2025-03-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Fast det stämmer ju inte. Jag är emot kriget och vill se fredsförhandlingar, samt tycker att NATO/väst har varit väldigt delaktiga i att provocera fram kriget.

Samtidigt tycker jag att Ryssland är ett korrupt skitland på många sätt och jag skulle inte vilja leva under Putins styre.

Det är ju Ukraina-nissarna som försöker skapa propaganda-narrativet att alla som på något sätt kritiserar västs/Ukrainas agerande, samt är för fredsförhandlingar, skulle vara rysstroll som älskar Putin.

Det är ju endast i er propagandiserade fantasivärld det är så.
Jo det stämmer. Ryssvännerna hävdar att kriget var västs fel, helt utan hållbara argument, och har ingen som helst förståelse för varför Ukrainas folk hellre söker sig till väst än Ryssland. Existerar kritik mot att Ryssland startade detta illegala krig? Nej! Existerar det kritik mot att Ryssland själva är ansvariga för att NATO expanderat österut? Nej! Existerar det någon självinsikt i varför inga vill leva som ett ryskt lydrike om de inte blir påtvingade? Nej!
Citera
2025-03-07, 13:41
Medlem
stilichos avatar
Det finns inga fel med Ryssland. Hade det funnits det hade det givetvis stått om det i rysk media. Jag följer rysk media och jag har aldrig läst om något som är dåligt i Ryssland.
Citera
2025-03-07, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Jo det stämmer. Ryssvännerna hävdar att kriget var västs fel, helt utan hållbara argument, och har ingen som helst förståelse för varför Ukrainas folk hellre söker sig till väst än Ryssland.

Jag tycker mig tvärtom se att det främst är "Ukrainavännerna" som endast skyller på Ryssland och ser det hela svartvitt. Konstant tjat om att "ryzzar" är onda orcer som ska utrotas osv.

Jag har inga problem att förstå att båda sidorna har del i att kriget startade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Du fick det svar du förtjänar eftersom du bara spyr propaganda. Det är inte värt att försöka bemöta. Du är hjärntvättad och i din värld att alla former av nyansering ett bevis på en lönecheck från Kreml. Dum i huvudet tror jag inte att du är men du är oförmögen att se bortom din svartvita världsbild.

Återigen; det här är inte Europas konflikt. Det här är en skärmytsling mellan två gamla östblocksstater. Det här är inte ett dugg mer ”vår sak” än när Indien pucklar på Pakistan. Låt slaverna slåss och grattis till den som vinner men same same i övrigt.

Vad snackar du om? Hade jag svalt någon propaganda så hade jag hävdat att Ukraina är ett fantastiskt och oproblematiskt land, allt är frid och fröjd. Tvärtom är jag väl medveten om att Ukraina har stora problem inrikes och är långt ifrån något mönsterland. Du däremot, har väldigt svårt att kritisera Ryssland och tycker att det är oproblematiskt att de i skrivande stund utför invasionskrig på europeisk mark, låt ryssen göra vad de vill, inte våra problem. Lustigt, men ändå är det jag som är hjärntvättad? Mm, tjenare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Systembolaget stänger om några timmar... här är mitt tips till dig. Ta ett stort glas vatten. en Treo med resten av din medicin. Sov i 3 timmar sätt alarmet!!! Vattenkamma håret, stänk på lite AXE å borsta tänderna, byt ut taxibrallorna mot ditt enda par jeans som du luftat på balkongen å glöm inte pilotbrillorna! ta nu ner rullatorn till bolaget å inhandla mer än vad du brukar! Skrik inte när du är i butiken säg helst ingenting! Även om du ser 5-spices i någons ICA kassa så betyder det inte att de är kinesiska spioner, bit i läppen! kämpa! nu kan du knappt bli nekad.

Du kan göra allt detta!
Har rubeln ramlat in på kontot?
Är det fri jakt på ryska agenter?
Citera
2025-03-07, 13:44
Medlem
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Ryssarna har inte på något sätt rätten på sin sida i denna konflikt

Ok, tänker inte övertyga dig, det skulle vara onödigt.
Citera
2025-03-07, 13:47
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Vad snackar du om? Hade jag svalt någon propaganda så hade jag hävdat att Ukraina är ett fantastiskt och oproblematiskt land, allt är frid och fröjd. Tvärtom är jag väl medveten om att Ukraina har stora problem inrikes och är långt ifrån något mönsterland. Du däremot, har väldigt svårt att kritisera Ryssland och tycker att det är oproblematiskt att de i skrivande stund utför invasionskrig på europeisk mark, låt ryssen göra vad de vill, inte våra problem. Lustigt, men ändå är det jag som är hjärntvättad? Mm, tjenare.
Om Turkiet hade invaderat Grekland, hade du då tagit lika ilsken ställning för Grekland och kallat dig ”Greklandsvän” och beskyllt alla andra för att vara Erdoganapologeter? För det hade ju i så fall också varit en europeisk konflikt?
Citera
2025-03-07, 13:48
Medlem
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Nu var det väl inte direkt krigsförbytande homoryssar som ombads att svara i tråden?
Är du läskunnig din snåpittade böghora till putlervö.

Varför ska ni alltid bli vulgära när argumenten tar slut?
Citera
2025-03-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Jag tycker mig tvärtom se att det främst är "Ukrainavännerna" som endast skyller på Ryssland och ser det hela svartvitt. Konstant tjat om att "ryzzar" är onda orcer som ska utrotas osv.

Jag har inga problem att förstå att båda sidorna har del i att kriget startade.
Jo du har uppenbart problem i att se hur Ryssland själva satt sig i denna situation. Om inte, förklara vad du anser om Rysslands eget agerande mot deras grannar?

Ni själva hävdar ju att alla som anser att Ukraina måste få vapen om de vill försvara sig mot Ryssland är krigshetsare.
Citera
2025-03-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Det finns en tumregel: De som aldrig kritiserar en sida är sektmedlemmar och de ledare som aldrig blir kritiserade är diktatorer. Detta har aldrig varit mer sant än bland våra kära ryssvänner. Jag själv är långt mer vänligt inställd till USA än Ryssland, men inte fan har jag några problem att kritisera USA. Men ryssvännerna kritiserar aldrig något Ryssland gör oavsett vad de gör. Varför?

Och till er ryssvänner: Finns det något som ni anser vara dåligt med Ryssland och Putin?

Massor, Ryssland är ett skitland och Putin är auktoritär i överkant. Men jag är inte rysssvän heller. Jag har inte sett många ryssvänner på flashback. Jag tror du förväxlar ryssvänner med sådana som bara anser att vi inte bör hjälpa Ukraina. Ukraina är ett skitland precis som Ryssland.

Vad som är ännu svårare att hitta är ”slava ukraini” människor som kan säga något dåligt om Ukraina, trots att det är ett megakorrupt skitland med en kokaindvärg som ledare över en massa nazister.
Citera
2025-03-07, 13:58
Medlem
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Finns det ens några ryssvänner här?
Det är ju mer att om någon påstår att usa och Eu har en del i kriget så blir de automatiskt ryssvänner och vatnicks.
Det skulle aldrig ha hänt för 10 år sedan i en diskussion på nätet, folk va mycket mer allmänbildade då.
Nu är jag övertygad om att ingen här har över 80 i IQ och att de är lika allmänbildade som en 7 åring

Dissa inte 7 åringar, de har ju först böjad progr..Host, host skolan.
Citera
2025-03-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Om Turkiet hade invaderat Grekland, hade du då tagit lika ilsken ställning för Grekland och kallat dig ”Greklandsvän” och beskyllt alla andra för att vara Erdoganapologeter? För det hade ju i så fall också varit en europeisk konflikt?

Ja visst. Grekland, precis som Ukraina, är en suverän och erkänd nation, vilket Erdogan ska respektera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in