2025-03-03, 13:13
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Vi alla vet att coop har inte gått som tåget på sistone och att de kämpar för att vara relevanta.
Men vad håller deras marknadsavdelning på med?

Den reklam från Coop jag nu slås av är afrikan i slöja, betalda samarbeten i sociala medier med araber, hbtq osv. hela tiden. Inte en enda reklam med endast etniska svenskar. Total wokeism när den trenden (äntligen) börjat dala.

Är det här hur dom tänker att coop ska räddas?
Ska coops ekonomi vändas genom att fylla butikerna med kebabtekniker och skäggiga regnbågsdamer?
Jag har tröttnat och vänt coop ryggen, men har jag fel här att det blir deras fall eller är deras marknadsstrateger PR-genier?

Tycker det är bra.
Coop är ändå sämsta matvaru-kedjan i Sverige. Hoppas verkligen de försvinner.
Citera
2025-03-03, 13:15
Medlem
Citat:
Vi alla vet att coop har inte gått som tåget på sistone och att de kämpar för att vara relevanta.

Den reklam från Coop jag nu slås av är afrikan i slöja, betalda samarbeten i sociala medier med araber, hbtq osv. hela tiden. Inte en enda reklam med endast etniska svenskar. Total wokeism när den trenden (äntligen) börjat dala.

Ska coops ekonomi vändas genom att fylla butikerna med kebabtekniker och skäggiga regnbågsdamer?
Jag har tröttnat och vänt coop ryggen, men har jag fel här att det blir deras fall eller är deras marknadsstrateger PR-genier?

Det var för många år sedan som COOP började vurma för miljön på alla möjliga sätt. Så det är inte konstigt att de hoppat på nästa ideologiska tåg av denna naturen. Det är en viss typ av människor och företag som närmast patologiskt anammar vad som är trendigt och godhetssignalerande för stunden.
Citera
2025-03-03, 13:16
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Tycker det är bra.
Coop är ändå sämsta matvaru-kedjan i Sverige. Hoppas verkligen de försvinner.

Ja, låt dom svinga vilt!
Dom cementerar bara sin egna väg till undergången ändå så..
Citera
2025-03-03, 13:36
Medlem
Takpapps avatar
Citat:

Jag är mest förvånad att folk alls går in på Konsum (som det egentligen heter). Eller ännu konstigare, att de ser på reklam. Hur släpper ni in sån skit i era sinnen?

Jodå, jag har handlat några gånger på Konsum, men skulle aldrig göra det idag om jag inte är i svår knipa. Titta på deras reklam? Nej, för i helvete!
Citera
2025-03-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklistan
Var inte så osäkra på er själva, finns visst vitt folk med i Coop-reklamerna.
Wokeism hmm nä.. Har ni varit i Stockholm någon gång? Sällan jag ser en helvit Coop-butik där.

Min nämaste coop i norra stockholm är nybyggd fräsh och bra sortiment.

Inte en enda gång har jag sett en blond ung tjej med en neger bland kunderna.
Oerhört få invandrare över huvud taget i butiken.

50 meter bort ligger Lidl, där är 50 % invandrare och öst statare.

Någon på coop marknadsavdelning borde få sparken eller så är det deras reklam/media byrå
som lurat på dom att det är denna typ av reklam som säljer medans det är tvärt om, kunderna
undrar vad det är för jävla signalvärde ?
Skulle dom kunna ha en svensk man men thaifru och unge i reklamen ? Otänkbart !
Citera
2025-03-03, 13:51
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Skulle dom kunna ha en svensk man men thaifru och unge i reklamen ? Otänkbart !

"Antirasisterna" är de värsta rasisterna. Det är sen gammalt.
Citera
2025-03-03, 13:54
Medlem
zombie-nations avatar
Finns det inte en vit man med börjar vissa vita cishetmän bli hysteriska. De behöver visst synas överallt. Annars blir de ledsna.
Citera
2025-03-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Finns det inte en vit man med börjar vissa vita cishetmän bli hysteriska. De behöver visst synas överallt. Annars blir de ledsna.

Vad tramsigt.

Afrosvenskar är en grupp på 350.000 i sverige, dvs 3 % av landets befolkning.
Om reklamen hade 3 % av färgade skulle den vara representativ.

I dag pratar vi kanske om 20-30 % av reklamen som är svart.
Helt sjukt, precis lika sjukt som om dom ALDRIG var med i reklam.
Citera
2025-03-03, 14:58
Medlem
Coop behöver gå i konkurs.
Citera
2025-03-03, 14:59
Medlem
Citat:

Tror detta är något "undercover" från reklammakarna.
Skulle man utgå från att Sverige bestod av så mycket negrer och araber som reklamen vill göra gällande vore siffrorna de omvända i landet.

Jag brukar tänka (de gånger jag ser reklam tv) att "snart kommer negern"..

Slår nästan aldrig fel..
Citera
2025-03-03, 18:08
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

Det handlar mer om vad vi vill slippa se.

Men frågeställningen kvarstår: är det här ett vinnande koncept från coop, eller får det motsatt effekt?
Citera
2025-03-03, 18:08
Medlem
Citat:

Reklamen är ju uppenbart riktad specifikt till dig, det beror nog på ditt ursprung
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in