2025-02-24, 14:17
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxygenius123
Vakna och försök se helheten! Finns väl få makthavare som kan påverka hela omvärlden så som USA´s president gör nu.

Det du och många andra missar är att han gick till val på sin politik, blev framröstad pga den och genomför nu den.

Den som skriker om hur tullar är dåligt, se hur mycket EU tar i tull (dubbelt så mycket.)
Den som skriker om att "köpa Grönland", varför skreks det inte när Obama visade intresse (https://globalnews.ca/news/5799189/g...-china-canada/)
Den som skriker om buffligheten, jämför med pervot Bill Clinton
Den som skriker om att genomföra kraftiga budgetminskningar, ALLA presidenter genomför dom (https://obamawhitehouse.archives.gov...cal_record.pdf)
Den som skriker om att separera familjer och skicka ut illegala, var var du när Obama deporterade 5 miljoner människor under sin tid?
Den som skriker om att USA kapitulerar inför Ryssland, har vi inte i väst varit trötta på att USA ska leka världspolis? (https://sv.m.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rldspolis)

Oavsett vad ni säger har allt genomförts av tidigare presidenter, bara att nu tar Trump gör allt han kan för att få igenom förändringarna.

Vad är det med er egentligen??!!
Citera
2025-02-24, 14:20
Medlem
Tänk vad annorlunda man kan se på saken. USA är typ det enda västerländska landet som kommer att klara sig på sikt. Eller tror du och Schulman att ni kommer få det lätt här i Sverige?
Citera
2025-02-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Jag hade lätt röstat på Trump om jag levde i USA. Jag skulle vilja se mina skattepengar investeras i mitt eget land i stället för att sponsra korrupta fittor i Ukraina. Med Demokraterna vid makten så drabbas folks ekonomi sämre, det är därför Trump vann valet.
Ja, så är det. Folk som hatar Trump verkar inte begripa att han vann för att hans fokus är att göra det så bra som möjligt för amerikanarna och då gäller det för Trump att dra åt snaran och inte strössla pengar på vad fan som helst. Och det gäller förstås att få ut illegala immigranter som jobbar för slavlöner så att amerikaner får dessa jobb istället.
Citera
2025-02-24, 14:44
Medlem
radarpars avatar
Naw, stackars stackars dig. Verkligen hemskt att din illusion om pappa USA har krossats!

Decennier av deras krig, härskande och söndrande världen runt har inte ändrat din bild, men Donald Trump får det att rinna över?

Deras förintelse av ursprungsbefolkningen på kontinenten, slaveriet med regler ända till 1960-talet, kriget i Vietnam, folkmord i centralamerika, det sk "kriget mot massförstörelsevapen", otaliga kuppförsök (arabiska våren), stödet till talibanerna mot sovjet, stöd till "rebeller" (ISIS), invasioner av länder, och psykologisk krigföring mot "allierade", årliga miljarder i stöd till den lilla folkmordsdemokratin, så är det först nu du reagerar?

Undrar om Reinfeldt beskrivning av det sovande folket inte var riktat mot muppar som Schulman och TS.
Senast redigerad av radarpar 2025-02-24 kl. 14:46.
Citera
2025-02-24, 14:58
Avstängd
Tvärt om börjar USA se mer lovvärt ut att besöka nu än tidigare, medans Kanada desto mindre så pga galenpannan Trudeau.
Citera
2025-02-24, 15:10
Medlem
Taokers avatar
Enda anledningen till att USA suger är ju för att demokraterna skapat polarisering, förstört nationella andan och släppt in miljontals analfabeter och våldtäktsmän.

OJ!? Dvs samma anledning till varför Sverige suger nu.

Japaner kommer inte hit längre, Amerikaner kommer inte längre, Ryssar kommer definitivt inte längre.

Ni fattar väl att Sverige suger sönder och att det är invandringen som slaktat vår kultur som är anledningen.
Citera
2025-02-24, 15:23
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Haha alltså ni är för roliga.
USA har röstat fram en president som bryr sig och vill sitt land väl. Bara en månad in så har dom varit mer transparanta än någon regering i världshistorien och nystar fram korruption dag efter dag. Dom kastar ut kriminella invandrare som föregående regering enbart körde catch and release och så var dom ute på gatan igen.
Jag trodde till en början att Trump derangement syndrome enbart vara en meme, men efter vad jag har sett så verkar det vara folk som lider av det.
Är allt bra? Självklart inte, ingen är perfekt men dom kommande 4 åren kommer utan tvekan vara bättre än dom 4 föregående GALNA åren.

Fast om du kollar siffrorna så skickade Biden ut betydligt fler än Trump, men ni är ju så korkade och hyllar en ledare som enbart är en clown tvivlar på att ni egentligen är särskilt insatta i politik för då skulle ni inte runka bulle över vartenda idiotiska floskler Trump slänger ur sig. Nåja det är humor iaf att läsa flashback och se att så många låtsas vara insatta i politik och att allt den gule pajasen vräker ur sig.
Citera
2025-02-24, 15:51
Medlem
Enydrions avatar
Jag ville besöka usa någon gång, men det har ändrat sig rejält, så jag vill inte alls längre besöka usa, men oviljan att besöka usa har minskat sedan Trump blev president.

DN har ju numera hamnat bakom betalvägg, så mina besök där har väl minskat från nån gång per månad till att aldrig besöka den på internet och shulman slipper jag se alls numera sen han flyttat dit från Expressen, saknar honom inte ett dugg..
Citera
2025-02-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Jag hade lätt röstat på Trump om jag levde i USA. Jag skulle vilja se mina skattepengar investeras i mitt eget land i stället för att sponsra korrupta fittor i Ukraina. Med Demokraterna vid makten så drabbas folks ekonomi sämre, det är därför Trump vann valet.

Trump vann mycket pga att folk helt tappat tron på politiker. På många sätt är Trump en anti-politiker.
Däremot tror jag inte att han kommer göra det bättre för det amerikanska folket utom de som tillhör den rikare delen av folket. Han kommer knappast att satsa pengar på att förbättra situationen för de fattiga, även om de fattiga kanske tror det idag.
En av de första sakerna han gjorde efter valet var att lansera sin egna kryptovaluta för sig och sin fru, det säger en del om vad han har för målsättning med sin politik.
Jag säger inte att demokraterna är bättre dock, tittar man bakåt i tiden har USA varit en så kallad skurkstat länge länge, men vi i väst har valt att ignorera detta då det antingen varit i våra intressen eller åtminstone inte direkt varit mot våra intressen.
Citera
2025-02-24, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
Naw, stackars stackars dig. Verkligen hemskt att din illusion om pappa USA har krossats!

Decennier av deras krig, härskande och söndrande världen runt har inte ändrat din bild, men Donald Trump får det att rinna över?

Deras förintelse av ursprungsbefolkningen på kontinenten, slaveriet med regler ända till 1960-talet, kriget i Vietnam, folkmord i centralamerika, det sk "kriget mot massförstörelsevapen", otaliga kuppförsök (arabiska våren), stödet till talibanerna mot sovjet, stöd till "rebeller" (ISIS), invasioner av länder, och psykologisk krigföring mot "allierade", årliga miljarder i stöd till den lilla folkmordsdemokratin, så är det först nu du reagerar?

Undrar om Reinfeldt beskrivning av det sovande folket inte var riktat mot muppar som Schulman och TS.

Ja, USA har mer eller mindre alltid varit en skurkstat (kanske den värsta) och har brutit mot internationell rätt för att stärka sig själva gång på gång. De är det enda land som använt atombomben och har genom åren orsakat enorma skador mot världen som resulterat i flera av de flyktingströmmar som vi i Europa vänder oss mot idag.
Europa har tittat på ibland, blundat ibland, varit delaktiga ibland, men det är först nu som folk börjar reagera och det är nog mycket för att Trump är mindre subtil och mer rakt på sak i sina attacker mot resten av världen.
Nu behöver han bara se till att splittra Europa (redan på g som man ser över hela) så kan USA fortsätta befästa sin position i världen.
Citera
2025-02-24, 16:04
Medlem
styckets avatar
USA röstar fram en kristen man som bokstavligt talat avslöjar korruption mitt framför näsan och folk motverkar det.

Då inser man att hjärntvätten nåt nya nivåer.
Citera
2025-02-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldBlueTooth
Ja, USA har mer eller mindre alltid varit en skurkstat (kanske den värsta) och har brutit mot internationell rätt för att stärka sig själva gång på gång. De är det enda land som använt atombomben och har genom åren orsakat enorma skador mot världen som resulterat i flera av de flyktingströmmar som vi i Europa vänder oss mot idag.
Europa har tittat på ibland, blundat ibland, varit delaktiga ibland, men det är först nu som folk börjar reagera och det är nog mycket för att Trump är mindre subtil och mer rakt på sak i sina attacker mot resten av världen.
Nu behöver han bara se till att splittra Europa (redan på g som man ser över hela) så kan USA fortsätta befästa sin position i världen.
jo fast hans politik kommer att krascha den egna ekonomin och då blir USAs position svagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in