2025-02-09, 15:31
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Användarna nedan hittade foton uppladdade för 11 månader sedan på den länkade sidan. Det bör vara samma sida som ETC pratar om:

Men Rickard Andersson, den utpekade skytten i Örebro, har vad vi vet inte lämnat några som helst digitala spår efter sig. Förutom ett mystiskt familjealbum, anonymt publicerat på en hemsida för ett år sedan – vilka Dagens ETC nu väljer att publicera flera av bilderna från.

https://www.etc.se/inrikes/haer-slutar-spaaren-fraan-misstaenkte-massmoerdaren-mystiskt-familjealbum-paa-naetet

Finns det ett dolt manifest döljt i Rickard Anderssons bilder på nätet ?

Har följt Rickard Anderssons tidslinje till katastrofen. Oavsett vad man nu tycker om killen är det saker som pekar på att detta var planlagt sen 11 månader tillbaka och inte något som poppade upp hux flux. Någon/några här hittade mystiska foton som lagts upp för 11 månader sen på nätet, av rent misstag när jag kollade fotona hittade jag störningar i fotofilerna som pekar på kodad text inbäddad i fotofilerna.

Nu är jag rostig, det var 40 år sedan jag harvade med krypto hos militären, men kan det finnas text i jpeg och png filer som Rickard Anderssons lagt ut på nätet för 11 månader sen, så jag tänkte be Flashbacks erkänt duktiga grävare att kolla upp datasträngarna i Richards foton, och kör helst pm sins emellan er innan ni publicerar resultaten, eftersom journalisterna snokar i denna tråd 24/7.

Egentligen borde jag starta ny tråd om detta, men inser att vi sitter i ett delikat dilemma eftersom GM är avliden, ingen jävel har access och kolla vad som hamnar i polisutredarens "slask" under polisutredningen, politiska intressen kan komma att styra utredningen, och då GM är avliden har vi ingen kontroll längre av vad som publiceras och vad som egentligen hände på skolan, mer än att det som publicerats redan, inte stämmer med sig mot vad folk på plats uppgivit.
Citera
2025-02-09, 15:31
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Varför saknas det 10 tjänster för socialsekreterarna i Örebro?

https://se.indeed.com/q-socialsekreterare-l-%C3%96rebro-l%C3%A4n-jobb.html#

Here we go again... Du väljer alltså att ta över incelklubbens staffetpinne...

Det är omöjligt att tjänster som har lagts ut 48 timmar efter dådet har med dådet att göra.

Kontakta Peter Springare som sitter i socialnämden och be honom att förklara för er här i tråden.
Citera
2025-02-09, 15:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Here we go again... Du väljer alltså att ta över incelklubbens staffetpinne...

Det är omöjligt att tjänster som har lagts ut 48 timmar efter dådet har med dådet att göra.

Kontakta Peter Springare som sitter i socialnämden och be honom att förklara för er här i tråden.

Jag bara ser att t ex socialsekreterare som har hand om försörjningsstöd inte är bemannad. Varför vill ingen jobba som socialsekreterare i Örebro? Självklart det blir katastrof när man inte har folk.
Citera
2025-02-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Hur han förflyttade sig från Storgatan 53 till Risbergska (Norr till Väster) med 3 vapen och 10tal magasin.
Ingen såg honom förflytta sig? (Med tanke på klädsel och väska)

14 Minuter cykel / 9 Minuter med bil, 57 minuter att gå.
Storgatan 53 59.282991547454856, 15.22055562541955
Risbergska skolan 59.27085870498252, 15.16421555661349 bredvid Entré-skolan. (Han var inte ute efter barn eller invandrare)
Han hade nog neutral klädsel när han tog sig till skolan. Han ska ha bytt om på en toalett där, innan han började skjutandet.
Citera
2025-02-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Det som sägs efter första frasen är ju en annan person. Jag hör två personer som har dialog. Person 1 talar, Person 2 svarar, Person 1 säger något abrupt för att avbryta.

Nja, ingen dialog först säger en kvinna "Mercy"

Sen säger någon "Ni ska bort allihopa"

...sen "har ni tänkt på om vi skulle göra detsamma" alt "tänk på om vi skulle göra detsamma" "kännts om vi skulle göra detsamma" med brytning enl mej, samt är dom ju irriterade hör man.

Det kan vara 2 olika personer i slutet men pratar inte med varandra utan om något som sker utanför fönster eller dylikt, kvinnan vill även hon att man ska visa respekt för dom när hon säger "Mercy"
Senast redigerad av anteanti 2025-02-09 kl. 15:38.
Citera
2025-02-09, 15:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Aftonbladet har lagt upp en 3D-karta över skolan. Vilken jävla labyrint!
https://special.aftonbladet.se/story/73ogd9

Ja jag vet . Inte undra på att man inte lyckades gå mer än i typ en tredjedel utav skolan . Kändes som man gick kilometrar därinne .

Den enda korridoren typ Alla gick i in och ut ,var korridor nummer två ,för där fanns den enda in - och utgången till gymnastiksalarna ( end stället där det var nära just till idrottslektionerna .

Annars så höll sig elever i sin ende utav skolan tills det var dags för lunch och alla trängdes i kö ; i korridoren som var nära där GM befann sig i början .
Vänster om honom ,gick korridoren ner dit.
Lite bakom honom .
Senast redigerad av landbandy 2025-02-09 kl. 15:40.
Citera
2025-02-09, 15:38
Avstängd
Citat:
Det var nog trådens mest absurda kortslutning hitintills.

Herregud, attacker som i Trollhättan, på Drottninggatan x 2, attacker på svenskar i Bryssel..och nu et massmord i Örebro..det har kommit efter EU..kolla in Schweiz som inte är med i EU..och som folkomröstade om massinvandring 2014( sade nej).

Du kan inte analysera historien..
Citera
2025-02-09, 15:40
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Med AB:s 3d-karta kanske dom som skrek om "va fan gjorde polisen ...
130 poliser, nästan en timme mellan 12:38 och 13:30, en insatsstyrka. Dessutom korrigerar jag mig själv - han kunde angripits från inte fem håll utan sex, nog måste byggnaden haft källargångar. Så polisen har ett och annat att förklara när varje minut måste känts som en timme för de som gömde sig och förblödde. Polisen har en kommunikativ uppgift nu att berätta vad de egentligen åstadkom, fört just nu rent krasst ingenting.
Citera
2025-02-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
130 poliser, nästan en timme mellan 12:38 och 13:30, en insatsstyrka. Dessutom korrigerar jag mig själv - han kunde angripits från inte fem håll utan sex, nog måste byggnaden haft källargångar. Så polisen har ett och annat att förklara när varje minut måste känts som en timme för de som gömde sig och förblödde. Polisen har en kommunikativ uppgift nu att berätta vad de egentligen åstadkom, fört just nu rent krasst ingenting.

Nej det är för jävla dåligt, hur man än vrider och vänder på det kan man inte från polisens sida i slutändan mena att man gjorde precis allt man kunde, jag köper inte det här med rätt utrustning etc. Eller att man var rädd att skjuta varandra, kalla ut dom då, synka gå in igen va fan.
Något i kommunikationen måste havererat
Citera
2025-02-09, 15:46
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Apropå att läsa på: Du kan ju börja med att se skillnaden på platserna.

Sedan har du ett brott som är utrett och ett som vi inte vet mycket om när det gäller GM.
Jo tack.
Jag gjorde militärtjänsten vid I-13 i Falun 94, med Flink som Fänrik och han är en massmördare precis som R.A. frågor på det?
Citera
2025-02-09, 15:46
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Idéer om varför byter han om? Han har tre stora vapen, rökgranater, massor av ammunition och magasin. Gå in på toalett för att byta om. Varför besväret. Vilka kläder hade han innan? Och efter ombytet?

Han tog på sig gröna militärkläder(?!) och balaklava? Maskerade ansiktet, förmodligen för att det är enklare för någon med social fobi att möta människor då och att skrämmas.

Innan hade han väl samma skitiga tröja och bögfrilla som på bilderna som cirkulerar.
Citera
2025-02-09, 15:47
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Nej det är för jävla dåligt, hur man än vrider och vänder på det kan man inte från polisens sida i slutändan mena att man gjorde precis allt man kunde, jag köper inte det här med rätt utrustning etc. Eller att man var rädd att skjuta varandra, kalla ut dom då, synka gå in igen va fan.
Något i kommunikationen måste havererat

Ja ett skott i luften hade ju visat på någon form av maktbalans i alla fall kan tyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in