Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-30, 23:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det är ju för sporten skull folk streamar. Det andra är ju gratis eller nästintill.

Jo, förstått det så därför har jag inte IPTV. Förstår heller inte varför just sporten kan vara så överjävligt dyr så tur att man inte är intresserad.
Halverar man alla idrottares löner på elitnivå så tror jag allt skulle kunna bli mycket billigare. Löjligt när man läser om kontrakt på 100-150 miljoner/år för en spelare. Klart som fan att det blir dyrt om man ska fylla ett lag med 35 pers plus alla ledare och anställda. Jag vet att alla inte har dessa löner men säkerligen några i varje lag.
Citera
2025-09-30, 23:10
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Man får tydligen "hittelön" om man golar på en granne
Vart har du fått den informationen ifrån?
Citera
2025-10-01, 00:56
Medlem
Förbud är väl onödigt.

Vi skammar istället dom som använder det. Fattiga arbetsskygga töntar, som vill ta del av andras arbete gratis. Ungefär som zigenare.
Vad kan man inte se med Youtube och likande gratistjänster, plus andra betaltjänster?
Ingenting, allt finns tillgängligt.

Lägg ner SVT. Låt mig få behålla mina pengar, så jag kan köpa det jag vill ha.
Sänk bidragen för arbetsskygga(även dom som "arbetar" i stat och kommun) och sänk skatten för arbetare.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo, förstått det så därför har jag inte IPTV. Förstår heller inte varför just sporten kan vara så överjävligt dyr så tur att man inte är intresserad.
Halverar man alla idrottares löner på elitnivå så tror jag allt skulle kunna bli mycket billigare. Löjligt när man läser om kontrakt på 100-150 miljoner/år för en spelare. Klart som fan att det blir dyrt om man ska fylla ett lag med 35 pers plus alla ledare och anställda. Jag vet att alla inte har dessa löner men säkerligen några i varje lag.

Låt marknaden ta hand om det. Får dom för mycket betalt så det blir osmakligt. Ja då beställer vi inte tjänsten längre.
Det valet har vi inte med SVT eller SR.
Senast redigerad av Skjultomte 2025-10-01 kl. 01:12.
Citera
2025-10-01, 04:36
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du har en och två poänger och jag kan meddela att just pengarna har förstört sporten i mångt och mycket. Spelarna idag väljer lag efter pengarna istället för vilket lag dom gillar. Därför är jag inte lika benägen att betala för sport som jag en gång var och följer därför endast favoritlaget.
Citera
2025-10-01, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Du har en och två poänger och jag kan meddela att just pengarna har förstört sporten i mångt och mycket. Spelarna idag väljer lag efter pengarna istället för vilket lag dom gillar. Därför är jag inte lika benägen att betala för sport som jag en gång var och följer därför endast favoritlaget.

Premier League har förstört sporten. Fan så mycket roligare när Seria A lockade de bästa spelarna och vid följde Don Thomasos resor i Italien på söndagar.
Citera
2025-10-01, 08:40
Medlem
Som med musiken och piratandet, så var lösningen en bättre tjänst för kunden. Det vill säga Spotify och liknande.
Samma sak nu, gillar du serier och film? Fint bara att betala för 4 olika tjänster... Det är för dyrt.
Citera
2025-10-01, 08:44
Medlem
Lite märkligt låter det förstås att man gör något illegalt olagligt...
Citera
2025-10-01, 08:58
Medlem
Imnshos avatar
Här är en länk som jämför kostnaderna för ett abonnemang Premier League. Den är inte helt korrekt eftersom Amazon Prime matchen inte är med för Skandinavien.

https://sporticos.com/en-gb/providers/price-index/epl

Det jag funderar på är om det är lagligt enligt EU-rätt att begränsa rättigheter för broadcasting streaming till olika länder? Det är ju en öppen gemensam marknad, och visas matcher för ett pris i Spanien borde ju samma pris råda i Sverige?

Fotbollens pengarullning tror jag blir som att såga av den gren man sitter på. Det är vi fans som får betala galenskaperna. Det finns inte en chans att alla Europas fotbollsentusiaster kommer att betala för en massa dyra tjänster istf piratstreaming.

Är det en match jag inte kan se med mitt Viaprey så tar jag mig till en sportbar istället. Så får man lite socialt umgänge också.
Citera
2025-10-01, 09:00
Medlem
Det är precis som med musik, när det inte går att sälja längre så reagerar branschen. Snart blir det youtubekanaler och liknande som folk kommer att titta på. Etermedia kommer dö ut precis som tryckta medier.
Förr kunde man köpa LP/CD skivor för 200 spänn där en eller två låtar var värda att lyssna på. Nu köper man från spotify det man vill höra på. Man kan ju också köpa paket från den enda distrubitören för tv (Allende). Problemet är ju att jag som bara vill se hockey får ju en massa annan skit istället. SDHL är ju på rätt väg där man streamar det man vill se, inget annat. Valfrihet för medier kommer att finnas, det gör det inte idag.
Citera
2025-10-01, 09:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Vad är det för ärkeboomers som fortfarande kör IPTV idag?
White Trash och blattar.
Väldigt utbrett i de utsatta områdena, mer än varannan kör IP i tex Rinkeby och Rosengården.

Bidraget på 46500 kr i månaden räcker inte till Viaplay.
Citera
2025-10-01, 10:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Förstår ändå syftet då det är överjäkligt dyrt att köra vanlig iptv. Betalar själv runt tusenlappen/mån för att få tv och lite sport och då får man ändå inte allt utan det är alltid någon jävla match som sänds på något man inte har. Har man ex engelsk fotboll så behöver det inte garantera att man kan se när laget spelar något kval till ex europaligan.

Sen hoppar olika avtal runt bland leverantörerna så om man kollar på shl så kan dom efter något år lämna avtalet och då behöver man byta leverantör eller köpa till något extra för att se vidare och kompensationen brukar inte vara relevant. Oj jag fick golf istället eller nåt sånt
Citera
2025-10-01, 10:36
Medlem
Trolltestets avatar
En sak jag inte förstår är hur de illegala siterna får access till sitt material?
Inte har de väl allt på egna servrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in