2025-02-05, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Instämmer. Jag hör ”Europa” fast dialektalt, typ ”eråpa”.
Men jag tror absolut inte att det helt säkert är "Europa"... GÄRNINGSMANNEN VERKAR VARA ALLDELES UTANFÖR DÖRREN... Och kan vara en tjej som säger "Kan inte ropa"...
Citera
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Man kan med väldigt enkla medel snabbt identifiera de flesta människor genom att söka igenom personliga tillhörigheter, fråga kollegor och nära och kära om eventuella tatueringar eller födelsemärken, ärr eller klädsel för dagen. Polisen gjorde detta långt innan DNA-tekniken fanns och man har kunnat identifiera kroppar som hittats helt utan huvud. Det är inte så att vi år 2025 måste se personens ansikte för att snabbt kunna identifiera och det är ju inte så att kropparna sprängts i tusentals bitar. Jag håller med om att något är konstigt här!
Det är väl typ 100% invandrarnamn på offren, man kanske försöker köpa sig tid för att hitta/konstruera en annan vinkel på brottet än den rasideologiska, polisen verkar ju extremt måna om att detta inte ska uppfattas som en ideologisk gärning pga man inte vill skapa onödig instabilitet och konflikter. Men det ska bli intressant att se reaktionerna från diverse grupper i samhället när namnlistan blir offentliggjord till slut.
Citera
Medlem
Hahaxoxo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Det är GM på bilderna. Kanske inte han som laddat upp bilderna, men frågan är ju hur fan man lyckades gräva fram den länken.

Ja, skrev inte att det inte var det. Men i bilderna stavas det CH, när GM är CK
Citera
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
https://freeimghost.net/a/noname.Cd4h

Angående denna mapp, någon som vet hur den hittades? Filerna är ju uppladdade för 11 månader sen. Antagligen GM som laddat upp?
Jag frågar samma sak.

En märklig sak är att han där stavas "Richard"
Och inte Rickard som han faktiskt själv valt att stava det.
Citera
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedan
Jag är fullt medveten om hur svensk lag definierar terrorism, och det är just därför diskussionen är viktig. Frågan handlar inte bara om den juridiska definitionen utan också om hur händelser skildras i media och av samhället i stort. Vi har sett flera exempel där gärningsmän med annan bakgrund snabbt får terrorismstämpeln, medan andra beskrivs som ensamma gärningsmän med psykisk ohälsa. Det är ett mönster som många reagerar på, och det är en legitim diskussion att föra.

Att ifrågasätta det här handlar inte om att påstå sig veta mer än någon annan, utan om att kritiskt granska hur olika brott beskrivs och vilka ord som används – något som påverkar både allmänhetens uppfattning och samhällets respons.

En sak till din outbildade dumma åsna, skriv med respekt så får du respekt tillbaka. Har inte din mamma lärt dig det eller tycker Du att låter häftigt att förolämpa människor Du inte känner. Shet vad är det med folk!!!

Varför stämplas inte alla dessa gängdåd som terrorism då? Dåden som kallas för terrorism är också terrorism. Visar det sig att RA var en nazist så lär det kallas terrorism i media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machiavelliniccolo
jag hör "ni ska bort allihopa"

Hör samma sak. Utan tvekan att han säger "ni ska bort allihopa"

Vilken fegis att han sköt sig själ. Svinet valde ondskan.
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Ser att på en av bilderna har han GASP shorts, så vi kan inte uteluta anabola steroider här.
En annan bild är han på Jamaica, så vi kan inte utesluta hasch-psykos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Soc-kontor i min stad tar du dig inte in obehindrat.
Strikta regler kring hur man hanterar oväntade och otrevliga besökare.
Kanske hade dom ett soc kontor där på skolan bara för att det var så många SFI:are där och allt enkelt och temporärt skulle vara på samma ställe?

Det stämmer att socialtjänsten regelbundet gör besök på plats på Risbergska.
Det är inte ett regelrätt kontor men socialtjänsten är där varje vecka.

Det finns också ett kontor för yrkesvägledning som kanske RA har blivit tvungen att besöka.
https://www.orebro.se/barn--utbildning/utbildning-for-vuxna/vagledningscenter.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellesein
exakt var i detta utdrag nämns ens NPF?

Indicier talar för att han hade det
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Jag var ihop med en ungersk läkare. - Var med på en obduktion i Szeged. - En kvinna som drunknat i ett badkar, legat ett antal dagar och mognat så hon växt fast i badkaret med mögel.

- Så de fick ta med henne och badkaret till patologen och bända loss henne som en Michelingubbe med en kofot. - Att identifiera döda är inte en angenäm sak...

- Inte heller att identifiera någon som skjutits med ett jaktammunition i huvudet, tänder som flugit runt...

/WTF

Det är exakt det som jag vill förmedla när FB:are gnäller över hur lång tid det tar att identifiera de som mist sina liv. Det är inte så lätt som man tror, det är ett pussell.
Citera
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Men visst är det så enkelt som ett mobboffer som slutligen bestämmer sig för den slutgiltiga lösningen?
Citera
2025-02-05, 23:33
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tukkat
Angående ljudklippet.

Lyssnar man på originalklippet hör man tydligt hur hylsorna landar och studsar flera gånger i golvet, precis utanför toalettdörren. Skulle det vara GM som skrek skulle det höras tydligt.

Case closed.

Dom landar på golvet där springan finns under dörren. Skytten hade täckt ansiktet med något.

Case open again.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in