2025-03-03, 19:56
Medlem
Undrar var de finns nu? Hoppas ”tjuvarna” släpper en video
Konstnären ångrar sig nog nu efter alla hot
Citera
2025-03-03, 20:38
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Precis vad som står.

En massa dravel alltså. Tack för erkännandet.
Citera
2025-03-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crator
https://www.expressen.se/nyheter/kul...stutstallning/

Tydligen uttrycker konstnären motstånd mot dansk djurhållning med detta.

Har Danmark ingen lagstiftning mot djurplågeri?

Skulle ni avliva grisarna?

Är detta konst?

Ja, det är konst. I min mening ganska dålig sådan dock. Men det ställs ju ut som konst och då kan det inte vara något annat.

Griskultingarna har det säkert lika dåligt som andra bacon-grisar som dagligen gasas ihjäl runt om i världen. Det finns inget humant sätt att ta ett liv.
Citera
2025-03-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyll-hundt
Samma.
"Jag har vuxit upp med djur" svarar dock inte på nån särskild fråga, dessutom ignorerar du resten. Bryr mig faktiskt inte ett skit om din uppväxt.

Frågorna kvarstår ifall du vill ha en riktig diskussion, annars så är det slöseri med tid och energi.
Ibland smiter kor iväg men dom återvänder till ladugården på kvällen för vatten och lättillgänglig föda.
Domesticerade kor skulle nog ha svårt att klara sig någon längre tid i det vilda.
Vad är dina bevis för att kor längtar efter ett fritt liv i skog och mark?
Citera
2025-03-04, 13:54
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
En massa dravel alltså. Tack för erkännandet.

Så du väljer alltså vem som får och inte får svälta djur eller vad är du så stöddig för? Allt jag har sagt är att jag inte gillar att folk torterar djur, oavsett om det är en konstnär eller ett slakteri. Det är du som flummar om att denna konstnär har rätt i det han gör, bara för att det har ett bra budskap. Hur långt får jag dra det tycker du då är min fråga? Om någon konstnär är tokig nog att utsätta barn, för att visa hur utsatta barn är är det för långt? Hur fan fungerar din hjärna egentligen?

Fortsätt röka hasch och skrik att du värnar om miljön och djur, så kan du fortsätta visa dina tröstrunkar vänner vilken bra individ du är och vilka bra åsikter du har.
Citera
2025-03-04, 14:20
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Så du väljer alltså vem som får och inte får svälta djur eller vad är du så stöddig för? Allt jag har sagt är att jag inte gillar att folk torterar djur, oavsett om det är en konstnär eller ett slakteri. Det är du som flummar om att denna konstnär har rätt i det han gör, bara för att det har ett bra budskap. Hur långt får jag dra det tycker du då är min fråga? Om någon konstnär är tokig nog att utsätta barn, för att visa hur utsatta barn är är det för långt? Hur fan fungerar din hjärna egentligen?

Fortsätt röka hasch och skrik att du värnar om miljön och djur, så kan du fortsätta visa dina tröstrunkar vänner vilken bra individ du är och vilka bra åsikter du har.

Det är du som brölar en massa och inbillar dig vad jag tycker och tänker om saker.

Lyd ditt eget råd och släpp pipan så kanske vindmöllorna försvinner tillsammans med haschdiset.
Citera
2025-03-04, 23:55
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Jag har en jättebra idé till ett jättebra och kämpeflott konstverk som kommer bli ett fett paradigmskifte!

Såhär alltså: jag klappar till Marco Evaristti med en rak höger mitt på scenen i Globen (eller heter det Avicci arena nuförtiden?) så han faller ner i golvet som en säck potatis. Sen sätter jag mig med alla mina 70 Felicia-kilo på hans fula ansikte!

Sen får publiken i Globen rösta: ska jag resa mig upp och låta grismördaren Marco leva, eller ska vi låta Marco kvävas till döds under min väl tilltagna röv???

Komigen! Det där kommer bli den bästa konsten sedan Picasso gick i kortbyxor! Vem i hela världen skulle inte betala minst en månadslön för att se ett sånt underverk???
Citera
2025-03-06, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crator
https://www.expressen.se/nyheter/kul...stutstallning/

Tydligen uttrycker konstnären motstånd mot dansk djurhållning med detta.

Har Danmark ingen lagstiftning mot djurplågeri?

Skulle ni avliva grisarna?

Är detta konst?

Konstnären har missuppfattat sin roll som megafon för lidande och för att förbättra världen. Alla vet att lidande förekommer över allt inklusive i grisuppfödningen och slakten. Men en dålig sak blir inte bra av en annan dålig sak. Att konstnären plågar tre griskultingar ökar bara lidandet och kommer inte att förändra något i sak.
Citera
2025-03-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jag har en jättebra idé till ett jättebra och kämpeflott konstverk som kommer bli ett fett paradigmskifte!

Såhär alltså: jag klappar till Marco Evaristti med en rak höger mitt på scenen i Globen (eller heter det Avicci arena nuförtiden?) så han faller ner i golvet som en säck potatis. Sen sätter jag mig med alla mina 70 Felicia-kilo på hans fula ansikte!

Sen får publiken i Globen rösta: ska jag resa mig upp och låta grismördaren Marco leva, eller ska vi låta Marco kvävas till döds under min väl tilltagna röv???

Komigen! Det där kommer bli den bästa konsten sedan Picasso gick i kortbyxor! Vem i hela världen skulle inte betala minst en månadslön för att se ett sånt underverk???

Du verkar ha missuppfattat frågan. Att djur avlivas dagligen och stundligen för att föda människor är inte det som egentligen diskuteras här. Att med vett och vilja låta tre levande varelser svälta ihjäl genom en långsam och plågsam svältprocess är problemet. Vad blir bättre av det? En dålig sak gör väl inte en annan dålig sak bra? Att plåga tre varelser kommer inte att förbättra världen bara öka lidandet med tre varelsers onödiga och förlängda lidande.
Citera
2025-03-06, 14:39
Medlem
Citat:

Dina idéer är tankeväckande. Du kan skicka dem till konstnären här: marco@evaristti.com

Ett alternativ skulle kunna vara att han sätter sig i Globen på en scen ombyggd till slakterikammare med glasväggar och svälta sig själv samt då och då andas in koldioxid i lungorna - en metod som används att slakta grisar med. Undrar vad han skulle säga om den konstnärliga idén? Jag har skickat den till honom. Tror någon jag får svar?
Citera
2025-03-06, 14:40
Medlem
Citat:

Bra inlägg!
Citera
2025-03-18, 13:57
Medlem
VidrigKunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Vad äter du som får dig att tro att din mat inte skapar något lidande för ett oskyldigt djur?
Förstår du inte att djur dör när man har hundratals hektar med bara en gröda?
Och ännu mer djur dör när man skördar grödan.

Nja. Finns det inte tillräckligt med foder så avlar man inte så pass mycket djur. Din logik går tyvärr inte ihop.

Äter både kött, fisk och grönsaker så ditt hittepå passar inte riktigt. Det är bara töntigt att sitta och grina om detta som om det vore något speciellt. Djur lider för att vi äter dem, vem bryr sig om de svälter ihjäl för skojs skull?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in