2025-04-30, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Varför tar man ut Arvid Söderblom när några (om inte alla tre) av Markström, Ullmark samt Gustavsson kommer att vara tillgängliga?

Jag har svårt att se att alla tre kommer vara tillgängliga och att alla 3 tackar ja. Antingen ullmark eller gustavsson. Men nu lär ju Gustavsson gå långt i slutspelet .
Citera
2025-04-30, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
Jag har svårt att se att alla tre kommer vara tillgängliga och att alla 3 tackar ja. Antingen ullmark eller gustavsson. Men nu lär ju Gustavsson gå långt i slutspelet .

Vegas leder med 3-2 i matcher…
Citera
2025-04-30, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Varför tar man ut Arvid Söderblom när några (om inte alla tre) av Markström, Ullmark samt Gustavsson kommer att vara tillgängliga?
Är inte Söderblom och Edvinsson uttagna för Betano Hockey Games bara? Med chans att slå sig in i VM-truppen. Likt de gjorde med Alexander Holtz förra säsongen. Isåfall är det väl en backup om Markström eller Ullmark inte kommer.
Citera
2025-04-30, 08:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke

Gustavsson har spelat bort sig från Tre Kronor. Som bäst 3:e målvakt..

Vi har Markström, Ullmark och Ersson i OS. Gustavsson höll inte måttet i VM 2024 och Four Nations.
Citera
2025-04-30, 08:59
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipele
Är inte Söderblom och Edvinsson uttagna för Betano Hockey Games bara? Med chans att slå sig in i VM-truppen. Likt de gjorde med Alexander Holtz förra säsongen. Isåfall är det väl en backup om Markström eller Ullmark inte kommer.
Edvinsson är klar för VM. Han gjorde det bra i Wings och kommer vara en stor faktor för Tre Kronor.

Söderblom är också klar fattar jag det som. Kan vara 3a om Markström, Gustavsson eller Ullmark kommer. Söderblom stod ändå 36 matcher och har hyfsade stats för att spela i ett av NHLs sämre lag. Behöver inte vara dåligt om ingen mer mv kommer.
Citera
2025-04-30, 09:44
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipele

Om så är fallet kan jag förstå uttagningen, jag trodde att alla dessa NHL:spelare som tackat ja även var uttagna till VM.
Devils utslagna, Minnesota och Ottawa ligger under med 2-3, så att ngn av dessa kommer lär ju vara säkert. Ullmark har ju t.o.m under matchserien mot Toronto sagt till pressen att han vill spela VM (vilket man iofs kan ifrågasätta lämpligheten på det uttalandet, säg det till Hallam men inte utåt).
Senast redigerad av UnitedKingdom 2025-04-30 kl. 09:46.
Citera
2025-04-30, 11:56
Medlem
Bartman777s avatar
Nylander och OEL ser ut att kunna bli tillgängliga snart också
Citera
2025-04-30, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Jacob Markström är nu ute ur SC..Markström lär komma till VM. Tre gamla Calgary-polare( Lindholm, Backlund och Andersson) har tackat ja. Övertygad att han kommer. Likaså Bratt.

https://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/new-jersey-devils-utslagna-carolina-hurricanes-vidare-i-stanley-cup-slutspelet/

För mig är båda mer än välkomna. 👍 Känner mig dock tveksam på Markström, han hade en ytterst plågsam matchserie mot Carolina, stundtals var det Markström mot Canes. Hade han varit 25 hade jag nog inte tvivlat på att han kommer, men nu vid 35 och man vet hur sliten kroppen är ju äldre man blir som elitidrottare så blir jag inte helt förvånad om han står över. Bratt däremot tror jag och hoppas att han känner en förjäkla revanschlust och tar sig till VM.
Citera
2025-04-30, 12:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
För mig är båda mer än välkomna. 👍 Känner mig dock tveksam på Markström, han hade en ytterst plågsam matchserie mot Carolina, stundtals var det Markström mot Canes. Hade han varit 25 hade jag nog inte tvivlat på att han kommer, men nu vid 35 och man vet hur sliten kroppen är ju äldre man blir som elitidrottare så blir jag inte helt förvånad om han står över. Bratt däremot tror jag och hoppas att han känner en förjäkla revanschlust och tar sig till VM.

Vill han till OS så måste han nog vara med i VM..då han missade Four Nations..annars blir Ullmark, Ersson och Gustavsson.
Citera
2025-04-30, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Vill han till OS så måste han nog vara med i VM..då han missade Four Nations..annars blir Ullmark, Ersson och Gustavsson.

Tror Markström vill ha garanti att han blir förstemålis, annars kommer han inte. Enligt samma resonemang är nog inte Ullmark och Gustavsson intresserade av att komma om Markström tackat ja.

Ersson och Söderblom är dessutom klara redan. Jag tror att landslagsledningen tänkt att Ersson just nu startar och Söderblom är båsöppnare. Sen beroende vem som blir klar först av Markan, Ullmark och Gustavsson blir den förstemålvakt, alltså Markström, om han tackar ja.
Citera
2025-04-30, 13:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Tror Markström vill ha garanti att han blir förstemålis, annars kommer han inte. Enligt samma resonemang är nog inte Ullmark och Gustavsson intresserade av att komma om Markström tackat ja.

Ersson och Söderblom är dessutom klara redan. Jag tror att landslagsledningen tänkt att Ersson just nu startar och Söderblom är båsöppnare. Sen beroende vem som blir klar först av Markan, Ullmark och Gustavsson blir den förstemålvakt, alltså Markström, om han tackar ja.

Gustavsson har inte varit bra i landslaget. Kan vara så att Hallam satsar på Ersson i VM.

Sverige vann VM 2013 med Enroth och VM 2006 med Holmqvist.
Citera
2025-04-30, 13:55
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Nylander och OEL ser ut att kunna bli tillgängliga snart också
Nja, Toronto leder med 3-2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto