Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-01, 10:40
Medlem
Gonorres avatar
Det här förbudet riktar sig till ”Svensson” med dåliga nerver som tror att polisen kommer knacka på dörren mitt under iptv sändningen mellan Arsenal och Liverpool.

Så länge dessa lagliga streamingtjänster som viaplay etc tar ut ockerpriser för sina sändningar så hoppas jag att den illegala användningen florerar.

Senast kunde man inte ens titta på svenska landslaget i fotboll utan ett abonnemang. Va fan landslaget ska väl alla ha möjlighet att titta på. Sport ska ju förena folk, inte exkludera.
Senast redigerad av Gonorre 2025-10-01 kl. 10:49.
Citera
2025-10-01, 10:40
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Här är en länk som jämför kostnaderna för ett abonnemang Premier League. Den är inte helt korrekt eftersom Amazon Prime matchen inte är med för Skandinavien.

https://sporticos.com/en-gb/providers/price-index/epl

Det jag funderar på är om det är lagligt enligt EU-rätt att begränsa rättigheter för broadcasting streaming till olika länder? Det är ju en öppen gemensam marknad, och visas matcher för ett pris i Spanien borde ju samma pris råda i Sverige?

Fotbollens pengarullning tror jag blir som att såga av den gren man sitter på. Det är vi fans som får betala galenskaperna. Det finns inte en chans att alla Europas fotbollsentusiaster kommer att betala för en massa dyra tjänster istf piratstreaming.

Är det en match jag inte kan se med mitt Viaprey så tar jag mig till en sportbar istället. Så får man lite socialt umgänge också.
Konstigt att där intresset är högst är priset också högst. Ju fler som är med och betalar desto billigare blir abonnemanget är ju åsikten hos flera i tråden.
Citera
2025-10-01, 10:58
Medlem
Moobs avatar
Ju fler kanaler man har, desto dummare blir man. De gånger jag haft abonnemang har jag allitd ångrat mig efter ett par veckor. Det är ju 100% skit på alla kanaler. Jag har endast gratisteve och noll streamingabonnemang. Bara skönt att slippa, Ibland tar jag nån månad streaming, men när man scannat igenom hela utbudet så inser man att det bara var skit där också.

Det var bättre förr då man kunde se amerikanska netflix, där fanns det mer att välja på.

nä, det var bättre förr när man hyrde moviebox och 5 b-rullar ner hos turken på hörnet. jag saknar turkjäveln.
Citera
2025-10-01, 11:11
Medlem
Gonorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
En sak jag inte förstår är hur de illegala siterna får access till sitt material?
Inte har de väl allt på egna servrar?

I grova drag: De skaffar egna abonnemang, fångar upp signalen, komprimerar den och skickar vidare via hyrda servrar till sina kunder eller återförsäljare. När servern blir full buffrar kanalerna under Champions League och användarna byter ofta till en ny leverantör.
Citera
2025-10-01, 11:24
Medlem
RutgerFuchss avatar
Kommer sannolikt reducera antalet köpare av tjänsten ansenligt: de som vill följa lagen och de som är rädda för att åka dit. Dessutom kommer det inte heller att fyllas på med nya kunder från dessa grupper.

Resten kommer att fortsätta som tidigare.
Citera
2025-10-01, 11:44
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Förstår ändå syftet då det är överjäkligt dyrt att köra vanlig iptv. Betalar själv runt tusenlappen/mån för att få tv och lite sport och då får man ändå inte allt utan det är alltid någon jävla match som sänds på något man inte har. Har man ex engelsk fotboll så behöver det inte garantera att man kan se när laget spelar något kval till ex europaligan.

Sen hoppar olika avtal runt bland leverantörerna så om man kollar på shl så kan dom efter något år lämna avtalet och då behöver man byta leverantör eller köpa till något extra för att se vidare och kompensationen brukar inte vara relevant. Oj jag fick golf istället eller nåt sånt
Tror det är detta folk blir mest förbannade på att allt ständigt ändras och görs om, ingen tänker på hur kunden upplever det, tittaren verkar komma i andra hand trots att det är den de ska leva av.

Man kan behandla folk som skit men då får man ta konsekvensen. Folk är bekväma och vill ha en stabil tjänst långsiktigt för ett vettigt pris som bara rullar på, inte som det är nu, bli bestulen på kanaler, tvingas byta abonnemang o.s.v. ständigt, då lackar man ur, o lämnar skiten.

Men allt är numera globalt och lilla Sverige får rätta sig efter de stora drakarna, då drabbas den enskilde, tyvärr
Citera
2025-10-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
VPN förlorar sin mening i så fall
Nja... VPN används ju i alla möjliga sammanhang.
Men gissar att de sätter dit några som inte använder vpn i avskräckande syfte i första hand.
Men visst, staten är nog sugna på att ta ännu större kontroll och ta bort alla möjligheter för Svensson att göra något alls anonymt. De vill säkert använda iptv som skäl för att komma åt även vpn, och i förlängningen även krypto. Great wall of china/Europe 2.0
Citera
2025-10-01, 12:01
Medlem
Den här lagen, liksom en del andra lagar (t.ex. den om "sexköp" på onlyfans) blir svår att efterleva om man inte också ger sig på på vpn. I slutändan kommer vpn bli förbjudet, och allt surfande kommer bli verifierat med bank-id.
Citera
2025-10-01, 12:02
Medlem
Sjuk slöseri med tid & resurser..
Citera
2025-10-01, 12:06
Medlem
Oj vad många utredningar som kommer nu det måste vara val snart 😁
Citera
2025-10-01, 12:24
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Man kan likna det med förbudet mot fildelning. Det pågår obehindrat sen förbudet infördes.

The Pirate Bay fungerar ypperligt, eller en klon av densamma. Hälsar en kompis.
Citera
2025-10-01, 14:22
Medlem
Yinool0401s avatar
all digital TV är iptv ...🤷‍♂️

Pirat IP TV 📺 i så fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem