• 1
  • 2
2025-03-02, 21:46
Medlem
halvarvinkels avatar
Vi alla vet att coop har inte gått som tåget på sistone och att de kämpar för att vara relevanta.
Men vad håller deras marknadsavdelning på med?

Den reklam från Coop jag nu slås av är afrikan i slöja, betalda samarbeten i sociala medier med araber, hbtq osv. hela tiden. Inte en enda reklam med endast etniska svenskar. Total wokeism när den trenden (äntligen) börjat dala.

Är det här hur dom tänker att coop ska räddas?
Ska coops ekonomi vändas genom att fylla butikerna med kebabtekniker och skäggiga regnbågsdamer?
Jag har tröttnat och vänt coop ryggen, men har jag fel här att det blir deras fall eller är deras marknadsstrateger PR-genier?
Citera
2025-03-02, 21:54
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Vi alla vet att coop har inte gått som tåget på sistone och att de kämpar för att vara relevanta.
Men vad håller deras marknadsavdelning på med?

Den reklam från Coop jag nu slås av är afrikan i slöja, betalda samarbeten i sociala medier med araber, hbtq osv. hela tiden. Inte en enda reklam med endast etniska svenskar. Total wokeism när den trenden (äntligen) börjat dala.

Är det här hur dom tänker att coop ska räddas?
Ska coops ekonomi vändas genom att fylla butikerna med kebabtekniker och skäggiga regnbågsdamer?
Jag har tröttnat och vänt coop ryggen, men har jag fel här att det blir deras fall eller är deras marknadsstrateger PR-genier?
Handlar inte på Coop längre. Sunkiga lokaler, liten personalstyrka, höga priser och många kaozblattar bland kunderna. Recipe for disaster.
Citera
2025-03-02, 21:59
Medlem
Deras äckelreklam är inte ens realistsisk.

De försöker normalisera och trycker in det i huvvet på ungt folk att det alltid är en svart afrikan som alltid har en vit tjej och åker med volvo till coop för att handla.

De handlar aldrig på coop utan på billigaste arabbutik eller lidl,willys och endast i nödfall på coop och ica om allt annat har stängt.

De kör heller aldrig runt i en volvo.

Det som är synd är att coop har en del bra grejer som andra inte har men försöker undvika coop så gott det går pga reklamen.

Ica maxi och kvantum har ändå ett stort sortiment.

Kontaktade coop angående deras skitreklam men vänsternissarna på kontoret bemödade sig inte ens med att svara tillbaks.

Skriv till dom och klaga och ring till huvudkontoret.Helst så ofta det går tills de slutar med skitreklamen.
Senast redigerad av Blatteman 2025-03-02 kl. 22:27.
Citera
2025-03-02, 22:05
Protestera med plånboken. Bojkotta alla svenskfientliga företag.
Citera
2025-03-02, 22:12
Medlem
Coop är bra, billigt och man vet att man inte påverkar det kapitalistiska systemet ( Trump o Kristersson)
Citera
2025-03-02, 22:15
Medlem
Svensklistans avatar
Var inte så osäkra på er själva, finns visst vitt folk med i Coop-reklamerna.
Wokeism hmm nä.. Har ni varit i Stockholm någon gång? Sällan jag ser en helvit Coop-butik där.
Citera
2025-03-02, 22:24
Medlem
Citat:
Algoritmerna bestämmer vilka bilder och videos som dyker upp i ditt flöde.

Jag var tvungen att gå till Coops pressrum för att hitta kvinnan du syftar på. Den reklam jag sett (via vpn) har uteslutande varit den blonda kvinnan i jeansjacka som presenterar veckans erbjudande, Men den visas kanske endast lokalt?

Faran med att övertänka och överanalysera just reklam är att du irriterar dig mer och mer trots att du ogillar innehållet. Som att bo vid en järnväg och börja reta sig på ljudet.
Citera
2025-03-02, 22:29
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Handlar inte på Coop längre. Sunkiga lokaler, liten personalstyrka, höga priser och många kaozblattar bland kunderna. Recipe for disaster.

Jag upplever annars coops lokaler som trevliga och jag tror att den etniska sammansättningen mer beror på var man bor också.

Men varför vädjar dom till mer icke-svenskar?
Citera
2025-03-02, 22:31
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Deras äckelreklam är inte ens realistsisk.

De försöker normalisera och trycker in det i huvvet på ungt folk att det alltid är en svart afrikan som alltid har en vit tjej och åker med volvo till coop för att handla.

De handlar aldrig på coop utan på billigaste arabbutik eller lidl,willys och endast i nödfall på coop och ica om allt annat har stängt.

De kör heller aldrig runt i en volvo.

Det som är synd är att coop har en del bra grejer som andra inte har men försöker undvika coop så gott det går pga reklamen.

Ica maxi och kvantum har ändå ett stort sortiment.

Kontaktade coop angående deras skitreklam men vänsternissarna på kontoret bemödade sig inte ens med att svara tillbaks.

Skriv till dom och klaga och ring till huvudkontoret.Helst så ofta det går tills de slutar med skitreklamen.

Kudos till dig!
Du har nog rätt att de är vänsternissar. Coop har alltid haft en miljövänlig aura vilket antagligen lockat fel folk till företaget så det blivit en woke-spiral på huvudkontoret.
Citera
2025-03-02, 22:36
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklistan
Var inte så osäkra på er själva, finns visst vitt folk med i Coop-reklamerna.
Wokeism hmm nä.. Har ni varit i Stockholm någon gång? Sällan jag ser en helvit Coop-butik där.

Det var ju inte det jag skrev. Antingen läser du och förstår vad jag skrev eller så saknar du förmågan att ta till dig vad jag skrev.

Att det finns få helvita butiker i Stockholms-området beror på att det är otroligt nedlusat med araber och afrikaner. Men om det är den nya tilltänkta kundstocken så kommer de tappa sina svenska kunder. Då faller dom.
Citera
2025-03-02, 22:39
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Det var ju inte det jag skrev. Antingen läser du och förstår vad jag skrev eller så saknar du förmågan att ta till dig vad jag skrev.

Att det finns få helvita butiker i Stockholms-området beror på att det är otroligt nedlusat med araber och afrikaner. Men om det är den nya tilltänkta kundstocken så kommer de tappa sina svenska kunder. Då faller dom.
Nej alltså... Vita handlar där också, det är bara inte helvitt. Så det är inga svenskar som har slutat handla där vad jag känner till iallafall
Citera
2025-03-02, 22:43
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigtunatjejer
Algoritmerna bestämmer vilka bilder och videos som dyker upp i ditt flöde.

Jag var tvungen att gå till Coops pressrum för att hitta kvinnan du syftar på. Den reklam jag sett (via vpn) har uteslutande varit den blonda kvinnan i jeansjacka som presenterar veckans erbjudande, Men den visas kanske endast lokalt?

Faran med att övertänka och överanalysera just reklam är att du irriterar dig mer och mer trots att du ogillar innehållet. Som att bo vid en järnväg och börja reta sig på ljudet.

Överanalysera?
Reklamerna är övertydliga in-your-face.
Så här har det inte varit förut från coop utan det här är en marknadsavdelning som verkar sakna analysförmåga och verklighetsförankring.

Algoritmerna stämmer inte alls i här eftersom jag faller helt utanför den målgruppen samt att övrig reklam(algoritm) inte alls ger samma budskap.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in