2025-03-02, 22:46
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklistan
Nej alltså... Vita handlar där också, det är bara inte helvitt. Så det är inga svenskar som har slutat handla där vad jag känner till iallafall

Jag har slutat.
Känner du till begreppet white flight?
Blir deras kundstock till stor del icke-vit och närliggande butiker är vita så kommer de vita söka sig till de andra butikerna.
Citera
2025-03-02, 23:07
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Go woke, go broke.
COOP är på ruinens brant.
Deras VD sa ju för ett tag sen att det är "sista skottet i bössan" nu.
Tror det vi ser är dödsryckningar.
Citera
2025-03-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Men varför vädjar dom till mer icke-svenskar?
Tokenism säljer, medlemsägt eller inte, det finansiella resultatet är viktigast för Coop när det är svagare lönsamhet i dagligvaruhandeln.

(Att den här diskussionen finns på Flashback visar dessutom att Coops reklam faktiskt når ut och väcker känslor, den har inte passerat obemärkt förbi.)
Citera
2025-03-02, 23:45
I min ort så är Coop bästa butiken att handla på!
Det blir tråkigt när dom går i konkurs.

Betalar hellre några kronor extra för att slippa swedistan, luffare, löst springande barn, gapande ungdomar och så vidare som finns på Ica Maxi och dom andra butikerna.

Skiter i vad coop gör eller inte gör angående Woke.
Kollar inte på TV/har ingen tv i hemmet sen 10-år + AdBlock på datorn.

Ni måste förstå att det är dags att skita i allt yttre svammel och börja ta hand om dig själv med familj.
Skit i cirkusen.
Senast redigerad av Cabalshitshow 2025-03-02 kl. 23:51.
Citera
2025-03-02, 23:50
Medlem
SwizzerNöts avatar
Var handlar överklassen, eller dom som anser sig vara finare. Dom som gjort miljonbubbla i sin bostadsrätt? Är det COOP eller Maxi?
Citera
2025-03-03, 00:51
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Go woke, go broke.
COOP är på ruinens brant.
Deras VD sa ju för ett tag sen att det är "sista skottet i bössan" nu.
Tror det vi ser är dödsryckningar.
Ja det rör sig inte om många år nu innan Coop försvinner.
Citera
2025-03-03, 01:41
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Var handlar överklassen, eller dom som anser sig vara finare. Dom som gjort miljonbubbla i sin bostadsrätt? Är det COOP eller Maxi?

De rika som inte bryr sig om priserna handlar nog på den butik som ligger närmast till hands (t.ex. närmast hemmet eller nära jobbet). Saluhallar är också populära bland rikt folk. Östermalmshallen och liknande.

Men med dagens matpriser handlar nog en majoritet av befolkningen inte på en enda butik eller en enda butikskedja. Folk är mer benägna nu att kolla extrapriser och handla där det finns bra veckoerbjudanden.
Citera
2025-03-03, 02:00
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Vi alla vet att coop har inte gått som tåget på sistone och att de kämpar för att vara relevanta.
Men vad håller deras marknadsavdelning på med?

Den reklam från Coop jag nu slås av är afrikan i slöja, betalda samarbeten i sociala medier med araber, hbtq osv. hela tiden. Inte en enda reklam med endast etniska svenskar. Total wokeism när den trenden (äntligen) börjat dala.

Är det här hur dom tänker att coop ska räddas?
Ska coops ekonomi vändas genom att fylla butikerna med kebabtekniker och skäggiga regnbågsdamer?
Jag har tröttnat och vänt coop ryggen, men har jag fel här att det blir deras fall eller är deras marknadsstrateger PR-genier?

med andra ord.. de har inte lärt sig ett jävla skit. Svensken är så urdum att detta är deras ledare..
Citera
2025-03-03, 08:17
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
De rika som inte bryr sig om priserna handlar nog på den butik som ligger närmast till hands (t.ex. närmast hemmet eller nära jobbet). Saluhallar är också populära bland rikt folk. Östermalmshallen och liknande.

Men med dagens matpriser handlar nog en majoritet av befolkningen inte på en enda butik eller en enda butikskedja. Folk är mer benägna nu att kolla extrapriser och handla där det finns bra veckoerbjudanden.
Jag har aldrig i hela mitt liv gjort det här oavsett hur fattig jag varit. Det är bara för omständligt att åka omkring på flera olika butiker för att få något fjantigt erbjudande på 3 bacon och ägg i 12-pack.

Ingen i Sverige är så fattig att man inte kan handla allt på en och samma butik.
Om någon här i tråden är så fattig, stäng ner Flashback och ta tag i ditt liv seriöst
Citera
2025-03-03, 08:19
Medlem
Gentss avatar
140.000 mindre till COOP per år. Råder er att göra samma och välja något annat alternativ.

Woke ska dö ut och folk som trycker ut sådan här skit ska bli arbetslösa.
Citera
2025-03-03, 08:33
Medlem
Majoriteten av anställda är blånegrer, samt även på Frasses i samma lokal är det stora negers som jobbar. Går på Ica fast det är betydligt dyrare.
Citera
2025-03-03, 08:37
Avstängd
Sannolikt är kundunderlaget som inte börjar grina över lite mångfald större än kundunderlaget som gör det, så de kan nog leva med att några surisar på flashback gormar om bojkott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in