2025-02-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Varför har ni snöat in så på autism?

Han hade kompisar när han var yngre, var med i ett kompisgäng & lekte. De märkte inget avvikande.

Ngt sker med honom då han börjar högstadiet: slutar prata, stänger ner & isolerar sig de kommande 20 åren.

Det låter snarare som trauma, PTSD el. dylikt.
han gick i en "autism/asperger" klass tydligen och japp då är han direkt utmålad som autism/psyksjuk/incel på flashback..- suck... Håller med om att det låter som en traumarespons.
Citera
2025-02-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Jo så är det, jägarlicensen ger att man får ha 5 skotts magasin vilket levereras för sådant köp och licens, vad som är att med en AR blir det säkert en smal sak att beställa original magasin på nätet.
Kan misstänka att det rör sig om klass 2 ammunition alltså en AR 15.
I media har det inte stått något om AR, endast 30-06 + hagel vad jag läst. Behöver iofs inte betyda att han inte hade ytterligare vapen med sig.
Citera
2025-02-05, 23:20
Avslutad
Utesluter INTE att han säger "Ni ska bort från Europa" men mycket tycks vara oklart så faktiskt ganska skamligt av TV4 att gå ut med detta som om det hade svaret... Återigen kan väl vara en tjej som säger "Kan inte ropa" men problemet med det är att det verkar missanpassat pga vad som faktiskt sker just då (men hon kan som sagt vara i en toalett intill samtidigt som hon ringer eller dyl)
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Med andra ord kommer allmänheten aldrig att kunna få ta del av en officiell utredning, och enbart förlita sig på läckor?

/AI
Det är vad vi bör räkna med. Sen påminde mig Troian om att det togs ett specialbeslut om att offentliggöra större delen av förundersökningen gällande skolmördaren Anton Lundin Pettersson i Trollhättan, och det här kan ju anses vara ett snarlikt brott, så det finns en möjlighet att man fattar samma beslut här. Men grundlinjen är att förundersökningssekretessen är evig i avsaknad av åtal, och ingen kan på minsta sätt kräva att det fattas ett liknande undantagsbeslut som i Trollhättan här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
"jag kan inte jobba". Är det han skriker.

TV4 får kämpa vidare.

Jag hör samma!
Citera
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Du kan gå rakt in till receptionen utan att bli insläppt. Jag har själv varit på möten där, visserligen inte av samma anledning som GM, men de har både kontor och samtalsrum precis bakom den låsta glasdörren i receptionen. Man har alltså insyn från receptionen.

Min poäng är att om GM haft som huvudavsikt att attackera Socialtjänstemän så hade Socialens kontor, som återigen ligger ungefär 200m från hans bostad, känts som ett rimligare mål.
Soc-kontor i min stad tar du dig inte in obehindrat.
Strikta regler kring hur man hanterar oväntade och otrevliga besökare.
Kanske hade dom ett soc kontor där på skolan bara för att det var så många SFI:are där och allt enkelt och temporärt skulle vara på samma ställe?
Citera
Medlem
Naturligtvis att tv4 vill få det att låta som "Bort från europa". Jag trodde först innan Tv4 la ut att det va offret som skrek något på arabiska. Han kan ha sagt precis vad fan som helst.
Men de är så ivrigt våtkåta över att allmänheten ska få veta att det är ett rasbrott.
Sen den där journalist aset som ringde farsan innan han ens visste något om något dåd överhuvudtaget? Kräks.
Citera
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Nu har även jag lekt med ljudet. Saktat ner det bland annat. Tycker det låter som "Ska jag ut och jobba?!".

https://jumpshare.com/s/HKXW8rbXUhGw9YDoZulh
Ni har tagit Bolibompa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Inte de själva empatiska känslorna nej de kan både visa kärlek ge kärlek och vänskap. De finns där . Det som ofta saknas är förståelsen för dina känslor och varför du har dem . Saker och ting blir lite lätt svart eller vitt för dem och det ger inget utrymme för gråtoner. Rent krasst är det den ultimata rättshaveristen .

Vilket gör det ännu roligare, att just Flashbackare sitter och svär om autister. Det finns många odiagnosticerade här bland gamlingarna.
Citera
2025-02-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Utesluter INTE att han säger "Ni ska bort från Europa" men mycket tycks vara oklart så faktiskt ganska skamligt av TV4 att gå ut med detta som om det hade svaret... Återigen kan väl vara en tjej som säger "Kan inte ropa" men problemet med det är att det verkar missanpassat pga vad som faktiskt sker just då (men hon kan som sagt vara i en toalett intill samtidigt som hon ringer eller dyl)
Har du lyssnat på följande med hörlurar:
https://jumpshare.com/s/HKXW8rbXUhGw9YDoZulh

Jag tycker det låter exakt som att han säger "Ska jag ut å jobba?!". Men alla hör nog olika.
Citera
2025-02-05, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Inte de själva empatiska känslorna nej de kan både visa kärlek ge kärlek och vänskap. De finns där . Det som ofta saknas är förståelsen för dina känslor och varför du har dem . Saker och ting blir lite lätt svart eller vitt för dem och det ger inget utrymme för gråtoner. Rent krasst är det den ultimata rättshaveristen .
Men att inte ha förståelse för varför folk har vissa känslor kan ju faktiskt innebära en lägre empatisk förmåga... Så kan man väl annars alltid säga? Personen har empati men förstår inte dina känslor...?! Och det finns väl en objektivare nivå för vilken alla måste förhålla sig till innan det självklart kan betraktas som anti-sociala
Citera
2025-02-05, 23:22
Medlem
Autism meltdown?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här