Citat:
Ursprungligen postat av
A-EZz
Ja, ämnet byts snabbt så fort det blir obekvämt. Bättre de svarar på kommentarer på sociala medier istället för att blocka och ignorera. De läser ju dem, så varför inte interagera lite mer.
Jag förstår inte deras totala ignorans för basala och välkända säkerhetsåtgärder för barnen. Åk bakvänt så länge det bara går i bilen. Det går att göra bra mycket längre för storasystern än de gjort. De vet ju hur snabbt olyckor kan ske? Eller?
Använd inte kuddar och täcken med mera runt en bebis. De kan inte ta bort det eller sig själva om det täcker andningsvägarna.
Skydda bebisen från virus så mycket det bara går. Att behöva åka in till sjukhuset med sin bebis och riskera att förlora den pga RS virus, vanlig förkylning eller Covid är ett sämre alternativ.
Frysboxmannen kanske kan gå en promenad med vagnen så den lilla får frisk luft, eftersom ingen annan verkar intresserad av det.
Jag förstår inte hur de kan vilja samla på barn men inte vill leva småbarnslivet för barnen? Lägg ner den där äckliga sexpodden och spendera tid med barnen ni skaffar.
Exakt dom har inge konversationstänk över huvudtaget . Känns mer som detta har varit Js önskan från början att Ns ska ha barn tidigt , då det redan under Ms tid prata om barn .
Förstår faktiskt inte varför hon skaffa ett barn till när hon inte verka ett dugg intresserad av att vara just små barnsförälder . Det är viktigare att prata sex, köpa följare lägga ut bilder som anspelas på sexighet .
Citat:
Ursprungligen postat av
Artmovie
Jag håller med.
Problemet här är ju att C kommer kunna ta del av allt som sagts när hon blir tillräckligt stor och då blir A i hennes ögon den personen som aldrig pratat dåligt om "mamma" medan N och mormor blir de som länge pratat dåligt om "pappa".
I Sverige har vi ju det systemet att det är barnets bästa som alltid ska vara i fokus, både socialt och juridiskt.
Att en förälder systematiskt smutskastar den andra – särskilt offentligt – kan i vissa fall ses som olämpligt beteende i en vårdnadstvist , oavsett vad som skett mellan föräldrarna eftersom det är barnet som ofrivilligt hamnar i kläm.
Det finns här ett barn med i bilden och N har inget att vinna på att smutskasta A inför öppen ridå mer än det vi tidigare nämnt. Att tjäna pengar.
Smutskastning av en förälder i SM kan ge långsiktiga konsekvenser för C när det kommer till tillit, lojalitet, anknytning, social trygghet, självkänsla etc.
Barn identifierar ju sig med sina föräldrar.
Om en förälder framställs som dålig kan barnet undermedvetet känna:
“Om pappa är dålig – vad säger det om mig?” "Är jag också en dålig människa då?"
😥
Ja du har så rätt i detta ! Förstår inte hur man som mamma , mormor tänker när man smutskastar barnets pappa till hela svenska folket istället för att försöka lösa det på bästa sätt för Cs skull dom behöver inte älska varandra el ens ses bara det sköts snyggt .
Tror inte dom tänker på konsekvenser utan bara kör på för att rentvå sig själva el hitta på lögner för att se bra ut .
Det blir motsatt effekt tyvärr . N kan inte hålla på hur som helst tillslut slår det tillbaka . Men hon är så van att köra sitt race tillsammans med J så hon tänker inte på att det skadar andra även hennes dotter på sikt 🥺😢
Citat:
Ursprungligen postat av
Artmovie
😅Ja, det blir lite "Pick me" vibes över det hela trots att hon nu är stadgad och fått sin efterlängtade familj. 🫣
Exakt ! Hon har tjatat så länge om den perfekta drömfamiljen .
Om hon nu har fått den enligt en användare . Varför då lägga ut dessa bilder för att få det bekräftelse behovet hon suktar efter .
Det behovet borde vara borta nu då hon har sin perfekta " man " och barn .
El duger dom ej el får hon inte bekräftelse av V🤷♀️
En lycklig kvinna behöver inte visa upp sig för andra män för att få höra att hon är vacker sexig mm