2025-02-06, 14:04
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ju just efteråt jag menar, när polisen ledde ut dem. Bockade man av namnen på alla då?

De intervjuer jag läste med de som var kvar inne i skolan så fick de ha kortare förhör med polisen inne på Myrorna om jag inte missminner mig. Så de borde ha tagit namn på alla inblandade på de viset.
Citera
2025-02-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Nu är det hög tid att motsätta sig vapenkulturen!

Jag hoppas att fler gör det, kontakta politiker, skriv insändare, vi är i fara. Vem mer än Andersson har det här vapnet och känner ett hat mot samhället? Vem mer vill bli känd eller fruktad?

Vi är mindre säkra på grund av de här vapnen.

De lagliga vapnen behövs när den nya adeln hotar vår existens
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Citat från AB.

Polis fanns på plats fem minuter efter första larmet.

Är citatet verkligen rätt väg att gå, när det är pågående dödligt våld borde väl varje polis med en pistol vara skyldig att gripa in då varje sekund borde räknas?

Men dom ska alltså stå och hänga läpp för att vänta på specialutrustning?

Ok experten hur hade du gjort ?

Vart står det att dom hängde läpp?
Citera
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Där har vi vaktmästaren, han står inte med på personallistan dock.
Inte konstigt att han inte dök upp på jobbet
Nu mer info
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/adnan-forsokte-radda-skadad-kvinna-under-skolskjutningen-i-orebro-blev-sjalv-skjuten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Bra skrivet.

Jag tror att man behöver sätta sig ner och verkligen prata med en person som RA. Fråga honom om vad han har för specialintressen och om han skulle kunna tänka sig att jobba med något som har med hans specialintressen att göra om det blir anpassat för just honom. Inte för att han är korkad utan för att det är vad han helt enkelt är genetiskt sett programmerad för.

Alla är ju anpassade för helt olika saker. Man kan inte forma någon till att bli något som man inte har DNA för.

Det finns en anledning till att vissa blir poliser, militärer, inredare, snickare, astrofysiker etc. ALLA har ett specialintresse, med eller utan autism.

Du är redan denna person när du föds. Determinism? Förmodligen.

Men kan man verkligen säga att jag har fel?

Specialintressen? Han har inte några andra mer bisarra intressen än dig och mig. Det finns inget som heter autism. Nej, problemet är att dessa har en part som försöker kotrollera dom, d.v.s. staten som de själva hela tiden gör motstånd gentemot. Det är inte så konstigt, då det är staten som satt grund i deras olycka genom dessa hittepådiagnoser och alla möjliga flumbehnadlingar.

Förr kallades det istället introversion, men ordet spelar ingen roll alls, då det är funktionerna hos människan som spelar roll. Ifall en individ inte mottar en behandling genom att betala för sg alternativt som gåva så är detta inget att ha för denne individ. Det säger sig självt.
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedFour
Killen var inte fattig. Han har skattat för höga kapitalinkomster.
"Mellan ... 20 och 25 ... tjänade han motsvarande knappt 10 000 kronor i månaden ... senaste nio taxeringsåren har han inte haft någon förvärvsinkomst ... 2017 gjorde han emellertid ett överskott av kapital på drygt 122 000 kronor", ur DN - som en fotnot till det inlägget, för den som undrar.
Citera
2025-02-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samaelsson
Det vill dom nog inte göra för dom vill inte att de kommer fram att detta var ett rasistiskt dåd.

Är alla här faktaresistenta? Det kommer att komma fram vilka offren var. Myndigheterna är otroligt noga med att identifiering av offren är 100-procentigt rätt! Det tar tid! Fatta!

Jävla muppar som befolkar tråden! Och ni ska vara landets framtid? Herregud! Tur jag är död när ni tar över!
Senast redigerad av Palkranen 2025-02-06 kl. 14:08.
Citera
2025-02-06, 14:07
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangbusen
Hur vet du att han härjade fritt en timme efter larmet? Han hittades DÖD en timme efter larmet. Han gömde sig nog och tog sitt liv när han såg att poliserna komma.

Är som sagt inte helt lätt att göra en inbrytning i dylik situation. Polisen kan ju inte skjuta allt som rör sig… de vet inte om det är en eller flera gärningspersoner. I kaoset är det kanske inte lätt att skilja gärningsperson/er från offer. Finns det sprängladdningar, försåtsmineringar, har gärningsperson/erna skyddsmask, ir-sikte (ser mål genom rök) osv…

Utöver det så blir det ett jäkla fokus på vapen och hårdare regler för jaktvapenlicenser. Vi har ju extrema problem med somalier som skjuter med allt från AK47 till juggepistoler, sprängladdningar etc som vi inte ens är i närheten av att hantera. Att då börja ge sig på svenska jägare framöver är ju som att sila mygg men det är typiskt svensk politik, plocka lite poäng helt utan verkan. En person som vill ha ihjäl massa folk kan ju enkelt kliva ombord på en fullsmockad tunnelbanevagn med 2 IKEA-knivar och lite molotovcocktails - eller handgranater som tydligen finns i massor att tillgå.

Problemet vi har är att vi har ett samhälle som är diversifierat där vi tillåter immigranter att inte integrera sig utan en klick blir svennehatare och hatar våra kristna värderingar och på andra sidan en klick svenskar som hatar allt som har med invandring att göra och som inte drar sig för våld i sin sk. kamp. Vapnen är inte problemet - den som håller i vapnet är problemet.
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samaelsson
Det påstås att detta var riktat mot socialen men iom artikeln om en herre som jobbade inom vården o vidareutbildade sig plus från kommunal som säger att flera av deras medlemmar inte kom till jobbet(alltså även dessa inom vården) så är det nog tyvärr så att detta är riktat mot invandrare.

Har för mig att jag även läst att 4 dödsoffer hade hijab?

Blir intressant ass se efterverkningarna av detta….

Vet inte om fyra (av ung.10) döda med hijab indikerar speciellt mycket, när skolan verkar bestå av cirka 40 procent elever i hijab. Vid det här laget kan det säkert finnas rätt många anställda med hijab inom socialtjänsten också, om man fortfarande vill hålla sig till det spåret. Och på ett rent praktiskt plan så bör de enklaste måltavlorna i en skolskjutning vara de individer som är insvepta i en mumiemundering som begränsar perifert seende och hörsel. Samt, eftersom de ofta kör med konservativt muslimsk klädsel, även tunga kaftaner som saktar ner dem och bokstavligt talat gör dem till en större och bättre synlig måltavla. Samt att de inte förstår vad som skriks eftersom de ofta inte förstår svenska särskilt bra.
Citera
Medlem
meas19s avatar
Rickard Andersson död
Adnan skadad

Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Det är noll koll på vilka som är i landet och vilka som kommer in! Det är helt ofattbart! Inte ett enda namn ännu. Varken av döda eller skadade. Jävligt underligt! Är de illegala hela bunten?
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indocte
Förmodligen er vel stikkordet her, vi vet ikke, eller?

Han har gått i en skola för det. Vad tror du själv då att han är?
Citera
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jaktvapen kan jägarna gott ha kvar. Men behöver man kunna avfyra 30 skott på en minut så har man inget i skogen att göra. Då är man en dålig jägare och får köpa sitt kött i kyldisken.

En "jägare" med "jaktvapen" har nyss begått Sveriges värsta masskjutning - hittills.

Ja självklart ska vi förbjuda allt farligt!! Bilar tar livet av långt många fler! Förbjud bilar som går fortare än 110!! För att inte tala om att det vanligaste mordvapnet är en kökskniv!! Förbjud köksknivar!

Det är människor med din logik som gör att sånt här fortsätter.... Gör nåt vettigt istället, som återinrätta psykvård, stärk föräldraskap, ställ krav på folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in