska "patrioter" som vägrar lämna Tyskland när fosterlandet kallar.
Let's face it - Tyskland är generöst med bidrag. Hellre få betald lägenhet och rulla tummarna i Tyskland, än att jobba arselt av sig för brödsmulor i Ukraina. Mänskligt.

Citat:
Majority of Ukrainians in Germany no longer intend to return ...
https://english.nv.ua/nation/majorit...-50469922.html
27 nov. 2024 — About 65% of Ukrainian refugees who ended up in Germany do not plan to return to Ukraine.
Citera
2025-03-08, 01:15
Medlem
Citat:
Och här har ni ett praktexempel på en hjärntvättad idiot som jag syftar på i min TS. Leta med samma förstoringsglas och pincett som TantRossin använder för att få fram sin penis i erigerat tillstånd och ni kommer ändå aldrig hitta minsta kritik mot Ryssland eller Putin.

För att ta reda på din fiendes svagheter, titta på var hen försöker attackera dig. Du får använda vilken toa du vill.
Citera
2025-03-08, 01:22
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Det finns en tumregel: De som aldrig kritiserar en sida är sektmedlemmar och de ledare som aldrig blir kritiserade är diktatorer. Detta har aldrig varit mer sant än bland våra kära ryssvänner. Jag själv är långt mer vänligt inställd till USA än Ryssland, men inte fan har jag några problem att kritisera USA. Men ryssvännerna kritiserar aldrig något Ryssland gör oavsett vad de gör. Varför?

Och till er ryssvänner: Finns det något som ni anser vara dåligt med Ryssland och Putin?
Jag är inte ryssvän, men är också mot kriget. För mig känns det oftast onödigt att kritisera Ryssland eftersom de får så mycket skit ändå.

Ett stort aukoritärt land. Självklart finns det mycket dåligt där.
Citera
2025-03-08, 03:42
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbas
Min största kritik mot Putin är ju att han varit alldeles för mjäkig. Varför slog man inte ut el- och vattenförsörjning tidigare t.ex.?

Va häftig du är, då.

Men mjäkig är han som ger sig på civila.
Zelenski och de andra topparna är oskadda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in