2025-03-01, 17:06
Medlem
Misshandla "konstnären" till döds och och ta med nassarna därifrån?
Citera
2025-03-01, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Isf lär det knappast vara på slakterierna.
Nej, det är nog på bondgårdarna.
Citera
2025-03-01, 17:29
Medlem
Marielysts avatar
Dagens glade nyhed:

De stakkels pattegrise, som skulle sultes ihjel som (total idiotisk!) kunstværk,
ER BLEVET STJÅLET i dag, lørdag, ved 10-11.15-tiden!

Ha, siger jeg bare!

BT om tyveriet:
https://www.bt.dk/samfund/grisene-sk...er-de-stjaalet
Citera
2025-03-01, 17:32
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jaså, nu bryr ni er minsann? Jag tyckte det var ett ganska smart konstverk. Till skillnad från nästan all modern konst som jag inte förstår mig på var poängen med detta i alla fall väldigt tydligt.

Håller med. Fruktansvärt men inte i närheten av vad det innebär att vara köttdjur inom köttindustrin.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vilken äcklig människa! hade faktiskt kunnat ta tåget dit för att avliva dem när du säger så. Tyvärr förbjudet att avliva konstnären.

Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Det funkar inte etiskt att låta djur lida för att protestera mot att djur lider. Om det inte handlar om konst, förstås, då är det okej. Tycker konsttyperna.

Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Fyfan vad sjukt. Ska han halalslakta dem senare och sälja till otrogna danskar?

Vad har han fått av Irans regim för att utföra detta? Här ligger en hund begraven.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men käre värld. Kan inte någon vettig människa gå dit och rädda kultingarna och samtidigt skjuta "konstnären" med bultpistolen?

Djurplågeri är självklart straffbart även i Danmark, så jag kan inte tänka mig annat än att polisen ingriper när som helst nu. Men hur tänkte egentligen den som accepterade "konstverket"?

Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Solklart fall av djurplågeri, helt sjukt ifall det är lagligt i danmark

Citat:
Ursprungligen postat av basicposts
Bland det sjukaste jag hört om.

Äter ni kött? Är ni medvetna om hur köttindustrin behandlar djuren och hur deras resa mot döden ser ut? Det är betydligt mildare sätt att dö på att svältas till döds än att utsätta dem för industrins uppväxtlidande och sedan dödsångesten när resan börjar mot döden.
Citera
2025-03-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Dagens glade nyhed:

De stakkels pattegrise, som skulle sultes ihjel som (total idiotisk!) kunstværk,
ER BLEVET STJÅLET i dag, lørdag, ved 10-11.15-tiden!

Ha, siger jeg bare!

BT om tyveriet:
https://www.bt.dk/samfund/grisene-sk...er-de-stjaalet

Gubben har fortfarande sig själv att stoppa in i buren
Citera
2025-03-01, 17:41
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Citat:
Om besökarna vill stoppa djurens lidande erbjuds de att skjuta dem med en bultpistol som ligger intill buren.

Bultpistol? Högst tveksamt om en gris dör av en sådan. Det kan lika gärna resultera i att grisarna blir både hungriga och får rejält ont i huvudet.

För att döda grisarna antar jag det behövs riktiga skjutvapen, eller en kniv. Och danskar tillåts endast bära små fickknivar.
Citera
2025-03-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Håller med. Fruktansvärt men inte i närheten av vad det innebär att vara köttdjur inom köttindustrin.

Äter ni kött? Är ni medvetna om hur köttindustrin behandlar djuren och hur deras resa mot döden ser ut? Det är betydligt mildare sätt att dö på att svältas till döds än att utsätta dem för industrins uppväxtlidande och sedan dödsångesten när resan börjar mot döden.
Finns det en principiell motsättning mellan att äta kött och att inte låta djur lida?
Citera
2025-03-01, 17:47
Medlem
Amsvartners avatar
Kan man sätta bultpistolen i tinningen på idioten som ställer ut så kanske man kan ta sig dit.
Citera
2025-03-01, 17:52
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag antar att alla närvarande är vegetarianer eller åtminstone köper kött från lokala gårdar, där djuren har haft det bra innan slakt. Inget massproducerat kött från industrifarmar, där griskultingar ofta utsätts för svanskupering, smärtsam kastrering utan bedövning, tandklippning och trånga uppfödningsförhållanden. Dessutom transporteras de under stressande förhållanden till slakterier, där bedövningen inte alltid är smärtfri. Vad är värre för en griskulting?
Citera
2025-03-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Vad är värre för en griskulting?

Att törstas ihjäl helt i onödan för ett jippo? Industrigrisarna blir i alla fall till nytta som mat
Citera
2025-03-01, 18:16
Medlem
Undra om konstnären tycker det är ok att döda en invandrare för att motverka rasism..
Citera
2025-03-01, 18:22
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Bultpistol? Högst tveksamt om en gris dör av en sådan. Det kan lika gärna resultera i att grisarna blir både hungriga och får rejält ont i huvudet.

För att döda grisarna antar jag det behövs riktiga skjutvapen, eller en kniv. Och danskar tillåts endast bära små fickknivar.
Nej, du har fel. Det är exakt detta som bultpistol används till. Även kallad slaktmask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in