2025-02-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Herregud, attacker som i Trollhättan, på Drottninggatan x 2, attacker på svenskar i Bryssel..och nu et massmord i Örebro..det har kommit efter EU..kolla in Schweiz som inte är med i EU..och som folkomröstade om massinvandring 2014( sade nej).

Du kan inte analysera historien..

Du kanske ska kolla upp masskjutningar i Schweiz innan du skriver...
Citera
2025-02-09, 15:48
Medlem
Citat:
Varför saknas det 10 tjänster för socialsekreterarna i Örebro?

https://se.indeed.com/q-socialsekreterare-l-%C3%96rebro-l%C3%A4n-jobb.html#

Det saknas alltid personal inom socialtjänsten, överallt i kommunerna. Folk blir utbrända, less på låga löner etc
Citera
2025-02-09, 15:49
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Finns det ett dolt manifest döljt i Rickard Anderssons bilder på nätet ?

Har följt Rickard Anderssons tidslinje till katastrofen. Oavsett vad man nu tycker om killen är det saker som pekar på att detta var planlagt sen 11 månader tillbaka och inte något som poppade upp hux flux. Någon/några här hittade mystiska foton som lagts upp för 11 månader sen på nätet, av rent misstag när jag kollade fotona hittade jag störningar i fotofilerna som pekar på kodad text inbäddad i fotofilerna.

Nu är jag rostig, det var 40 år sedan jag harvade med krypto hos militären, men kan det finnas text i jpeg och png filer som Rickard Anderssons lagt ut på nätet för 11 månader sen, så jag tänkte be Flashbacks erkänt duktiga grävare att kolla upp datasträngarna i Richards foton, och kör helst pm sins emellan er innan ni publicerar resultaten, eftersom journalisterna snokar i denna tråd 24/7.

Egentligen borde jag starta ny tråd om detta, men inser att vi sitter i ett delikat dilemma eftersom GM är avliden, ingen jävel har access och kolla vad som hamnar i polisutredarens "slask" under polisutredningen, politiska intressen kan komma att styra utredningen, och då GM är avliden har vi ingen kontroll längre av vad som publiceras och vad som egentligen hände på skolan, mer än att det som publicerats redan, inte stämmer med sig mot vad folk på plats uppgivit.

Vore ju årtiondets scoop om det skulle vara så! Snuten skulle garanterat kunnat missa det.
Citera
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Är det en gammal bild på Aftonbladet eller var mördaren dvärg?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Nja, ingen dialog först säger en kvinna "Mercy"

Sen säger någon "Ni ska bort allihopa"

...sen "har ni tänkt på om vi skulle göra detsamma" alt "tänk på om vi skulle göra detsamma" "kännts om vi skulle göra detsamma" med brytning enl mej, samt är dom ju irriterade hör man.

Det kan vara 2 olika personer i slutet men pratar inte med varandra utan om något som sker utanför fönster eller dylikt, kvinnan vill även hon att man ska visa respekt för dom när hon säger "Mercy"
Vilket ljudklipp är det ni diskuterar? Finns det att lyssna på någonstans?
Citera
2025-02-09, 15:50
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Herregud, attacker som i Trollhättan, på Drottninggatan x 2, attacker på svenskar i Bryssel..och nu et massmord i Örebro..det har kommit efter EU..kolla in Schweiz som inte är med i EU..och som folkomröstade om massinvandring 2014( sade nej).

Du kan inte analysera historien..

Att koppla det till EU-inträdet är puckat. Sorry. Men kör. Sammanställ listor på alla EU-länder och alla Icke-EU-länder.

Jag vet int vilka kriterier du vill gå efter men i Schweiz har de haft en del attentat med kniv och skjutvapen t.ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Nej deras ljudexperter och TV4 kommer att få kritik för det här vad det lider. Det var verkligen förhastat och oansvarigt att försöka piska upp ett rasist motiv. Jag har skickat mitt underlag till TV4 och polisen for what its worth. Det förändrar inte något men att någon skulle bort ifrån Europa har inte någon sagt. Än mindre finns överhuvudtaget inget som RA sagt i ljudfilerna som cirkulerar.

Kan du dela filen du har rensat? Du kan enkelt ladda upp filen här eller med liknande tjänst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ja ett skott i luften hade ju visat på någon form av maktbalans i alla fall kan tyckas.

Ja exakt det har jag sagt innan med, skjut för fan i taket eller något, hade han ev kanske skrämts och försökt gömma sej och på så sätt minskat antalet döda, vem vet.
Citera
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Varför saknas det 10 tjänster för socialsekreterarna i Örebro?

https://se.indeed.com/q-socialsekreterare-l-%C3%96rebro-l%C3%A4n-jobb.html#

Örebro har länge haft underskott på socialsekreterare i kommunen. Så att de söker efter dessa är inget nytt, men ett olyckligt sammanträffande.

Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
Kanske ska öppnas en krisgrupp? Jag vill minnas att de skrev om saknade kommunanställda, några som omkom?

Det är fint att du tror att en kommun jobbar så pass fort Men folk har förvirrat socialtjänsten (där socialsekreterare arbetar) med socialförvaltningen (som bland annat har hand om anställningar för vård- och omsorg). Majoriteten av offren verkar vara undersköterskor och han sägs att ha gått in i ett klassrum först. Undersköterskor är anställda av socialförvaltningen.
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Han hade nog neutral klädsel när han tog sig till skolan. Han ska ha bytt om på en toalett där, innan han började skjutandet.

Jo det finns ett antal många toaletter på rad där i det stora elevskåp rum han höll sig i ,många är ju lite större när det gäller handikapps toaletter ,som det finns ett antal.
Minst 100 toaletter på rad ligger på högra sidan i detta elev skåps rum .

Hade väl ett stort gitarr-fodral för att dölja sina vapen ?
Citera
2025-02-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det finns ett antal många toaletter på rad där i det stora elevskåp rum han höll sig i ,många är ju lite större när det gäller handikapps toaletter ,som det finns ett antal.
Minst 100 toaletter på rad ligger på högra sidan i detta elev skåps rum .

Hade väl ett stort gitarr-fodral för att dölja sina vapen ?
Ja det har funnits uppgifter om ett gitarrfodral.
Citera
2025-02-09, 15:53
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Jo tack.
Jag gjorde militärtjänsten vid I-13 i Falun 94, med Flink som Fänrik och han är en massmördare precis som R.A. frågor på det?

Nej, men en uppmaning att se skillnaden här. Det verkar inte gå framåt för dig dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in