Igår, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
”Allmänheten” är verkligen att ta i, ni är en handfull riktiga tomtar på Flashback som i flera år suttit och överdrivit om hur fruktansvärd N är och konsekvent drivit linjen om att A skulle vara en stackars kämpande, fullt fredlig, kille som aldrig gjort några fel i livet.

Att kalla det för att ”allmänheten reagerar” är verkligen att gå till överdrift.
Ingen av dessa personer har nånsin skrivit vad fasen han kämpat med så hårt och länge …kanske inte så konstigt ändå med tanke på att neka en bekräftelse och begära dna för att möjligen skriva på inte är att kämpa för sitt barn. Tvärtom.
Citera
Igår, 17:40
Avstängd
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Håller med på vartenda ord här.
Tycker till och med det kan vara bra för tråden att det reds ut ett och annat istället för att bara sopa undan all skit som har skrivits .

Podden är ju ingen höjdare som så men vill hon och hennes mor driva den så låt dom typ, den självdör nog så småningom

Citat:
Ingen av dessa personer har nånsin skrivit vad fasen han kämpat med så hårt och länge …kanske inte så konstigt ändå med tanke på att neka en bekräftelse och begära dna för att möjligen skriva på inte är att kämpa för sitt barn. Tvärtom.

Tack, ja. Det är inte särskilt populärt att man gör det men några måste ju verkligen stå för resonlighet här. Ställer mig verkligen emot att uttrycka sig som att ”allmänheten reagerar” på N:s beteende. Det gör ”allmänheten” inte alls, det är en liten skara människor som sedan start hållit med varandra och använde tråden som en chatt som reagerar men de uttrycker sig som att de representerar en stor majoritet och att deras (väldigt partiska) åsikter är neutrala.

Var det du som skrev om att något skvallerkonto blivit kontaktad av A:s advokat?
Citera
Igår, 17:53
Medlem
Citat:
Tack, ja. Det är inte särskilt populärt att man gör det men några måste ju verkligen stå för resonlighet här. Ställer mig verkligen emot att uttrycka sig som att ”allmänheten reagerar” på N:s beteende. Det gör ”allmänheten” inte alls, det är en liten skara människor som sedan start hållit med varandra och använde tråden som en chatt som reagerar men de uttrycker sig som att de representerar en stor majoritet och att deras (väldigt partiska) åsikter är neutrala.

Var det du som skrev om att något skvallerkonto blivit kontaktad av A:s advokat?
Haha, nää det är ingen ”allmänhet”, det är många inlägg av ett fåtal personer helt enkelt. Färre än vad det kan se ut som till å med.

Nä, det var inte jag som skrev om det, minns att nån skrev det men inte vem 🤔
Citera
Igår, 18:15
Medlem
Tänker på ”alla” er som har nära bekanta, vänner, god insyn i familjen osv och fått uppgifter tidigare via dessa …Har ingen av er fått ta del av den goda nyheten att A skall få umgänge nu (om än bevakat) och om det gått bra med det? Vill man inte dela sånt isåfall?
Blir lätt att man tror att dom inte ens träffat varann än. Så jag undrar också om något vet??
Citera
Igår, 19:04
Avstängd
Citat:

Citat:
Haha, nää det är ingen ”allmänhet”, det är många inlägg av ett fåtal personer helt enkelt. Färre än vad det kan se ut som till å med.

Nä, det var inte jag som skrev om det, minns att nån skrev det men inte vem 🤔

Det var jag! Rör sig om två skvallerkonton/skvallerpersoner som blivit hotade med förtalsanmälningar (ej av Andreas direkt men av advokat) 😬

Vågar knappt skriva här i tråden nu efter jag blev anklagad för att vara Jeanette… jävligt läskiga människor här som verkar gjort till sin livsuppgift att få det att se ut som att Nicci är hatad. Reagerade också på kommentaren om ”allmänheten”, fy fan säger jag bara
Senast redigerad av jullejulle Igår kl. 19:22.
Citera
Igår, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Det var jag! Rör sig om två skvallerkonton/skvallerpersoner som blivit hotade med förtalsanmälningar (ej av Andreas direkt men av advokat) 😬

Vågar knappt skriva här i tråden nu efter jag blev anklagad för att vara Jeanette… jävligt läskiga människor här som verkar gjort till sin livsuppgift att få det att se ut som att Nicci är hatad. Reagerade också på kommentaren om ”allmänheten”, fy fan säger jag bara

Som om polisen skulle ha tid och resurser att prioritera en sån anmälan. Dessa skvallerkonton verkar ju livrädda för hot om förtal och alla drabbade av Andreas verkar rädda också. Varför? Den som känner sig utsatt för förtal måste i regel driva rättsprocessen själva. Inte en åklagare. Främst ett bötesbrott
Citera
Igår, 21:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Som om polisen skulle ha tid och resurser att prioritera en sån anmälan. Dessa skvallerkonton verkar ju livrädda för hot om förtal och alla drabbade av Andreas verkar rädda också. Varför? Den som känner sig utsatt för förtal måste i regel driva rättsprocessen själva. Inte en åklagare. Främst ett bötesbrott

Nä det skulle polisen ju såklart inte göra, men om någon skriver ett argt meddelande på riktigt svår svenska och hotar med ”legala konsekvenser” och man fattar att man kan åka dit så backar man nog. Tänker folks rädsla kanske handlar om att han ändå är lite så… obehaglig? Har som sagt träffat han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in