2025-03-03, 18:12
Medlem
sk33s avatar
Tja, när jag handlar på Coop är det mest "svenskar" där, "invandrarna" går till Willys en bit bort. Så det är nog rätt att försöka bredda kundbasen antar jag, med tanke på att den de har nu inte verkar räcka för att ge vinst. Men då måste de nog göra något med sitt "höga-pris"-rykte. Som väl delvis tyvärr stämmer.
Citera
2025-03-03, 18:13
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Antalet potentiella kunder som inte har nåt emot mångfald och som ofta gillar eko är fler än antalet potentiella kunder som har det, och dessa brukar även skita i eko.
Man kan tro att du jobbar på coops marknadsavdelning.
Jag tror även att du har fel.
Citera
2025-03-03, 18:15
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Reklamen är ju uppenbart riktad specifikt till dig, det beror nog på ditt ursprung
Ville du bara försöka dig på humor eller tänkte du utveckla det med mer substans?
Citera
2025-03-03, 18:17
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Det var för många år sedan som COOP började vurma för miljön på alla möjliga sätt. Så det är inte konstigt att de hoppat på nästa ideologiska tåg av denna naturen. Det är en viss typ av människor och företag som närmast patologiskt anammar vad som är trendigt och godhetssignalerande för stunden.
Absolut. Men det känns som att coop går all in när trenden börjar vända.
Hur kan de vara så off?
Citera
2025-03-03, 18:41
Medlem
Niggwards avatar
Inte satt foten inne på Coop på 10 år samt knappt sett några reklamer alls då jag inte brukar vanlig tv alls sen länge länge.

Coop ser jag som högst från utsidan någon igång i månaden när jag passerar. Varit skit länge
Citera
2025-03-03, 18:44
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Det handlar mer om vad vi vill slippa se.

Men frågeställningen kvarstår: är det här ett vinnande koncept från coop, eller får det motsatt effekt?

De får ju stå för det. Reklam ska ju öka konsumtion och tappar de så får de sitt straff rätt snart. Därför har jag svårt att lägga mig i reklamen. Reklam är inte samhällsnyttig.
Citera
2025-03-03, 19:43
Medlem
Pungpuckels avatar
I reklam för t.ex luftvärmepumpar, verktyg, Jula, Biltema, solpaneler, renoverings grejer osv där ska alla minsann vara vita!

Visst är det märkligt.
Citera
2025-03-03, 20:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Var handlar överklassen, eller dom som anser sig vara finare. Dom som gjort miljonbubbla i sin bostadsrätt? Är det COOP eller Maxi?
Ica
Citera
2025-03-03, 20:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Coop är bra, billigt och man vet att man inte påverkar det kapitalistiska systemet ( Trump o Kristersson)
Inte billigt alls förfan? Ica är billigare + man får rabatter. Coop har samma höga jävla inflationspriser
Citera
2025-03-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Vi alla vet att coop har inte gått som tåget på sistone och att de kämpar för att vara relevanta.
Men vad håller deras marknadsavdelning på med?

Den reklam från Coop jag nu slås av är afrikan i slöja, betalda samarbeten i sociala medier med araber, hbtq osv. hela tiden. Inte en enda reklam med endast etniska svenskar. Total wokeism när den trenden (äntligen) börjat dala.

Är det här hur dom tänker att coop ska räddas?
Ska coops ekonomi vändas genom att fylla butikerna med kebabtekniker och skäggiga regnbågsdamer?
Jag har tröttnat och vänt coop ryggen, men har jag fel här att det blir deras fall eller är deras marknadsstrateger PR-genier?

Total övertygelse plus bristande faktakunskap, eller agerande under duress är de anöedningar det kan bero på
Citera
2025-03-03, 21:38
Medlem
halvarvinkels avatar
Nu har jag hittat en viktig pusselbit till deras marknadsföring.

https://www.butikstrender.se/coop-sa...klamsamarbete/

De har ingått samarbete med Bang Agency som har gjort Försvarsmaktens senaste *trumvirvel* hbtq-reklamer som är precis lika woke dom med.

Frågan är vem av parterna som drivit på att det ska vara så. Bang ser ju ut att vara total PK så jag sätter nog mina stålar på att de är roten till det onda.
Citera
2025-03-03, 22:08
Medlem
Går det dåligt för Coop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här