Citat:
Ursprungligen postat av
Hovmastaren
Jag vill minimera mina skatteutgifter till en stat som ser till att mitt eget folk håller på att gå under i sitt eget land. Gevorg borde dock ha andra incitament att betala skatt då Sverige inte är hans land och svenskarna inte hans folk men likförbannat har han fått möjlighet att komma hit, bosätta sig och ta del av vårt samhälle.
Inte undra på att man hatar blattar.
Du kan inte kräva att andra ska betala full skatt när du själv inte vill betala full skatt.
Ungefär som en mördare som inte vill att andra ska mörda folk när han själv gör samma sak.
Om du flyttar till thailand,spanien eller vartsomhelst gör du samma sak som de lokala eller hur?
Om de minimerar sina skatteutgifter för att sälja billigare till kunderna då kommer du göra samma sak och om de inte vill betala 50% i inkomstskatt då kommer inte heller du vilja betala 50% i inkomstskatt utöver alla andra skatter.
Staterna får in sina pengar i allafall när småföretagare lyxkonsumerar pengarna på dyra bilar,restauranger,butiker och annat.De stora företagen tar pengarna direkt ut ur landet.
Förövrigt tror jag inte alls på at tdu endast konsumerar pengar på endast svenskägda företag.
Jag är säker på att du köper utländska varor som gb-glass och benjerrys,lidl,häegen dasz,coca cola,pepsi,tropicana,kelloggs,hellmans,frukt och grönsaker och utländskt billigt antibiotikakött och massa annat skräp från butiker som bara säljergiftigt kinesskräp som ikea,biltema,ullared,ö ob,rusta,dollarstore,jysk osv.
Så klaga istället på bankmaffian där de 4 bankerna i sverige snor 175000 miljoner av våra pengar efter alla utgifter i vinst varje år och gör svenskar arbetslösa när folk betalar med kort istället för riktiga pengar där du får betala alla de arbetslösa 1gång till genom mer skatt.
Där har du pengar som läcker ut ur ekonomin och konsumtionen för lufttjänster utan svensk personal.
+ staten som skickar våra pengar till onödiga krig i ukraina=krigsindustrin i usa till stor del och lite till wall---berg så att vi får ta mer lån på staten och höja skatter för att berika bankmaffian med räntor.