2025-03-01, 14:47
Medlem
Man får hoppas några personer går dit och samtalar lite med den så kallade konstnären, ber om bultpistolen för att avsluta djurens lidande samtidigt som några tar polisgrepp på den fan och sätter ett skott genom hans fot och krossar den.

Hade varit en hypotetiskt rolig avslutning på hans jippo.

En fritagningsaktion kommer vi förhoppningsvis få se.
Citera
2025-03-01, 14:55
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
I danmark (å europa) pumpar man djuren full med antibiotika å idioter äter skiten.

Det är helt klart mer antibiotika i danska grisar än svenska. Men de danska ligger ändå långt ifrån EU-genomsnittet.

https://www.pigprogress.net/app/uploads/2022/12/IMG_PPR09_Antibiotics_Figure-01.jpg
Citera
2025-03-01, 15:09
Medlem
Det funkar inte etiskt att låta djur lida för att protestera mot att djur lider. Om det inte handlar om konst, förstås, då är det okej. Tycker konsttyperna.
Citera
2025-03-01, 15:53
Avslutad
Fyfan vad sjukt. Ska han halalslakta dem senare och sälja till otrogna danskar?

Vad har han fått av Irans regim för att utföra detta? Här ligger en hund begraven.
Citera
2025-03-01, 15:54
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jaså, nu bryr ni er minsann?

Jag tyckte det var ett ganska smart konstverk. Till skillnad från nästan all modern konst som jag inte förstår mig på var poängen med detta i alla fall väldigt tydligt.

Vilka ”ni”? Som jag skrev har jag hela tiden bojkottat danskt fläsk. Nej, det är inte smart, bara ett hycklande och fegt sätt att vara grym och försöka vara edgy, där man försöker skylla det på att man visst har ett välvilligt motiv bakom.

När han kommer åka dit för barnvåldtäkter och barnporr för att man hittar en massa klipp och foton där han våldtar småbarn, så kommer han påstå att det var material till ett framtida konstprojekt mot porr.
Senast redigerad av Europe 2025-03-01 kl. 15:58.
Citera
2025-03-01, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tycker konstnären skulle sätta sig själv i en glasmonter utan mat med en bultpistol utanför. Hade varit betydligt mer spännande. -Nej jag hade inte skjutit honom eller skrivit på!
Ja, det hade varit konst! Se om någon tryckte av.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vilka ”ni”? Som jag skrev har jag hela tiden bojkottat danskt fläsk. Nej, det är inte smart, bara ett hycklande och fegt sätt att vara grym och försöka vara edgy, där man försöker skylla det på att man visst har ett välvilligt motiv bakom.

När han kommer åka dit för barnvåldtäkter och barnporr för att man hittar en massa klipp och foton där han våldtar småbarn, så kommer han påstå att det var material till ett framtida konstprojekt mot porr.
Ta't lugnt - det var bara en anspelning på projektets namn ("And now you care"). Vilket också stämmer. Jag förmodar att hela poängen är så enkel: ingen bryr sig om de tusentals griskultingar som svälter ihjäl årligen på slakterier men när en konstnär vill svälta ihjäl tre stycken blir det ramaskri - och då bryr ni er.

Bra konst? Ja, säger jag. Borde han spärras in någonstans och hindras från att svälta ihjäl tre griskultingar? Ja, givetvis.
Citera
2025-03-01, 16:41
Medlem
Det hade ju Hitler kunna komma undan med i så fall.

Så här avlivar ni ju alla stackars djur. Bryr ni er nu?

Vegeterian han också. Det ligger någon psykologisk aspekt i dylikt beteende överlag.
Citera
2025-03-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumenarfet
Det hade ju Hitler kunna komma undan med i så fall.

Så här avlivar ni ju alla stackars djur. Bryr ni er nu?

Vegeterian han också. Det ligger någon psykologisk aspekt i dylikt beteende överlag.
Hitlers Tyskland stiftade djurskyddslagar.
Kan du inte resonera kring något utan att dra in Hitler i din argumentation?
Plåga djur för att protestera mot djurplågeri låter som ett vänsterblivet schizofrent utövande.
Citera
2025-03-01, 16:53
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ja, det hade varit konst! Se om någon tryckte av.

Ta't lugnt - det var bara en anspelning på projektets namn ("And now you care"). Vilket också stämmer. Jag förmodar att hela poängen är så enkel: ingen bryr sig om de tusentals griskultingar som svälter ihjäl årligen på slakterier men när en konstnär vill svälta ihjäl tre stycken blir det ramaskri - och då bryr ni er.

Bra konst? Ja, säger jag. Borde han spärras in någonstans och hindras från att svälta ihjäl tre griskultingar? Ja, givetvis.

Det låter oerhört märkligt.
1. Varför skulle en grisbonde skicka iväg griskultingar till ett slakteri. De vore ju en enormt slöseri med pengar för bonden. Det hela vore ju mycket smartare om den skickar iväg en vuxen gris som är stor dvs och få betalt per kg. Alternativt sälja vidare kultingarna till någon annan bonde som har de till slaktålder.
2. Varför skulle slakterier ta emot griskulting från början. Det är bara dyrt och finns inga styckningdelar att sälja.
3. Varför skulle slakterier ha kultingar för att låta de svälta ihjäl. De har knappast plats och utrymme för att ha djur där bara för allt. Tanken är ju att djuren ska vara där så lite dels så vore de onödigt dyrt och oetiskt att ha de på slakteriet.
4. Varför skulle en bonde betala både transport och förlora framtida intäkter på att skicka iväg kultingar till svält.?
Citera
2025-03-01, 16:54
Medlem
Merwinnas avatar
Men käre värld. Kan inte någon vettig människa gå dit och rädda kultingarna och samtidigt skjuta "konstnären" med bultpistolen?

Djurplågeri är självklart straffbart även i Danmark, så jag kan inte tänka mig annat än att polisen ingriper när som helst nu. Men hur tänkte egentligen den som accepterade "konstverket"?
Citera
2025-03-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Det låter oerhört märkligt.
1. Varför skulle en grisbonde skicka iväg griskultingar till ett slakteri. De vore ju en enormt slöseri med pengar för bonden. Det hela vore ju mycket smartare om den skickar iväg en vuxen gris som är stor dvs och få betalt per kg. Alternativt sälja vidare kultingarna till någon annan bonde som har de till slaktålder.
2. Varför skulle slakterier ta emot griskulting från början. Det är bara dyrt och finns inga styckningdelar att sälja.
3. Varför skulle slakterier ha kultingar för att låta de svälta ihjäl. De har knappast plats och utrymme för att ha djur där bara för allt. Tanken är ju att djuren ska vara där så lite dels så vore de onödigt dyrt och oetiskt att ha de på slakteriet.
4. Varför skulle en bonde betala både transport och förlora framtida intäkter på att skicka iväg kultingar till svält.?
Som jag förstod det så föder våra domesticerade suggor fler kultingar än vad de kan föda, vilket resulterar i att tjugo tusen svälter ihjäl årligen i det land konstnären kommer ifrån (minns inte vilket).
Citera
2025-03-01, 17:03
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Som jag förstod det så föder våra domesticerade suggor fler kultingar än vad de kan föda, vilket resulterar i att tjugo tusen svälter ihjäl årligen i det land konstnären kommer ifrån (minns inte vilket).

Isf lär det knappast vara på slakterierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in