Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-01, 14:25
Medlem
Saloths avatar
Undrar hur mycket böterna landar på för dem som åker fast?
Dagsböter kanske?
Citera
2025-10-01, 14:33
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Oväntat att M, KD och L hatar frihet och älskar förbud.
Högern älskar laglighet, som ger Frihet för de som följer lagen. Vänstern älskar olaglighet och hatar polisen, det vet vi sedan förra valet.

Brukar du även stjäla böcker och DVDs på biblioteket? "Allt jag kan ta är mitt" som tjuvar utan impulskontroll tänker.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-01 kl. 14:36.
Citera
2025-10-01, 14:43
Det är bra, fyfan vad jag hatar er brottslingar.
Polisen borde lägga mer fokus på att ta fast random hembrännare och gräsrökare som tittar på iptv.
Mycket bra, hoppas man tar bort resurser ifrån grov brottslighet och lägger mot detta istället.
Citera
2025-10-01, 14:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Högern älskar laglighet, som ger Frihet för de som följer lagen. Vänstern älskar olaglighet och hatar polisen, det vet vi sedan förra valet.

Brukar du även stjäla böcker och DVDs på biblioteket? "Allt jag kan ta är mitt" som tjuvar utan impulskontroll tänker.

Om du med ”laglighet” menar paragrafrytteri och övervakningssamhälle så stämmer det absolut in på regeringen.

Men vad man än tycker om det här med IP-tv så kommer regeringen inte kunna stoppa att en del av befolkningen ser på vissa kanaler och filmer utan att betala det bolagen vill ha.

På 80-talet hade folk ”piratkort” till sina paraboler och senare började folk ladda ner filmer och serier via bland annat Pirate Bay. Även denna gång kommer politikernas stora ord bara bli ett slag i luften.
Citera
2025-10-01, 14:47
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Om du med ”laglighet” menar paragrafrytteri och övervakningssamhälle så stämmer det absolut in på regeringen.

Men vad man än tycker om det här med IP-tv så kommer regeringen inte kunna stoppa att en del av befolkningen ser på vissa kanaler och filmer utan att betala det bolagen vill ha.

På 80-talet hade folk ”piratkort” till sina paraboler och senare började folk ladda ner filmer och serier via bland annat Pirate Bay. Även denna gång kommer politikernas stora ord bara bli ett slag i luften.
Det finns inte längre piratkort och ingen laddar ner filmer utöver 50-åriga övervintrande vänstermän i källare. Och istället har vi netflix youtube och spotify. Hur bra och lagligt som helst.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-01 kl. 15:13.
Citera
2025-10-01, 15:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Det finns inte längre piratkort och ingen laddar ner filmer utöver 50-åriga övervintrande vänstermän i källare. Och istället har vi netflix youtube och spotify Hur bra och lagligt som helst.

När vissa använde piratkort fanns det helt lagliga kort att köpa, när vissa laddade ner film fanns det filmer att köpa på nätet och videoaffärer att hyra film i.

Vilka lagliga alternativ som än kommer så kommer några att få tag på materialet gratis eller jävligt billigt ändå. Och som i alla tider kommer det stå moralpoliser som du och hytta med näven.
Citera
2025-10-01, 15:13
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
När vissa använde piratkort fanns det helt lagliga kort att köpa, när vissa laddade ner film fanns det filmer att köpa på nätet och videoaffärer att hyra film i.

Vilka lagliga alternativ som än kommer så kommer några att få tag på materialet gratis eller jävligt billigt ändå. Och som i alla tider kommer det stå moralpoliser som du och hytta med näven.
Nej de kallas inte moralpoliser, de kallas poliser. Att hjälpa polisen kallas civilkurage, De som gör som du föreslår kallas tjuvar.

Du verkar vilja vara tjuv men blir arg om du kallas tjuv. Det saknar logik.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-01 kl. 15:17.
Citera
2025-10-01, 15:57
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Det finns inte längre piratkort och ingen laddar ner filmer utöver 50-åriga övervintrande vänstermän i källare. Och istället har vi netflix youtube och spotify. Hur bra och lagligt som helst.

Det där är en rätt föråldrad bild av hur piratkopiering ser ut idag. Ingen sitter längre med DC++ eller halvdana torrentklienter från 2006. Tekniken har gått vidare precis som resten av internet.

Exempelvis kör jag Stremio tillsammans med ett tillägg som heter Torrentio. Det fungerar i praktiken precis som Netflix – du bläddrar i ett snyggt gränssnitt, klickar på en film eller serie och den börjar spelas direkt via HTTPS precis som vanlig streaming. Skillnaden är att appen säger åt en så kallad debrid-tjänst att hämta torrenten (Eller om filen redan finns på deras servrar) – ingen fildelning från min sida, ingen lokal nedladdning, ingen offentlig IP i svärmen.

Resultatet? Samma eller bättre bild- och ljudkvalitet som streamingtjänsterna, tillgång till allt som släpps – och dessutom utan att sitta med fyra olika abonnemang för att se klart en serie. Det är en helt annan verklighet än vad du beskriver. Nackdelen är att textningen inte alltid fungerar. Men den använder jag inte personligen ändå.

Allt är cross platform också. Till min TV använder jag en google-tv. Misstänker dock att det skulle gå att köra direkt på teven. Iphone kräver en liten workaround där man lägger en genväg till webtjänsten på hemskärmen. Jag betalar typ 150 kr halvåret för Debridkontot. Resten är gratis och i praktiken omöjligt att spåra. Är man nervös så kan man ha en VPN för att helt spika igen. Ingen begränsning på antal användare heller.

https://web.strem.io/

Edit: Glömde nämna att man även kan streama youtube reklamfritt via samma tjänst
Senast redigerad av Newkie 2025-10-01 kl. 16:48.
Citera
2025-10-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Beror på hur man ser på det. Netflix utbud är skit och kostar från 109kr/mån.

För 20+ år sedan hade jag abbonemang på lokala video affären och det svenska Netflix, Lovefilm. Det var billigare än 15kr/film. Då var utbudet enormt.
För mig är det så att jag vill se minst en serie ifrån varje bra streamingtjänst, det blir dyrt för mig. Många bäckar små som man säger, det kan vara en anledning till att folk ful tittar lite.
Citera
2025-10-01, 20:54
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Det där är en rätt föråldrad bild av hur piratkopiering ser ut idag. Ingen sitter längre med DC++ eller halvdana torrentklienter från 2006. Tekniken har gått vidare precis som resten av internet.

Exempelvis kör jag Stremio tillsammans med ett tillägg som heter Torrentio. Det fungerar i praktiken precis som Netflix – du bläddrar i ett snyggt gränssnitt, klickar på en film eller serie och den börjar spelas direkt via HTTPS precis som vanlig streaming. Skillnaden är att appen säger åt en så kallad debrid-tjänst att hämta torrenten (Eller om filen redan finns på deras servrar) – ingen fildelning från min sida, ingen lokal nedladdning, ingen offentlig IP i svärmen.

Resultatet? Samma eller bättre bild- och ljudkvalitet som streamingtjänsterna, tillgång till allt som släpps – och dessutom utan att sitta med fyra olika abonnemang för att se klart en serie. Det är en helt annan verklighet än vad du beskriver. Nackdelen är att textningen inte alltid fungerar. Men den använder jag inte personligen ändå.

Allt är cross platform också. Till min TV använder jag en google-tv. Misstänker dock att det skulle gå att köra direkt på teven. Iphone kräver en liten workaround där man lägger en genväg till webtjänsten på hemskärmen. Jag betalar typ 150 kr halvåret för Debridkontot. Resten är gratis och i praktiken omöjligt att spåra. Är man nervös så kan man ha en VPN för att helt spika igen. Ingen begränsning på antal användare heller.

https://web.strem.io/

Edit: Glömde nämna att man även kan streama youtube reklamfritt via samma tjänst

Jag kör oxå stremio via Nvidia Shield, fungerar utmärkt, betalar du för att det inte ska lagga och få bättre servrar när du ska kolla på serier/filmer?

Jag själv tycker torrentssidorna erbjuder laggfria filmer och serier
Citera
2025-10-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Bara till att skaffa vpn så är det lugnt.

Går det att sätta vpn på routern?
Citera
2025-10-01, 21:27
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
Går det att sätta vpn på routern?
Jag tror det, jag kör min vpn på boxen, och endast när jag kollar på IPTV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in