Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Bara för att du är en idiot och betalar ockerpriser måste vi resterande också vara idioter?
Du bryter mot lagstiftning, du är idioten. Hade alla människor agerat som dig och tänkt som dig, så hade vi fortfarande klubbat ihjäl varandra.

Allt eftersom nöjes utbudets indexerats upp så ligger på varje riktig mans bord att fixa sina egna stålar i linje med vad man vill ah för utbud - svårare än så är det inte.

Mina streaming tjänster kostar 1500 spänn / mån. Det är ingenting om man tar ansvar för sin försörjning och gör rätt i livet.
Citera
2025-09-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Undrar om de kan passa på att förbjuda Viaplays ockerpriser i samma veva.

Eller hur.

Horföretaget Viaplay tar redan nu brutal överpris och med det här laget i kraft kommer folk utan att överdriva behöva ta SMs-lån för att ha råd och kolla på hockey och fotboll från Viaplay. Helt sinnesjukt vad dyrt det kommer bli…

Hoppas lagen inte går igenom.
Citera
2025-09-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Eller hur.

Horföretaget Viaplay tar redan nu brutal överpris och med det här laget i kraft kommer folk utan att överdriva behöva ta SMs-lån för att ha råd och kolla på hockey och fotboll från Viaplay. Helt sinnesjukt vad dyrt det kommer bli…

Hoppas lagen inte går igenom.
Jag kommer inte återgå om inte priserna sänks rejält samt att man kan välja innehåll, så livsviktigt är det inte.....
Tror många har det nu som ett bra alternativ till TVutbudet men kan leva utan det
Citera
2025-09-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Du bryter mot lagstiftning, du är idioten. Hade alla människor agerat som dig och tänkt som dig, så hade vi fortfarande klubbat ihjäl varandra.

Allt eftersom nöjes utbudets indexerats upp så ligger på varje riktig mans bord att fixa sina egna stålar i linje med vad man vill ah för utbud - svårare än så är det inte.

Mina streaming tjänster kostar 1500 spänn / mån. Det är ingenting om man tar ansvar för sin försörjning och gör rätt i livet.

1500 kr? Fattar du hur mycket dem högsta hönsen hos TV-bolagen gör narr och skrattar åt såna som dig varje dag?

Du blir rånad mitt i dagen och är tacksam för det.
Citera
2025-09-30, 16:25
Medlem
Det borde bli lag på att man får böter om man varit så pass korkad att man betalat ockerpriser till Viaplay för att titta på Premier League på lördagar istället för att ha IP-tv för en piss summa.
Citera
2025-09-30, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Staten kanske skulle ta och betala in x antal miljarder till alla kaoznätverk för att försöka förebygga kaozbrottsligheten?
Nja, man ska väl inte belöna dem. Jag menar bara att om polisen har begränsade resurser, vilket de antagligen har, så tycker iaf jag att det finns värre brott som ska bekämpas innan man går på iptv.
Det är lättare och mer ofarligt för snuten att utreda Svensson, därför kommer dessa lagar.
De kommer inte ens ut på inbrott längre pga resursbrist utan man ska bara anmäla till försäkringsbolaget. Och nu ska de börja jaga tv-tittare?
Citera
2025-09-30, 16:42
Medlem
Gothenburgers avatar
....när alla slutar använda IP-TV så kommer abonnemangspriserna på sport rasa något alldeles fantastiskt.

...
Citera
2025-09-30, 16:43
Medlem
Men hur vet man vad som är ok?
Kommer de att tillhandahålla lista på vad som är legalt

Netflix
amazon prime
pluto
är ok

men inte
Supermovies
Series prime
valfritt namn (namn dragna ur hatten)

Telia
tele2
zappa
Alla skickar en box med regelbunden betalning

4ktv
channelmaster
Valfrittnamn (namn dragna ur hatten)
är inte ok fast dom skickar box med regelbunden betalning

Lätt att vara dum i rätten så bara neka att betala ev böter
har jag fel eller?
Citera
2025-09-30, 16:45
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Lycka till. Bara köra med VPN! Vissa leverantörer behöver redan VPN på grund av blockeringar från ISPn. Tele2 är ett bra exempel.
Ska de få väck IPTV får de antingen göra användningen av VPN brottsligt, eller får Polisen göra husrannsakan hos alla hushåll. Dock finns inte resurser för sådant
Citera
2025-09-30, 16:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piercad
Men hur vet man vad som är ok?
Förslagsvis så har legala sidor en förteckning över vilka bolag man betalar för sändningsrättigheter till.
Citera
2025-09-30, 16:54
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
....när alla slutar använda IP-TV så kommer abonnemangspriserna på sport rasa något alldeles fantastiskt.

...
Kålle behagar skämta.

On topic så handlar detta väl inte enbart om IP-tv på abonnemang utan också om efterföljare till Hesgoal (de finns inte längre och jag säger inte vad de heter nu så ingen otillåten reklam), med deras nopay-per-view? De lär ju kunna spärras ut ganska enkelt.
Citera
2025-09-30, 16:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger

...

Jo tjena. Det är lika troligt som att matpriserna kommer gå ner på sikt när momsen sänks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in