2025-02-24, 12:05
Medlem
I dagens DN skriver Alex Schulman: Det räcker nu – jag har börjat avsky USA
Och för första gången kan jag faktiskt hålla med denne Schulman, som jag f.ö. inte gillar så mycket.
Han skriver vidare "Jag skiter i USA nu. Det finns ingenting där som intresserar mig längre. Det finns andra platser att besöka, andra kulturer att inspireras av.” och jag instämmer delvis i det också.
Jag har alltid gillat USA, ända sedan jag var ung. Den bild av USA som ett "drömland", vilket jag såg framför mig som ung, har dock med tiden förbytts mot ett land med mycket skit och problem. En gång i tiden drömde jag om att bo där, men det har jag för länge sedan insett att jag inte vill göra.
Har gillat mycket av den amerikanska kulturen, allt från film och musik m.m. till amerikanska bilar och båtar. Har haft amerikanare i flera årtionden och även amerikanska båtar, dock har jag aldrig viftat med en amerikansk flagga eller tyckt att det är något att pryda min tillvaro med. Har även varit i USA några gånger och sett mig omkring.
Men nu, med den skithög till president som det amerikanska folket har röstat fram och med den politik som drivs både nationellt och internationellt så har även jag börjat avsky USA! Riktigt mycket också!
Visst, man kan inte klandra hela USA för det vi ser idag. Men uppenbarligen är majoriteten amerikaner så korkade och insnöade att man tycker att det Trump gör är bra och att det är så här man vill ha det! Jag vet att väldigt många amerikaner har sundare tankar och tycker helt annorlunda, men likförbannat så är majoriteten i mina ögon riktiga korkskallar. Man kan tycka att även dessa rednecks borde må illa av att se Trump liera sig med Putin och Ryssland. Känns som ett otroligt svek mot allt vad USA borde stå för. En kollaboratör i Vita Huset helt enkelt!
Nej, det USA jag ser idag intresserar inte mig längre. Trump och hans anhang önskar jag bara enkelbiljett till Helvetet! Det inkluderar givetvis även Musk. Tankar på att resa till USA igen får läggas på is, kanske för evigt. Och det är f-n till och med så att jag funderar på att sälja min amerikanare. Tycker så jäkla illa om USA nu så att jag vill inte ha något med dom eller deras produkter att göra!
Kan bara hoppas att sundare krafter kan kasta ut galenpannan ur Vita Huset innan det är för sent!
Är det bara Alex och jag som känner denna avsky nu, eller fler? Skulle tro att vi är rätt många, inte bara i Sverige, som känner likadant.
Senast redigerad av Oxygenius123 2025-02-24 kl. 12:23.
Citera
2025-02-24, 12:07
Medlem
Lägg till en fråga att diskutera också.

För övrigt delar jag dina åsikter. Jag hatar Alex, men känner samma sak om Usa.
Citera
2025-02-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
"Någon jag inte gillar vann valet och nu tycker jag inte om landet längre, wää"

Vakna och försök se helheten! Finns väl få makthavare som kan påverka hela omvärlden så som USA´s president gör nu.
Citera
2025-02-24, 12:33
Medlem
Mullrets avatar
Usa, har lagt en blöt filt över glädjen med besöka landet.

Kultur har de noll utav. Samt ett bedrövligt bordsskick och ingen mat eller vinkultur.

Fråga en Europe med lite stil vad de anser om jänkare. I UK anser de att jänkare uppför sig som retarderade 5 åringar.

På sikt kommer usa märka turistströmmen inte är lika frekvent. Det kommer suga rejält för landet.
Citera
2025-02-24, 12:49
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxygenius123
Men nu, med den skithög till president som det amerikanska folket har röstat fram och med den politik som drivs både nationellt och internationellt så har även jag börjat avsky USA! Riktigt mycket också!
Visst, man kan inte klandra hela USA för det vi ser idag. Men uppenbarligen är majoriteten amerikaner så korkade och insnöade att man tycker att det Trump gör är bra och att det är så här man vill ha det!
Jag hade lätt röstat på Trump om jag levde i USA. Jag skulle vilja se mina skattepengar investeras i mitt eget land i stället för att sponsra korrupta fittor i Ukraina. Med Demokraterna vid makten så drabbas folks ekonomi sämre, det är därför Trump vann valet.
Citera
2025-02-24, 12:50
Medlem
Citat:
Och för första gången kan jag faktiskt hålla med denne Schulman, som jag f.ö. inte gillar så mycket.
Han skriver vidare "Jag skiter i USA nu. Det finns ingenting där som intresserar mig längre. Det finns andra platser att besöka, andra kulturer att inspireras av.” och jag instämmer delvis i det också.
Jag har alltid gillat USA, ända sedan jag var ung. Den bild av USA som ett "drömland", vilket jag såg framför mig som ung, har dock med tiden förbytts mot ett land med mycket skit och problem. En gång i tiden drömde jag om att bo där, men det har jag för länge sedan insett att jag inte vill göra.
Har gillat mycket av den amerikanska kulturen, allt från film och musik m.m. till amerikanska bilar och båtar. Har haft amerikanare i flera årtionden och även amerikanska båtar, dock har jag aldrig viftat med en amerikansk flagga eller tyckt att det är något att pryda min tillvaro med. Har även varit i USA några gånger och sett mig omkring.
Visst, man kan inte klandra hela USA för det vi ser idag. Men uppenbarligen är majoriteten amerikaner så korkade och insnöade att man tycker att det Trump gör är bra och att det är så här man vill ha det! Jag vet att väldigt många amerikaner har sundare tankar och tycker helt annorlunda, men likförbannat så är majoriteten i mina ögon riktiga korkskallar. Man kan tycka att även dessa rednecks borde må illa av att se Trump liera sig med Putin och Ryssland. Känns som ett otroligt svek mot allt vad USA borde stå för. En kollaboratör i Vita Huset helt enkelt!
Nej, det USA jag ser idag intresserar inte mig längre. Trump och hans anhang önskar jag bara enkelbiljett till Helvetet! Det inkluderar givetvis även Musk. Tankar på att resa till USA igen får läggas på is, kanske för evigt. Och det är f-n till och med så att jag funderar på att sälja min amerikanare. Tycker så jäkla illa om USA nu så att jag vill inte ha något med dom eller deras produkter att göra!
Kan bara hoppas att sundare krafter kan kasta ut galenpannan ur Vita Huset innan det är för sent!
Är det bara Alex och jag som känner denna avsky nu, eller fler? Skulle tro att vi är rätt många, inte bara i Sverige, som känner likadant.

Du bor redan i ett USA. En liten fattig kopia förvisso, men motivation i samhället är att återskapa allt som har med amerikansk kultur att göra.
Senast redigerad av Deballerur 2025-02-24 kl. 12:52.
Citera
2025-02-24, 13:11
Medlem
Citat:

So fucking what? Vill du hellre bo i England där marxister och islamister förpestar luften för vanligt folk som bara vill gå till jobbet? Kanske Frankrike där alla bråkar med alla? Tyskland där du inte får vara i fred för jobbiga jävla tiggare och muslimer som kraschar bilar in i folksamlingar? Norge? Har man inte råd med. Danmark? De är trötta på svenskar. I Spanien har de börjat avsky utlänningar med pengar och släpper bara in billig arbetskraft från svarta Afrika. Ryssland...hehehe knappast va?

Slutligen Sverige. Mellanmjölkshelvetet, mello och hjärntvättade MSM-Svenssons som går omkring och darrar för att inte stora stygga blatten ska komma och förnedringsråna honom.

God bless USA med president Trump och Elon "Sancho Panza" Musk!
Citera
2025-02-24, 13:17
Medlem
Ektomorfens avatar
ÄSCH..... Har ni glömt hur alla vänsternissar pep som små möss efter Trumps vinst 2016? "Ååååh nej nu kommer Trump starta ww3 redan andra veckan in office!! Han kommer fisa ut kärnvapen till frukostmackan" bla bla bla.

Minns även att folk sa de skulle börja bojkotta alla varor från USA och de skulle minsann aldrig mer resa till USA. Det dröjde 2 månader sen var allt som vanligt och Svensken fortsatte att nyttja Amerikanska varor samt resa dit så fort semesterbonusen betalades ut.

Det kommer bli exakt samma jävla visa denna gången också, vi är alldeles för "Amerikaniserade" i detta landet.
Senast redigerad av Ektomorfen 2025-02-24 kl. 13:19.
Citera
2025-02-24, 13:20
Medlem
Jag skulle kunna tänka mig att plocka godbitarna både från Alex och Trump, men resten skulle jag utan tvekan slänga på soptippen utan att källsortera. Skulle bli en ordentlig hög det..
Citera
2025-02-24, 13:23
Medlem
Vet inte men de flesta amerikaner verkar vara assholes ? Dumma ,egoister 🙄
Citera
2025-02-24, 13:25
Medlem
Alex Schulman har inte fattat nånting.
Tyckte han om USA när dom hällde brinnande olja på vietnameserna?
Skrämmande att någon så dum i huvudet når ut till så många
Citera
2025-02-24, 13:27
Medlem
Haha alltså ni är för roliga.
USA har röstat fram en president som bryr sig och vill sitt land väl. Bara en månad in så har dom varit mer transparanta än någon regering i världshistorien och nystar fram korruption dag efter dag. Dom kastar ut kriminella invandrare som föregående regering enbart körde catch and release och så var dom ute på gatan igen.
Jag trodde till en början att Trump derangement syndrome enbart vara en meme, men efter vad jag har sett så verkar det vara folk som lider av det.
Är allt bra? Självklart inte, ingen är perfekt men dom kommande 4 åren kommer utan tvekan vara bättre än dom 4 föregående GALNA åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in