2025-02-24, 21:06
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Vilken vidrig kommentar. Du hävdar ju i olika trådar att du är läkare. Är det förenligt med läkareden att sitta och önska livet ur människor?

Ja, det är ett problem att läkarutbildningen inte håller samma standard i samtliga av jordens länder och att det därför är möjligt att läkare som fått sin utbildning i andra länder faktiskt inte har samma kompetens som läkare som genomgått svensk utbildning. (Givetvis finns det många andra länder som håller lika hög och säkert högre standard också.)
Andra saker som uppmärksammats i media är att många patienter tycker att det är jobbigt om det föreligger språkförbistring när man redan kan ha svårt att kommunicera exakt vad som känns fel och att det är i bästa fall bara jobbigt och i värsta fall dödligt om man inte kan göra sig förstådd med sin vårdpersonal. Det gäller förstås även åt andra hållet, att människor med svag svenska kan bli misstolkade av läkare/vårdpersonal.

Din människosyn ihop med det faktum att du inte låtsas om - eller känner till - det helt vedertagna faktumet att många läkare med utbildning utomlands inte nått upp till svenska kvalitetskrav (jodå, många har det också, förstås) gör att jag har ytterst svårt att tro på att du har genomgått en läkarutbildning. En svensk åtminstone…

Hade kunnat skriva de där själv håller med förvånande och hemsk kommentar. Precis som du skriver så har ju flera fall uppdagats där personer fått sina läkarlegitimationer i ”flingpaket” så det är faktiskt en legitim fråga TS ställer.
Citera
2025-02-24, 21:24
Medlem
Det kommer då och då förslag på att testerna för att få svensk vårdlegitimation ska bli lättare, eftersom mycket kompetens annars går förlorad. Motargumentet är då att det skulle drabba alla invandrare i sjukvården, att folk skulle sluta lita på dem. Klokt resonerat. Men jag tror ändå att fördämningen brister så småningom. Bristen på personal parad med ombudskränkta wokeföreställningar om diskriminerade invandrare gör att testerna blir lättare till slut. Bevare oss.
Citera
2025-02-24, 21:35
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Om man verkligen är i behov av en operation men kräver att få godkänna kirurgen som ska genomföra den och planerar att underkänna alla av "fel" etnicitet, då har man inte riktigt koll på sina prioriteringar här i livet.

Vägrar du även att äta mat som har tillagats av invandrare? Att köpa varor som har fraktats av invandrare? Att åka buss tillsammans med invandrare? Då straffar du bara dig själv i längden lille vän.

Om du skulle välja mellan en nysvensk läkare som har köpt sin utbildning från ett icke ackrediterat bulgariskt universitet och en nysvensk läkare som har studerat vid ett av Sveriges universitet, vilken läkare skulle du då välja? Självklart vet du inte var den första personen har studerat och fått sin examen; du vet bara att de har utbildat sig utomlands och nu får arbeta i Sverige.
Senast redigerad av CyberIngmar 2025-02-24 kl. 21:40.
Citera
2025-02-24, 21:36
Medlem
-Nigger-s avatar
Nej, verkligen inte.
Hade inte låtit en svartskalle operera mig.
Citera
2025-02-24, 21:36
Man har ju läst ganska många gånger om hur utländska läkare har fuskat till sig legitimationen så jag förstår din oro. Personligen har de invandrarläkare jag haft varit väldigt bra men jag har inte gjort någon allvarlig operation.

Svenskar måste öppna sjukhus med endast svensk personal och även äldreboenden med enbart svensk personal som Sörman föreslog. Det är så vi får tillbaka tryggheten.
Citera
2025-02-24, 21:37
Medlem
Kvinnliga kirurger är bättre i alla fall. Speciellt om du själv är kvinna.

https://www.tv4.se/artikel/3ihPhrPon...re-aen-manliga

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share

Citat:
Risken att kvinnor drabbas av komplikationer är 15 procent högre om kirurgen är en man, jämfört med om kirurgen är en kvinna. Risken att dö är 32 procent högre, om operationen utförs av en manlig kirurg, enligt studien där 1,3 miljoner patienter och närmare 3 000 kirurger ingått.
Senast redigerad av Trongen 2025-02-24 kl. 21:39.
Citera
2025-02-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ww1
Som rubriken lyder. Jag vil absolut inte opereras av en invandrar-läkare. Jag menar planerad operation. Är det bara jag som tänker att folk köper sina legitimationer i andra länder? Det har ALLTID krävts nya läkarbesök när jag hamnat hos invandrare. Det blir ALLTID misslyckat - oavsett vad det gäller - när man beblandar sig med invandrare.

Numera är det invandrarläkare precis överallt och jag måste få min operation gjord. Hur gör jag för att slippa bli opererad av invandrare?

Kan säga så här, jag vet hur det jan gå när man opereras av klåpare och därför är jag mycket försiktig gällande valet av kirurg. Och hur ofta läser man inte om klåpare i media? Även svenskar kan vara klåpare, men känns mer riskfyllt att medvetet låta en invandrare operera.

En fråga till: Vilken ålder är bäst på en kirurg? Alltså när är dom skickligast? Minst risk för skador? Är kvinnor duktigare än män gällande kirurgi?

Svar som: Då får du vara utan operation är of topic! Om du/ni inte har för avsikt att svara på mina frågor på ett seriöst sätt så ge fan i att skriv i tråden!

Haha jävla noja. Du tänker helt fel.
Du kommer bråka dig till en Svensk kirurg som kommer glömma en sax i dig, vänta bara.

Va inte så trångsynt. Alla läkare i Sverige har fått sin utbildning inom EU.

Kontakta annars en privatläkare, där vet du från början vem som opererar dig.
Citera
2025-02-24, 22:02
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Haha jävla noja. Du tänker helt fel.
Du kommer bråka dig till en Svensk kirurg som kommer glömma en sax i dig, vänta bara.

Va inte så trångsynt. Alla läkare i Sverige har fått sin utbildning inom EU.

Kontakta annars en privatläkare, där vet du från början vem som opererar dig.

Vi utgår från att alla läkare i Sverige har fått sin utbildning inom EU. Det betyder dock inte att utbildningskvaliteten är densamma i hela EU. Det finns anledningar till att vissa studenter väljer att studera i andra länder för sin läkarutbildning. Tror du verkligen att Polen, Bulgarien och Rumänien har samma utbildningsstandard som Sverige? Varför väljer då många att köpa sin utbildning från sådana länder? Dessutom har givetvis inte alla läkare som arbetar i Sverige fått sin utbildning inom EU.
Senast redigerad av CyberIngmar 2025-02-24 kl. 22:05.
Citera
2025-02-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Du har inget val. Hoppas du får vänta istället och döden hinner ikapp dig. Lika bra det.

Om du är läkare som du påstår så hoppas jag innerligt att din chef får veta att du önskar livet ur patienter.
Citera
2025-02-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ww1
Precis! Känns som att dom bara är inkvoterade med risk för allmänhetens säkerhet. Det märks att dom är inkompetenta och det är omöjligt att kommunicera med dom.
Kräv att få en läkare med utbildning i Sverige! Heter läkaren Muhammed så vet man inte ens om han bara har hittat på att han är läkare!
Citera
2025-02-24, 22:47
Medlem
semizones avatar
På sätt och vis kan jag förstå er. Jag hade en infektion i underlivet som bara det behövdes antibiotika mot. Men läkaren som var från Mellanöstern sa att jag förmodligen hade flera grejer, räknade upp fyra olika som han var säker på att jag hade, könssjukdomar. Men så var det ju inte. När provresultaten kom. Och han gav mig sitt telefon nummer där på akuten och sa att: jag arbetar på kirurgen, så det är bara att ringa så opererar jag er på en gång.
Citera
2025-02-25, 00:54
Medlem
Jag kan förstå ditt dilemma, jag är också misstänksam gentemot läkare från Mena just för att man inte vet om denne mutat till sig examen eller inte, samma sak med läkare från öststaterna. Dessutom kan ofta läkarna från Mena och öststaterna ha ganska burdust sätt gentemot patienter. Men trots att jag är misstänksam ska sägas att en av de bästa doktorerna jag mött kom från mörkaste Afrika och en irakisk kirurg opererade mig och jag blev botad o överlevde ( och ärret blev riktigt snyggt!). Så man kan nog inte vara svartvit i denna fråga. Lycka till med operationen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in