• 1
  • 2
2025-03-03, 13:07
Medlem
Hovmastarens avatar
Det har kommit till min kännedom att flera "svenska" snusmärken ägs av blattar från Armenien.

Armeniern Gevorg Nalbandyan äger GN Tobbacco som säljer Oden's, Siberia, White fox, Islay Whisky, Lenny's Cut och Änglaholm.

Även den gamle brottaren Ara Abrahamian har gett sig in i snusbranchen. Han är styrelseordförande i Habit Factory in Sweden AB, som äger en fabrik i södra Stockholm med en produktionskapacitet på 100 miljoner dosor per år. Bolaget har även investerat i snusproduktion i Jakobstad, Finland, genom Strengbergs Habit Factory AB/OY, med planerad produktion om 80 miljoner dosor under 2024.

Via Habit Factory så äger Ara aktier i Enorama Pharma AB, ett företag som utvecklar och säljer tobaksfritt vitt snus under varumärket NIC-S på den amerikanska marknaden.

Citat:
En som varit drivande bakom att det i dag finns snusare världen över är affärsmannen Gevorg Nalbandyan och hans företag GN Tobacco, som tillverkat miljoner och åter miljoner dosor i jämtländska Bispgården och uppländska Enköping.

https://www.sverigesradio.se/artikel/7091986
https://www.aftonbladet.se/sportblad...brik-i-finland
https://gntobacco.com/en/

Det finns något äckligt över hur en armenier kan ta vår historiskt sett högsta gud, Oden, och marknadsföra ett snus med hans namn.

Som nationalist och snusare vill man inte ge pengar till blattar i onödan och kanske är det fler som inte känner till att det finns en armenisk snusmaffia som vi sponsrar? Vilka snusmärken ägs av svenskar idag?
Citera
2025-03-03, 13:24
Medlem
Nä, snusa på du bara. Tänk inte på Armenierna när du njuter av din prilla.
Det finns många människor i andra länder som säljer saker som ni snusare konsumerar. Apelsiner, Vindruvor, persikor, pepparkaksdeg, muffins, tofflor, Iphones, dörrknoppar, saffran, vitkål, bildäck, datordelar, spolarvätska, etanol, gummislangar till din cykel, TV, tryckkokare, hårgelé, lovikavantar.... det var nog allt jag kunde komma på.... kylskåp höll jag på att glömma!
Citera
2025-03-03, 13:33
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Nä, snusa på du bara. Tänk inte på Armenierna när du njuter av din prilla.
Det finns många människor i andra länder som säljer saker som ni snusare konsumerar. Apelsiner, Vindruvor, persikor, pepparkaksdeg, muffins, tofflor, Iphones, dörrknoppar, saffran, vitkål, bildäck, datordelar, spolarvätska, etanol, gummislangar till din cykel, TV, tryckkokare, hårgelé, lovikavantar.... det var nog allt jag kunde komma på.... kylskåp höll jag på att glömma!

Jag vet inte vad det har med saken att göra när jag specifikt talar om inhemskt snus? När man tänker på vad Sverige är rent kulturellt så brukar snus hamna högt upp på listan tillsammans med knäckebröd, köttbullar och lakrits så som svensk nationalist är det inte konstigt att man vill att ens knäckebröd ska komma från Leksand och att ens snus ska ägas av svenskar.

Gevorg verkar ha en utlåningsinstitution i Armenien som han via ett svenskt företag äger till 91%. Jag har ingen lust att ge blattar mina pengar.
Citera
2025-03-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Jag vet inte vad det har med saken att göra när jag specifikt talar om inhemskt snus? När man tänker på vad Sverige är rent kulturellt så brukar snus hamna högt upp på listan tillsammans med knäckebröd, köttbullar och lakrits så som svensk nationalist är det inte konstigt att man vill att ens knäckebröd ska komma från Leksand och att ens snus ska ägas av svenskar.

Gevorg verkar ha en utlåningsinstitution i Armenien som han via ett svenskt företag äger till 91%. Jag har ingen lust att ge blattar mina pengar.
Jag förstår. Hade ingenting att göra och försökte vara fyndig. My bad. Man får kolla upp det man konsumerar och låta ens surt förvärvade kronor gå till de man kan acceptera. Dessvärre är ju staten den största skurken som finansierar allsköns galenskap med våra pengar. Känns som man inte längre kan lita på någonting.
Citera
2025-03-03, 15:47
Avstängd
Då kan du ju heller inte snusa nånting från swedish match för det ägs också av blattar.

Du kan heller inte gå in på en subway,mc donalds,burger king,pressbyrån,seven eleven,pinchos,o learys,lion bar,dovas osv.
De flesta barer ägs inte av svenskar.
och du kan inte köpa en pizza.

Vad tänkte du handla då????

det finns endast 1 snusmärke som använder svenskodlad tobak vad jag vet och det är lundgrens.
Citera
2025-03-03, 16:08
Medlem
diakos avatar
Citat:
Det har kommit till min kännedom att flera "svenska" snusmärken ägs av blattar från Armenien.

Armeniern Gevorg Nalbandyan äger GN Tobbacco som säljer Oden's, Siberia, White fox, Islay Whisky, Lenny's Cut och Änglaholm.

Även den gamle brottaren Ara Abrahamian har gett sig in i snusbranchen. Han är styrelseordförande i Habit Factory in Sweden AB, som äger en fabrik i södra Stockholm med en produktionskapacitet på 100 miljoner dosor per år. Bolaget har även investerat i snusproduktion i Jakobstad, Finland, genom Strengbergs Habit Factory AB/OY, med planerad produktion om 80 miljoner dosor under 2024.

Via Habit Factory så äger Ara aktier i Enorama Pharma AB, ett företag som utvecklar och säljer tobaksfritt vitt snus under varumärket NIC-S på den amerikanska marknaden.

https://www.sverigesradio.se/artikel/7091986
https://www.aftonbladet.se/sportblad...brik-i-finland
https://gntobacco.com/en/

Det finns något äckligt över hur en armenier kan ta vår historiskt sett högsta gud, Oden, och marknadsföra ett snus med hans namn.

Som nationalist och snusare vill man inte ge pengar till blattar i onödan och kanske är det fler som inte känner till att det finns en armenisk snusmaffia som vi sponsrar? Vilka snusmärken ägs av svenskar idag?

Ja fy fan för dessa företagsama håriga armenier som satt upp företag med hundratals anställda här i Sverige och Norden! Tänka sig att dom vågar ha sin verksamhet och skatta här!! Vilka oförskämda armenier som inte vet hut!

Att dom vågar satsa medan du bara kör ner dig i misären. Att dom vågar sprida snuset dessutom!!!

Om ändå vissa fiskpinnar kunde kröka mindre, sluta sätta på kompisens syrra, flickvän eller fruga så kanske vi hade haft lite fler snusmärken ägda av fullblodssvenskar!

Du påminner om den där gubben Boris burlovic eller vad han heter. Han i alt-right sammanhang gubben, vars stora strategiska mål var att få folk att sluta äta pizza ute LMFAO.

Citera
2025-03-03, 16:16
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Då kan du ju heller inte snusa nånting från swedish match för det ägs också av blattar.

Swedish Match ägs av amerikaner.

Citat:
Du kan heller inte gå in på en subway,mc donalds,burger king,pressbyrån,seven eleven,pinchos,o learys,lion bar,dovas osv.

det finns endast 1 snusmärke som använder svenskodlad tobak vad jag vet och det är lundgrens.

Har inte ätit snabbmat på över 15 år. Föreställ dig hur god hygien ett gäng blattar på McDonald's kan tänkas ha och varför skulle jag stödja blattarna genom att köpa pizza eller kebab av dem?

Jag vill inte stödja dem genom att köpa deras mat eller deras snus. Hur kan det vara problematiskt?
Citera
2025-03-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman

Dags att börja snusa falukorv.
Citera
2025-03-03, 16:41
Medlem
Malawi-Golds avatar
General från Swedish Match är och förblir det bästa.

Kommer fortsätta snusa det oavsett vem som äger aktierna.
Citera
2025-03-03, 17:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Nej låtsas som man inte läst det där! Siberia är fan för gott för att sluta med...
Citera
2025-03-03, 17:49
Medlem
Okej vilka äger kronan portion? Mitt favorit märke!
Citera
2025-03-03, 19:15
Avstängd
Citat:

Gevorg Nalbandyan verkar dessutom inte vara så jätteintresserad av att betala skatt.

https://www.etc.se/story/snuskungen-...kordlaag-skatt

Ikea var heller inte intresserad av att betala skatt i sverige och det är heller inte ica,lidl och andra kinesföretag som biltema som skattefuskar rejält trots att man bara säljer kinesiskt skräp i sortimentet som slagit undan fötterna för svensk och europeisk industri)
Ingen normal person vill betala över 50% i skatt om man byggt upp nåt.

Men du kan ju börja betala 50% i inkomstskatt(utöver alla andra skatter) om du är intresserad av att stödja svenska staten som pissar på dig gång på gång.
Senast redigerad av Blatteman 2025-03-03 kl. 19:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in