2025-02-25, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Då får du skita i operation helt enkelt. Eller ta ur egen ficka och vända dig till en privatklinik.
Det är dyrt att vara främlingsfientlig. Kanske det finns någon nazistklinik som rabbaterar för de på flykt från utlänska läkare.
Citera
2025-02-25, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ww1
Som rubriken lyder. Jag vil absolut inte opereras av en invandrar-läkare. Jag menar planerad operation. Är det bara jag som tänker att folk köper sina legitimationer i andra länder? Det har ALLTID krävts nya läkarbesök när jag hamnat hos invandrare. Det blir ALLTID misslyckat - oavsett vad det gäller - när man beblandar sig med invandrare.

Numera är det invandrarläkare precis överallt och jag måste få min operation gjord. Hur gör jag för att slippa bli opererad av invandrare?

Kan säga så här, jag vet hur det jan gå när man opereras av klåpare och därför är jag mycket försiktig gällande valet av kirurg. Och hur ofta läser man inte om klåpare i media? Även svenskar kan vara klåpare, men känns mer riskfyllt att medvetet låta en invandrare operera.

En fråga till: Vilken ålder är bäst på en kirurg? Alltså när är dom skickligast? Minst risk för skador? Är kvinnor duktigare än män gällande kirurgi?

Svar som: Då får du vara utan operation är of topic! Om du/ni inte har för avsikt att svara på mina frågor på ett seriöst sätt så ge fan i att skriv i tråden!

Skall du förstora brösten, eller ligger du för döden med en livshotande inre blödning?
Det är människor som du som sänker den genomsnittliga intelligenskvoten i världen.
Citera
2025-02-25, 01:31
Medlem
De största skandalerna med invandrade kirurger i Norge har kommit från Danmark och Sverige. Både tandläkare och vanliga läkare. En av dem använde skruvar från IKEA för att fästa en tandprotes.

Därför är jag väldigt skeptisk till läkare från Sverige och Danmark i Norge. De har säkert pappren i ordning, men vill komma hit för att de har fått sparken i sitt hemland. Själv går jag till en indisk läkare, han är mycket duktig.
Citera
2025-02-25, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ww1
Som rubriken lyder. Jag vil absolut inte opereras av en invandrar-läkare. Jag menar planerad operation. Är det bara jag som tänker att folk köper sina legitimationer i andra länder? Det har ALLTID krävts nya läkarbesök när jag hamnat hos invandrare. Det blir ALLTID misslyckat - oavsett vad det gäller - när man beblandar sig med invandrare.

Numera är det invandrarläkare precis överallt och jag måste få min operation gjord. Hur gör jag för att slippa bli opererad av invandrare?

Kan säga så här, jag vet hur det jan gå när man opereras av klåpare och därför är jag mycket försiktig gällande valet av kirurg. Och hur ofta läser man inte om klåpare i media? Även svenskar kan vara klåpare, men känns mer riskfyllt att medvetet låta en invandrare operera.

En fråga till: Vilken ålder är bäst på en kirurg? Alltså när är dom skickligast? Minst risk för skador? Är kvinnor duktigare än män gällande kirurgi?

Svar som: Då får du vara utan operation är of topic! Om du/ni inte har för avsikt att svara på mina frågor på ett seriöst sätt så ge fan i att skriv i tråden!

Ja, du kan väl pröjsa ur egen ficka i så fall? Vi har brist på "svenska läkare", så alternativet är att vi skulle sänka standarden på svensk läkarutbildning för att fler ska kunna bli läkare. Utöver detta är människor från många andra länder hästlängder före oss i skolresultat
Citera
2025-02-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
De största skandalerna med invandrade kirurger i Norge har kommit från Danmark och Sverige. Både tandläkare och vanliga läkare. En av dem använde skruvar från IKEA för att fästa en tandprotes.

Därför är jag väldigt skeptisk till läkare från Sverige och Danmark i Norge. De har säkert pappren i ordning, men vill komma hit för att de har fått sparken i sitt hemland. Själv går jag till en indisk läkare, han är mycket duktig.
De "svenska" läkarna hade säkert sitt ursprung nån annanstans ifrån!
Citera
2025-02-25, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
De "svenska" läkarna hade säkert sitt ursprung nån annanstans ifrån!

Det kan det vara. Men jag tror att den här är svensk-svensk.

https://www.firda.no/helse/no-heiter...s/1-51-3006226

Här är både namnet och bilden på en av de.
Citera
2025-02-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Det kan det vara. Men jag tror att den här är svensk-svensk.

https://www.firda.no/helse/no-heiter...s/1-51-3006226

Här är både namnet och bilden på en av de.
Fast han verkar ju mer varit en tokstolle som höll på med alternativmedicin.
Citera
2025-02-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Fast han verkar ju mer varit en tokstolle som höll på med alternativmedicin.

Ja, värkligen. Men utbildat till läkare.
Citera
2025-02-25, 11:51
Medlem
immenhusens avatar
Många svenska läkare studerar utomlands. Gör det dem bättre eller sämre än de som har utbildats i Sverige? Jag opererades för övrigt i djup narkos av en dansk läkare i Sverige för ett antal år sedan. Han var mycket professionell, så jag falsifierar din oro å det grövsta!

/AI
Citera
2025-02-25, 12:20
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Många svenska läkare studerar utomlands. Gör det dem bättre eller sämre än de som har utbildats i Sverige? Jag opererades för övrigt i djup narkos av en dansk läkare i Sverige för ett antal år sedan. Han var mycket professionell, så jag falsifierar din oro å det grövsta!

/AI

Argumentfel. Dansk irrelevant då TS tydligt förklarat att han inte avser de från länder med vår standard. Renlighet ofta sämre enligt min erfarenhet, jämte att skillnad i tänkande och kommunikation kan finnas.

Parentetiskt är inte heller ett fall bevis i något sammanhang, så hur falsifierade du "å det grövsta"?
Citera
2025-02-25, 12:24
Medlem
Smugumins avatar
Kirurger från utlandet är ofta mycket kompetenta när det kommer till att operera då operationsvolymen är större och dom börjar med mer avancerad kirurgi tidigare i karriären.
Citera
2025-02-25, 14:52
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Behöver man planerad operation eller cancerbehandling så betalar man själv och åker till Finland.

Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Vad kostar det då?

Vi kan ta prostatacancer som ett exempel

Undersökning och operation/behandling hos Docrates i Helsingfors cirkapris från 200 000:- och uppåt, det kan bli någonstans runt 5-600 000:-, det kan även kosta avsevärt mera.
I vissa fall kan du få tillbaka en stor del av beloppet av Försäkringskassan i Sverige.

Observera, prisuppgiften har jag tagit fritt ur minnet.

https://docrates.mehilainen.fi/sv/

https://docrates.mehilainen.fi/sv/pr...gaAvnHEALw_wcB

https://www.dagensmedicin.se/special...-miljonbelopp/
Senast redigerad av trottwell 2025-02-25 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in