2025-02-24, 16:12
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
En vanlig upprepning av hur hemskt USA var under G. W. Bush. Då var USA den stora satan. Sen kom Obama då var USA himmelriket. Sen kom Trump då var USA satan själv igen.
Sen kom Biden och USA var irrelevant. Nu är de Trump igen och de är skönt o tryggt att ha en syndabock att demonisera.
Hade Kamala vunnit så hade Schulman såklart inte skrivit detta, då hade USA varit fantastiskt.

Att folk inte sett mönstret än? Så fort det kommer en republikansk president så gnälls det i media och flocken med får följer med och bräker.
Senast redigerad av paggan 2025-02-24 kl. 16:16.
Citera
2025-02-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldBlueTooth
Trump vann mycket pga att folk helt tappat tron på politiker. På många sätt är Trump en anti-politiker.
Däremot tror jag inte att han kommer göra det bättre för det amerikanska folket utom de som tillhör den rikare delen av folket. Han kommer knappast att satsa pengar på att förbättra situationen för de fattiga, även om de fattiga kanske tror det idag.
En av de första sakerna han gjorde efter valet var att lansera sin egna kryptovaluta för sig och sin fru, det säger en del om vad han har för målsättning med sin politik.
Jag säger inte att demokraterna är bättre dock, tittar man bakåt i tiden har USA varit en så kallad skurkstat länge länge, men vi i väst har valt att ignorera detta då det antingen varit i våra intressen eller åtminstone inte direkt varit mot våra intressen.

Tyvärr sant. USA har varit ett skräpland långt innan trumpen. Utbredd fattigdom, social misär, tusentals hemlösa, hela knarkarkvarter. Det landet var ett skithål innan trump och kommer fortsätta vara det efter och oavsett vem som sitter. Den extrema liberalismen är för djupt rotad i deras kultur. Tyvärr har den skiten redan infekterat Sverige och vi kommer få se mer av den varan. Redan nu monterar borgarna ner vår välfärd medan de blir våta i byxan av tanken på ett mini-USA
Citera
2025-02-24, 16:19
Medlem
Visst Amerikanerna är duktiga på en massa grejer och det är ganska trevligt att resa dit. Men det är också mycket som jag avskyr. De har liksom ingen riktig kultur och historia.
En stor del av folket är ju rubbade i huvudet. Extrema "kristna" som springer omkring med skjutvapen, hyllar den totala egoismen och den starkes rätt, tror på varenda konspirationsteori som de hör.
Så oerhört falskt och förljuget.

Jag tittar aldrig på amerikanska TV-program längre. Allt känns bara främmande, kommersiellt och artificiellt. Jag gillar inte ens deras sätt att tala. Föredrar engelska som det talas i Storbritannien.

Nej så för mig så är USA inte längre intressant. Synd bara att vi är så beroende av en massa amerikanska produkter. Hoppas vi kan klara av denna svåra tid och bli mer oberoende av det som en gång var USA.
Citera
2025-02-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Usa, har lagt en blöt filt över glädjen med besöka landet.

Kultur har de noll utav. Samt ett bedrövligt bordsskick och ingen mat eller vinkultur.

Fråga en Europe med lite stil vad de anser om jänkare. I UK anser de att jänkare uppför sig som retarderade 5 åringar.

På sikt kommer usa märka turistströmmen inte är lika frekvent. Det kommer suga rejält för landet.

Jag har hatat USA i decennier. Men att USA inte skulle vara det perfekta landet att besöka som turist är bara bullshit.
Citera
2025-02-24, 16:25
Medlem
Det är tydligt att det är ett land som mår mycket dåligt i jämförelse med övriga västvärlden. Det är politiskt splittrat, skolskjutningar, kriminalitet och generell dålig psykisk hälsa.
Citera
Medlem
Anders Lindberg & c/o gjort ett bra med att få folk att hata Trump. Hade Trump varit demokrat och gjort exakt och sagt sammasak hade media höjt honom till skyarna och folk hade haft en väldigt mycket positivare syn på honom.
Folk vet lite om hur demokraterna betedde sig och deras vansinne under Biden å Kamala just pga media.
Alex är en del av journalist träsket.
Obama deporterade 3 miljoner illegala och jävla liv när Trump deporterar några tusen.
Handlar inte vad som är rätt och fel från media utan makt, makten att spy ut sin äckliga propaganda åt globalisterna.
Malin Ekman följde sitt samvete och sa upp sig.
Citera
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
USA röstar fram en kristen man som bokstavligt talat avslöjar korruption mitt framför näsan och folk motverkar det.

Då inser man att hjärntvätten nåt nya nivåer.

Om Trump är kristen är jag buddhist. Pratar vi om samma snubbe som var otrogen mot sin tredje fru med en porrstjärna?
Citera
2025-02-24, 16:27
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Om Trump är kristen är jag buddhist. Pratar vi om samma snubbe som var otrogen mot sin tredje fru med en porrstjärna?
Trump är kristen ja och har kristna värderingar det är väl känt.

Kommer inte svara dig mer om du bara irriterad.
Citera
2025-02-24, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Anders Lindberg & c/o gjort ett bra med att få folk att hata Trump. Hade Trump varit demokrat och gjort exakt och sagt sammasak hade media höjt honom till skyarna och folk hade haft en väldigt mycket positivare syn på honom.
Folk vet lite om hur demokraterna betedde sig och deras vansinne under Biden å Kamala just pga media.
Alex är en del av journalist träsket.
Obama deporterade 3 miljoner illegala och jävla liv när Trump deporterar några tusen.
Handlar inte vad som är rätt och fel från media utan makt, makten att spy ut sin äckliga propaganda åt globalisterna.
Malin Ekman följde sitt samvete och sa upp sig.
Jag hatar honom enbart av anledningen att han skapar turbulens och oreda med sina idiotiska utspel till höger och vänster så hela finanssektorn går ner och börsen rasar vilket påverkar allas ekonomi.
Citera
2025-02-24, 16:34
Medlem
olasvenssons avatar
Trump är jättebra.
Citera
2025-02-24, 16:41
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Jag har hatat USA i decennier. Men att USA inte skulle vara det perfekta landet att besöka som turist är bara bullshit.

Man undviker besök då landet just nu drivs Putin-style.

Sedan skräpigt, uteliggare i drivor och allmänt otryggt.

Samt en djävla dubbelmoral..
Citera
2025-02-24, 16:43
Medlem
Det är en sorglig tid vi lever i. Flashback, en gång en plats för fri diskussion, galghumor och oväntad kunskap, har numera förvandlats till en TDS-fest utan slut. Sida efter sida fyllda med samma malande Trump-hat, samma slitna argument, samma användare som verkar ha gjort det till sitt livsuppdrag att skrika sig hesa om en man på andra sidan Atlanten.

Vad hände med de intressanta debatterna? De udda anekdoterna? De djupa dykningarna i konspirationer, historia, och teknik? Istället drunknar forumet i den ändlösa strömmen av politiska pajkastningar och återanvända talking points.

Det är som att hela samhället genomgår en kollektiv besatthet, och Flashback, en gång en fristad för fria tankar, är inget undantag. Man får scrolla genom högar av ointressant skit för att hitta något värt att läsa.

Det känns som slutet på en era. Eller kanske bara början på en oändlig rundgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in