2025-03-03, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Genialiskt utfört. Man ser helheten och tar smällen för en minimal uppoffring.

Så här fungerar majoriteten av mänskligheten: Man börjar bry sig först när man vet.

Fast ingen bryr sig ju. Mer än om idiotens konstverk.
Citera
2025-03-03, 06:40
Medlem
wwrs avatar
Effektsökeri för att försöka maskera bristande konstnärlig förmåga, hade man sagt förr. Ge inte detta någon uppmärksamhet utan ring polisen som får ta hand om både honom och grisarna.

Någon konstnär hade väl en installation där besökaren skulle tortera henne?

Visar bara att globala aktörer försöker skapa kaos i samhället. Kan konstnärerna bete sig hur som helst kan Musk och Trump det också, försöker man inbilla oss.
Senast redigerad av wwr 2025-03-03 kl. 06:46.
Citera
2025-03-03, 07:50
Medlem
Antivalents avatar
Jag tycker det är ett bra konstverk. Även fast jag vet att de flesta bönder vurmar för sina djur och jag själv äter både gris och nötkött, är det en viktig poäng han gör.
Citera
2025-03-03, 08:37
Medlem
Om en blir bultad kommer de andra då kunna äta den? Hu nu blev det ju ännu mer makabert.
Citera
2025-03-03, 08:51
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
"Det utsätts x antal barn för olika skitsaker varje dag, så va spelar de för roll om 3 st blir bla bla"... bra argument.

Nej det handlar inte om att jag "plötsligt tvingas se det", utan mer att det är onödigt att skada / ta livet av ett djur för att man tycker sig ha rätten att göra det för "konsten" och att det ska uppmärksammas.... Vi alla vet att djur slaktas, jag har själv tagit livet av ett djur och sedan tillagat det.

Okey ser det ut som att jag köper från danmark eller har nämt att de har en perfekt slakt?? det jag vill ha sagt är att problemet inte är att djur slaktas, utan hur de levt fram till de blir det.

Skulle vilken annan art haft möjlighet att ha oss som boskap och så vidare hade de gjort det, djur dör på hemska sätt i naturen.

Vad yrar du om?
Citera
2025-03-03, 09:04
Medlem
fyll-hundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Uppvuxen på bondgård med mjölkkor och kalvar.
Vilken är din bakgrund?

Samma.
"Jag har vuxit upp med djur" svarar dock inte på nån särskild fråga, dessutom ignorerar du resten. Bryr mig faktiskt inte ett skit om din uppväxt.

Frågorna kvarstår ifall du vill ha en riktig diskussion, annars så är det slöseri med tid och energi.
Citera
2025-03-03, 14:11
Medlem
Takpapps avatar
Finns möjlighet att putta ner "konstnären" i gropen? Kanske använda bultpistolen på honom? Av ren rättvisa menar jag. Sånt är ju viktigt.
Citera
2025-03-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyll-hundt
Du svarar på exakt 0 av mina frågor.
Hur förklarar du djurs starka överlevnadsinstinkt om dom nu "troligtvis" inte har nåt begrepp om döden?
Hur vet du att kon är nöjd? Dom har troligtvis inget begrepp av att vara nöjd
den är troligen mer genetisk än filosofisk...
Citera
2025-03-03, 15:30
Medlem
Kedoxs avatar
Hur har det gått för grisarna?
Citera
2025-03-03, 16:35
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Vad yrar du om?

Precis vad som står.
Citera
2025-03-03, 17:29
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Hur har det gått för grisarna?

Blev inte de stulna ?
Citera
2025-03-03, 17:33
Medlem
Med tanke på reaktionerna här får man ta och gratulera konstnären till ett mycket lyckat konstprojekt. Eller missade folk titeln på projektet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in