2025-04-29, 18:14
Medlem
enligt sportbladet så vill Victor hedman OCH Gabriel landeskog spela vm. MEN, är det verkligen realistisk att gabbe spelar vm????? asså att man ens tar upp det och honom själv är galet asså.
Citera
2025-04-29, 18:33
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
enligt sportbladet så vill Victor hedman OCH Gabriel landeskog spela vm. MEN, är det verkligen realistisk att gabbe spelar vm????? asså att man ens tar upp det och honom själv är galet asså.
Skulle förvåna mycket om Avalanche släpper iväg Landeskog till VM om de blir utslagna tidigt.
Men man vet ju aldrig.
Citera
2025-04-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Skulle förvåna mycket om Avalanche släpper iväg Landeskog till VM om de blir utslagna tidigt.
Men man vet ju aldrig.

haha Eller hur. känns mera som att någon hittar på ett rykte om att han vill spela vm. det är helt omöjigt. Victor däremot kan det nog stämma
Citera
2025-04-29, 18:42
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Citat:
Men man vet ju aldrig.
Alltså, initialt så blir ju jag också tveksam till att Landeskog skulle släppas till ett VM. Men å andra sidan... om han anses vara så frisk och hel att han kan göra comeback efter flera år och kastas in direkt i ett SC-slutspel så borde han ju vara ganska redo att köra för fullt som om skadan inte fanns tänker jag.

Vi får väl se hur det blir då, men tänk vilka förstärkningar det hade varit med dessa två!

Dock tycker jag det är lite udda att uttala sig om VM så där när man är i slutspel och fokus borde vara just där. Hade jag spelat slutspel och krigat om ett av de finaste priserna som finns så hade jag inte haft en tanke på ett VM ifall vi åker ur. Det är ändå lite losermentalitet att yttra sig om den saken när man är fullt upp med en slutspelsfight och ligger under 3-2 i matcher. Då ska fullt fokus vara på att vinna nästa match och överleva.

Jag tänkte dra en liknelse här, men jag skippar det, då det alltid finns någon mupp som ska sitta och feltolka liknelser med avsikt.
Senast redigerad av Bartman777 2025-04-29 kl. 18:47.
Citera
2025-04-29, 19:44
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Alltså, initialt så blir ju jag också tveksam till att Landeskog skulle släppas till ett VM. Men å andra sidan... om han anses vara så frisk och hel att han kan göra comeback efter flera år och kastas in direkt i ett SC-slutspel så borde han ju vara ganska redo att köra för fullt som om skadan inte fanns tänker jag.

Vi får väl se hur det blir då, men tänk vilka förstärkningar det hade varit med dessa två!

Dock tycker jag det är lite udda att uttala sig om VM så där när man är i slutspel och fokus borde vara just där. Hade jag spelat slutspel och krigat om ett av de finaste priserna som finns så hade jag inte haft en tanke på ett VM ifall vi åker ur. Det är ändå lite losermentalitet att yttra sig om den saken när man är fullt upp med en slutspelsfight och ligger under 3-2 i matcher. Då ska fullt fokus vara på att vinna nästa match och överleva.

Jag tänkte dra en liknelse här, men jag skippar det, då det alltid finns någon mupp som ska sitta och feltolka liknelser med avsikt.

Landeskog är väl en av få som oftast åkt till VM om han kunnat, eller minns jag fel?
Vissa vill bli folkkära och är stolta över landslagsmeriter, andra inte.
Citera
2025-04-29, 20:27
Medlem
Ska Holmgren vara med i VM?
Citera
2025-04-30, 00:44
Medlem
Citat:
Visst, om han får spela med Nathan McKinnon en av de bästa i världen,kanske den allra bästa

Oavsett hur bra Mackinnon är så är det ganska imponerande att göra flest mål någonsin på en säsong i Colorado Avalanches historia som ju Rantanen gjorde för några säsonger sedan. Du får nog i alla fall ge honom några säsonger i en och samma klubb innan du dömer honom. Denna säsong har han ju spelat i tre olika klubbar, inte konstigt att det blivit lite hackigt då.

Jag tror att han kan göra mycket mål utan Mackinnon precis som Ovechkin kunde det utan Bäckström även om många enögda svenskar tror att allt är Bäckströms förtjänst, vilket det absolut inte är.
Senast redigerad av Anonym555 2025-04-30 kl. 00:48.
Citera
2025-04-30, 06:04
Medlem
Fangfaces avatar
Ser ju lovande ut än så länge, hoppas även Brattt tackar ja nu när Jersey åkte ut.

Men vi åker väl ut i kvarten oavsett...
Citera
2025-04-30, 07:21
Avstängd
Jacob Markström är nu ute ur SC..Markström lär komma till VM. Tre gamla Calgary-polare( Lindholm, Backlund och Andersson) har tackat ja. Övertygad att han kommer. Likaså Bratt.

https://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/new-jersey-devils-utslagna-carolina-hurricanes-vidare-i-stanley-cup-slutspelet/
Citera
2025-04-30, 07:28
Medlem
Jag kanske kommer vara lite negativ nu men jag har svårt att se att markan kommer till vm! asså visst, han har sina Calgary polare men han har gett allt under denna slutspel och han har ju varit skadad tidigare men 50-50. vi får se. Bratt tror jag kommer.
Citera
2025-04-30, 08:00
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Varför tar man ut Arvid Söderblom när några (om inte alla tre) av Markström, Ullmark samt Gustavsson kommer att vara tillgängliga?
Citera
2025-04-30, 08:06
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Jag kanske kommer vara lite negativ nu men jag har svårt att se att markan kommer till vm! asså visst, han har sina Calgary polare men han har gett allt under denna slutspel och han har ju varit skadad tidigare men 50-50. vi får se. Bratt tror jag kommer.

Bratt lär komma och han blir en förstärkning på riktigt, annars har vi lätt för att övervärdera många av våra spelare "over there", om nu Kings skulle åka ut har vi ju även Kempe som skulle göra stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in