2025-04-02, 20:02
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Han med röda kalsonger har den största balle jag sett
Visar han verkligen den?

Röda badbyxor kanske du menar?
2025-04-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Visar han verkligen den?

Röda badbyxor kanske du menar?
Den visas genom tyget ju. Det ser ut som kalsonger men det kanske är badbyxor
2025-04-02, 20:11
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Den visas genom tyget ju. Det ser ut som kalsonger men det kanske är badbyxor
Har kalsongerna ben eller är det tarzan kalsonger?

Simon som arbetar på en kvinnodominerad arbetsplats har lärt sig av dom bästa, han gråter
sig till löneförhöjningen dom fertilare deltagande tjejerna blev torra i fittan där oavsett hur mycket den korta mannen tränat torson

2 idioter på 5 minuter använder ordet bajsmacka.

Undra var nallebjörnspriset kommer flyta iland som vrakgods död?
nån tjej hade ju annars juckat på den där kvinnliga barbaran som alltid är en mjuktuff Björn
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-02 kl. 20:16.
2025-04-02, 20:12
Medlem
Citat:
Har kalsongerna ben eller är det tarzan kalsonger?

Simon som arbetar på en kvinnodominerad arbetsplats har lärt sig av dom bästa, han gråter
sig till löneförhöjningen dom fertilare deltagande tjejerna blev torra i fittan där oavsett hur mycket den korta mannen tränat torson
Ett par boxerkalsonger
2025-04-02, 20:18
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Inför starten av Robinson tänkte jag förutse dialogen bland deltagarna, så att alla kan se skiten utan att ha på ljudet på TVn...

I år ska en tjej vinna! - Girlpower! - Vinnarskalle - Ända in i kaklet - Pannben - Han ska ut med huvudet före! - Sjukt viktigaste tävlingen hittills - Ingen värdig vinnare - Vi måste få mat! - Vi måste få eld! - Jag saknar mina barn så jag åker hem(efter 2 dagar) - Han är falsk - Hon är lurig - Det är bara att bita ihop - Jävla kokos, jag har skitit 5 gånger i natt - BREEEEV! - Den här immuniteten måste jag ha - Jag är med i alla pakter - Ska vi bada? - Nu gråter vi lite allihop(brev hemifrån) - Fel människa vann...
Begreppet Bajsmacka verkar, av allt att döma, bli säsongens ord... Inte hört det så här många gånger sedan 2018, då polisen Henrik Norgren var med.
2025-04-02, 20:54
Avskyr Robinson-ordet "bajsmacka". Hur fan är man funtad som vuxen om man använder det ordet?
2025-04-02, 21:24
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AztekaRoad
Avskyr Robinson-ordet "bajsmacka". Hur fan är man funtad som vuxen om man använder det ordet?
Om det bara vore isolerat till Robinson, men det där ordet används flitigt i alla samhällsskikt dom senaste 12 åren och jag misstänker att nyordslistan har implementerat det?, politiska kommentatorer brukar använda det (Carl Bildt) & min instinkt spontanföraktar alla som använder det
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-02 kl. 21:30.
2025-04-02, 21:24
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Så invandrare skall inte synas på tv? Du vill ha diskriminering om någon söker? Jag förstår inte. Det är väl olagligt att ha en policy där man inte castar någon för att den är icke vit?

Vi har väl programmet Efterlyst av just den anledningen? 🤔
2025-04-02, 22:07
Citat:
Om det bara vore isolerat till Robinson, men det där ordet används flitigt i alla samhällsskikt dom senaste 12 åren och jag misstänker att nyordslistan har implementerat det?, politiska kommentatorer brukar använda det (Carl Bildt) & min instinkt spontanföraktar alla som använder det

Jag har enbart hört ordet i Robinson. Men sen så kollar jag i och för sig inte program som Paradise Hotel, Big Brother etc.
2025-04-02, 23:59
Medlem
Att få lägra Madeleine i strandkanten vore en nåd att stilla bedja om. "Härifrån till evigheten" på crack, typ.
2025-04-03, 01:01
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han fick otroligt mycket hat efter detta, tog väl på psyket, han lämnade pga armen men de var totalt skitsnack, han skämdes nog duktigt... otroligt tragisk historia och han verkar va omtyckt. De han gjorde var otroligt märkligt och fult i mina ögon

Hans agerande var ganska logiskt egentligen.

Han var först att ge upp vattentävlingen i sitt lag så han var redan en måltavla för utröstning.

Han fick åka på förhandling och de skulle välja antingen en fördel till sig själv(att vara den enda som inte åker till gränslandet om laget förlorar nästa tävling) eller fördel till laget i tävlingen, om de inte kom överens innan tiden var slut skulle båda åka till gränslandet. Den andra gubben(Thomas?) var fast besluten om att han hellre åkte till gränslandet än att ta fördel till sig själv för laget hatade redan honom eftersom att han gav upp först i sitt lag och han ville inte bli mer hatad(var säkert lite rädd för typ Nabaz).

Roger kunde alltså välja mellan en fördel till sig själv eller att åka till gränslandet med Thomas. Det logiska om man vill vinna Robinson är då att inte åka till gränslandet eftersom det oftast är svårt att komma tillbaka.

Detta fick hans lag att ogilla honom ännu mer, men de visste inte om hur förhandlingen hade gått till. Att Roger omöjligen skulle ha kunnat komma hem med en fördel till laget.

Under den följande tävlingen sinkade Roger sitt eget lag för det innebar att han skulle hamna i ett nytt lag och alla de som tänkte rösta ut honom i hans gamla lag skulle hamna på gränslandet.

Utefter hans förutsättningar vet jag inte om han kunde gjort bättre val. Det enda han förmodligen misslyckades med var att beskriva logiken bakom hans agerande för hans nya lag eftersom de flesta människor saknar förmågan att sätta sig in i en annan persons situation, så han hade behövt beskriva hela processen i detalj.

Nu blev det att de såg honom som opålitlig och illojal istället.

Om något är det tv4 som satte upp alldeles för brutala situationer så tidigt i säsongen vilket ledde till att Roger hamnade i en väldigt utsatt situation. Speciellt illa är det eftersom Robinson i Sverige inte är som i typ Australien där alla fattar att det är ett spel och ett lekprogram utan i Sverige tar alla det alldeles för personligt och blir arga och sura och hatiska på riktigt.

Om du tycker hans agerande var märkligt har jag en fråga, vad tycker du att han borde ha gjort istället?
Senast redigerad av mendokse 2025-04-03 kl. 01:08.
2025-04-03, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AztekaRoad
Vill minnas att uttrycket myntades av Ove Sundberg runt 2010-2012, men jag kan ha fel.
Angående alla återkommande ord i Robinson, alla deltagare verkar tro att man ska prata på ett visst sätt när man är med. Robinson-lingo.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in