• 1
  • 2
2025-02-15, 18:05
Medlem
fittslems avatar
En person hyllar hjälten Momika genom att bränna en koran utan ett konsulat i London.
Mannen blir då misshandlad och som kan ses i videon jagad av en man med kniv.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...as-av-knivman/

Ja vad säger man, återigen har vi ett fall där en tillhörande fredens religion inte respekterar yttrandefriheten i västerländska demokratier och tar till grovt våld.

Vad borde samhället göra för att få stopp på dessa attacker på meningsmotståndare?
Citera
2025-02-15, 18:10
Medlem
Sluta bränna koraner.
Citera
2025-02-15, 18:13
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajstuds
Sluta bränna koraner.

Sluta bli kränkt av världsliga saker.
Citera
2025-02-15, 18:20
Medlem
Melange5738s avatar
Vad är det du inte begriper? Jag ska kunna bränna 1000 jävla koraner på Ramadan framför ögonen på varenda jävla muslim i Europa utan att de ska kunna göra ett skit åt det. Alla muslimer som har problem med det ska lämna Europa, de har inte här att göra isf.
Citera
2025-02-15, 18:20
Hjälte vet jag inte. En invandrare som starkt kritiserade islam men som alltid var VÄLDIGT tydlig med att den svenska flaggan skulle synas i bild. Känns inte som att han gjorde detta ensam endast för att kritisera islam utan han ville få Sverige på löpsedlarna i muslimska länder.

Det åsido, en man som knivattackerar islamkritiker på öppen gata är sjukt. Sjukt att vi tillåter detta i Europa. Man undrar ju när dessa ska slängas ut våra fina demokratier.
Citera
2025-02-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad är det du inte begriper? Jag ska kunna bränna 1000 jävla koraner på Ramadan framför ögonen på varenda jävla muslim i Europa utan att de ska kunna göra ett skit åt det. Alla muslimer som har problem med det ska lämna Europa, de har inte här att göra isf.
Det ska du kunna men det kan varken du eller någon annan göra, och de kommer inte att lämna Europa. Jag förstår att det är lördagkväll och man sitter och tangentbordsrider av sig lite vrede, men det ändrar inga realiteter, eller hur?
Citera
2025-02-15, 18:47
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Det ska du kunna men det kan varken du eller någon annan göra, och de kommer inte att lämna Europa. Jag förstår att det är lördagkväll och man sitter och tangentbordsrider av sig lite vrede, men det ändrar inga realiteter, eller hur?

Iofs lämnade araberna Spanien när de blev utslängda. Är man bara beredd att kavla upp ärmarna så går det nog.
Citera
2025-02-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Iofs lämnade araberna Spanien när de blev utslängda. Är man bara beredd att kavla upp ärmarna så går det nog.
Om inte om hade varit, sade alltid min kära mor. I princip har du förstås rätt men i praktiken kommer det aldrig att hända och det vet du också.
Citera
2025-02-15, 18:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Det enda som behövs är en politisk vilja och ju längre tid som går destå hårdare blir motreaktionen. Om du tycker Jimmie Åkesson är extrem så har du ingen aning om vad som kommer komma om det inte blir någon förändring.
Citera
2025-02-15, 18:57
Medlem
TUKs avatar
50% människa, 50% muslim = farlig blandning.
Citera
2025-02-15, 18:59
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Om inte om hade varit, sade alltid min kära mor. I princip har du förstås rätt men i praktiken kommer det aldrig att hända och det vet du också.

Mödrar är kloka och man skall lyssna på dem, men politik förstår de mindre av än t.o.m. du och jag.
Ingen kan säkert veta hur framtiden kommer att utveckla sig utom att den kommer att utveckla sig.
Citera
2025-02-15, 19:00
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Man får helt enkelt se till att förbjuda koranbränningar så att ingen har något att bli arg över. Varför kan inte vi bara respektera varandra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in