2025-03-03, 22:50
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Min nämaste coop i norra stockholm är nybyggd fräsh och bra sortiment.

Inte en enda gång har jag sett en blond ung tjej med en neger bland kunderna.
Oerhört få invandrare över huvud taget i butiken.

50 meter bort ligger Lidl, där är 50 % invandrare och öst statare.

Någon på coop marknadsavdelning borde få sparken eller så är det deras reklam/media byrå
som lurat på dom att det är denna typ av reklam som säljer medans det är tvärt om, kunderna
undrar vad det är för jävla signalvärde ?
Skulle dom kunna ha en svensk man men thaifru och unge i reklamen ? Otänkbart !
Men det är väldigt blandat med människor på Coop, vad är det som är fel med det?
En svensk man med thaifru och unge i nästa reklamsnutt vore kul
Citera
2025-03-03, 22:54
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Det handlar mer om vad vi vill slippa se.

Men frågeställningen kvarstår: är det här ett vinnande koncept från coop, eller får det motsatt effekt?
Klart det är ett vinnande koncept?
Fattar inte vad som är jobbigt att se? Människor?
Sök hjälp vafan

Alla är välkomna på Coop 💚
Citera
2025-03-03, 23:04
Medlem
Vad har de för reklamavdelning?? Sen är ju afro väldigt inne i reklam nu (tjejer mest) och varit så i flera år nu tydligen. Gäller flera företag,Ullared, Rusta, Ikea mfl
Reklamavdelningarna i Sverige verkar leva 10 år efter sin tid hallå man behöver inte ”bevisa” något längre!!

Finns en riktigt fin stora Coop här och de kan inte vara nöjda
Citera
2025-03-03, 23:10
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklistan
Klart det är ett vinnande koncept?
Fattar inte vad som är jobbigt att se? Människor?
Sök hjälp vafan

Alla är välkomna på Coop 💚

Kul att du säger åt mig att söka hjälp medan du häver ur dig den ena plattityden efter den andra med en analysförmåga som en kretin och låter som en hysterika.

"Klart det är ett vinnande koncept. Fattar inte vad som är jobbigt att araber och afrikaner flyttar till Rinkeby. Alla är välkomna hit och förorten kommer blomstra. Speciellt när såna som du drar."
Och sen kom verkligheten visst ikapp.

Vi är nog en hel del som handlar/handlat på coop som motsätter och den här dynga och då slutar vi handla. Tror du det är bra att förlora existerande kunder?
Citera
2025-03-04, 00:53
Medlem
LittleFishs avatar
Det enda som är bra med coop är att det är öppet sent så man kan gå och köpa snus och nödraketer sent på kvällen då alla andra billigare alternativ varit stängda i flera timmar. Annars svindyrt.
Rädslan att bara ha vita i en reklamfilm (Gud förbjude..) får svenska företags blod att frysa till is av skräck. "Tänk om någon blåhårig 22-årig näsringskommunist-det på Expo råkar se vår icke HBTQ-certifierade dödsnazistreklam?!"
Vänsterpsykosen spricker som en vattenkraftsdamm igen och så är det en vecka senare "bojkotta nazist-COOP" med 165 000 följare på facebook typ. Rinse and repeat. Där det som vanligt florerar riktig rasism och diskriminering. Precis som alla "upplysta" vänsterpsykopatgrupper.

Självmordssekten, vänstern har inga gränser. Moderna tidens häxbål.

Så korta svaret är att marxismwoke inkorporeras i företagreklam som en försäkring mot att orättfärdiga galna drev inte ska riktas mot dem.
Senast redigerad av LittleFish 2025-03-04 kl. 01:09.
Citera
2025-03-04, 11:44
Medlem
brianmolkos avatar
Ni hoppas väl på de ska gå WOK...
Citera
2025-03-04, 18:32
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Kul att du säger åt mig att söka hjälp medan du häver ur dig den ena plattityden efter den andra med en analysförmåga som en kretin och låter som en hysterika.

"Klart det är ett vinnande koncept. Fattar inte vad som är jobbigt att araber och afrikaner flyttar till Rinkeby. Alla är välkomna hit och förorten kommer blomstra. Speciellt när såna som du drar."
Och sen kom verkligheten visst ikapp.

Vi är nog en hel del som handlar/handlat på coop som motsätter och den här dynga och då slutar vi handla. Tror du det är bra att förlora existerande kunder?
Verkar för mig som att de fått fler kunder
Förut var det bara vita som handlade där
Citera
2025-03-06, 00:42
Medlem
shinystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Var handlar överklassen, eller dom som anser sig vara finare. Dom som gjort miljonbubbla i sin bostadsrätt? Är det COOP eller Maxi?

Hemköp
Citera
2025-03-24, 20:10
Medlem
Hahaha vilken värld lever du i?
Reklamen är inspelad på Stora Coop mellan Hallonbergen och Ursvik, en genomsnittlig dag så ser besökarna där ut precis sådär, många multi-etniska par med jobb, ett barn och eftersom dom är ängsliga och vill passa in, kör Volvo.

Mycket mindre vanligt där är svennar i flannelskjorta, epa och snus.

Du behöver inte tycka om det men ska man göra en reklam som är representativ för verkligheten så är jag rädd för att reklamen stämmer läskigt väl.

//D
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Deras äckelreklam är inte ens realistsisk.

De försöker normalisera och trycker in det i huvvet på ungt folk att det alltid är en svart afrikan som alltid har en vit tjej och åker med volvo till coop för att handla.

De handlar aldrig på coop utan på billigaste arabbutik eller lidl,willys och endast i nödfall på coop och ica om allt annat har stängt.

De kör heller aldrig runt i en volvo.

Det som är synd är att coop har en del bra grejer som andra inte har men försöker undvika coop så gott det går pga reklamen.

Ica maxi och kvantum har ändå ett stort sortiment.

Kontaktade coop angående deras skitreklam men vänsternissarna på kontoret bemödade sig inte ens med att svara tillbaks.

Skriv till dom och klaga och ring till huvudkontoret.Helst så ofta det går tills de slutar med skitreklamen.
Citera
2025-03-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidfjs
Hahaha vilken värld lever du i?
Reklamen är inspelad på Stora Coop mellan Hallonbergen och Ursvik, en genomsnittlig dag så ser besökarna där ut precis sådär, många multi-etniska par med jobb, ett barn och eftersom dom är ängsliga och vill passa in, kör Volvo.

Mycket mindre vanligt där är svennar i flannelskjorta, epa och snus.

Du behöver inte tycka om det men ska man göra en reklam som är representativ för verkligheten så är jag rädd för att reklamen stämmer läskigt väl.

//D

Har varit i princip i alla stora coop butiker i hela sverige under åren man jobbat(förutom just denna du pratar om).

Inte en enda gång har jag sett afrikan som kör runt i en volvo och svensk fru och barn.

Att man tar 00,1% a befolkningen och trycker in det i halsen på folki varje reklampaus för att det tydligen finns några i hallonbergen betyder inte att det är realiteten.

De flesta afrikaner och afghaner,araber handlar inte hos coop förutom det som är på superkampanj.

De handlar i arabbutikerna runtom stan och handlar endast på coop om de inte vill visa sig snåla för tjejen dom hittat eller om alla andra har stängt elle rom ingen annan butik finns i närheten.
Citera
2025-03-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Att man tar 00,1% a befolkningen och trycker in det i halsen på folki varje reklampaus för att det tydligen finns några i hallonbergen betyder inte att det är realiteten.

I Stockholm fanns det 2023 nästan 100 000 utrikes födda och inrikes födda med två utrikes födda föräldrar bara från Afrika.
Är det då så osannolikt att det finns iallafall över 1000 Volvo körande Afrikaner med?

//D
Citera
2025-03-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidfjs
I Stockholm fanns det 2023 nästan 100 000 utrikes födda och inrikes födda med två utrikes födda föräldrar bara från Afrika.
Är det då så osannolikt att det finns iallafall över 1000 Volvo körande Afrikaner med?

//D

Över 1000 körande framgångsrika nya volvobilar afrikaner i stockholm med en vit svensk fotomodell och barn.

Nä tror inte de.

Om de skulle filmat i arabiska affären eller lidl,willys så skulle det varit mer trovärdigt. Och utan fotomodellen.

Jag har fortfarande inte lyckats pricka in en men ska kolla lite extra när jag e ute å handlar å ska meddela dig om jag lyckas hitta 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in