Citat:
Ursprungligen postat av
halvarvinkel
Vi alla vet att coop har inte gått som tåget på sistone och att de kämpar för att vara relevanta.
Men vad håller deras marknadsavdelning på med?
Den reklam från Coop jag nu slås av är afrikan i slöja, betalda samarbeten i sociala medier med araber, hbtq osv. hela tiden. Inte en enda reklam med endast etniska svenskar. Total wokeism när den trenden (äntligen) börjat dala.
Är det här hur dom tänker att coop ska räddas?
Ska coops ekonomi vändas genom att fylla butikerna med kebabtekniker och skäggiga regnbågsdamer?
Jag har tröttnat och vänt coop ryggen, men har jag fel här att det blir deras fall eller är deras marknadsstrateger PR-genier?
Stora företag och myndigheter blir kontinuerligt mer woke. Allteftersom att fler woketjejer tar sig plats på huvudkontoret så accelererar det hela, tills vanliga män är en pytteliten minoritet som måste hålla sig inom åsiktskorridoren. Detta gäller alla organisationer, inte bara Coop. Lägg sen till att dagens testosteronlåga gubbkärringar (som såklart är 15 år sena) har hakat på feministtrenden nu, och gärna ser att detta sker.
Inom marknadsföring finns det nog dessutom en del pragmatisk wokehet. Kvinnor påverkas mer av reklam än män, så de är en bättre målgrupp för den. Och de råkar vara mer woke.