2025-01-08, 06:57
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Både och skulle jag säga. Solen går liksom ner 14.45 i Stockholm. Har de inte snö så är Skåne exempelvis betydligt bättre. Man får också tänka på att våren kommer mycket tidigare i söder. Slutet av februari i Skåne är som slutet av Mars i mitten av landet.
Nja, i Skåne börjar en lång blöt höst från oktober till april, ruggigt och rått. Hemskt! Det är grått, blåsigt och regnigt 8 månader om året! De senaste åren, de få gånger jag kollat på nyheterna med vädret, har Sthlm samtliga gånger haft en varmare temperatur än Skåne simmartid(iofs bara anekdotisk bevisföring).
Lägg därtill att det finns många blåshål i Skåne vilket knappast förstärker sommarkänslan.

Vissa trivs såklart i Sveriges klimat men det gör inte jag och det blir fan hemskare varje år.
Citera
2025-01-08, 07:02
Medlem
Liberationfronts avatar
Det är mörkret som är påfrestande det blir värre med tiden. Tyvärr. Kylan och så, du har varma vinterkläder. Egentligen är bara att stå ut till mitten på februari,

Se det såhär

Du kunde varit född neger, i Somalia med konstant krig och djävulskap 24/7.

Du har det bra.
Citera
2025-01-08, 07:09
Medlem
vemsfels avatar
Du har inte fel i det du skriver
Citera
2025-01-08, 07:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Du låter som en riktig gnällspik. Du har ju "brud" i alla fall. Många som lever ensamma klagar inte. Sluta tyck synd om dig själv och ta sig i kragen, är mitt råd!

Jag har varit med samma kvinna i 20+ år, har inte märkt att vädret blivit varmare och skönare för det! Gör jag något fel eller blir vädret bättre om vi är tillsammans tio år till?

Ahh det var relativism. Har man tjej kan man inte tycka illa om en slaskig, blöt och kall vinter som pågår i evigheter där vi trampar på i vårt hamsterhjul?

En brud må vara trevligt men förändrar knappast hatet för det svenska skitklimatet!
Fast just det har man tjej så får man inte ha negativa åsikter om något!
Citera
2025-01-08, 07:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Det är mörkret som är påfrestande det blir värre med tiden. Tyvärr. Kylan och så, du har varma vinterkläder. Egentligen är bara att stå ut till mitten på februari,

Se det såhär

Du kunde varit född neger, i Somalia med konstant krig och djävulskap 24/7.

Du har det bra.
Somalia är knappast ett dåligt land för att man har sol, värme, hav och olja samt säkert en massa andra naturtillgångar. Somalia är ett dåligt land pga de som befinner sig där och i området runtomkring!
Citera
2025-01-08, 08:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Blir galen på mörkret samt slasket och KYLAN, även om det knappt har börjat än. Februari kommer förmodlingen bli skitkallt som vanligt.

Jag försöker hålla mig aktiv med gym och basket med polarna samt hittar på grejer med bruden MEN det är så jäkla dystert, ibland är veckan bara jobb/hem/jobb/hem och helgerna är skit för folk orkar inte gå runt i ett dyrt samhälle och bränna pengar på mat/dryck när man knappt kommer fram till puben/resturangen av skitvädret, krogarna är KATASTROF i Sverige och var kul typ när man var 18 år gammal.

Hur står ni ut? Om man tar en resa nu så mår man jävligt mycket bättre vart man än åker kallt som varmt land men det är i en vecka sen är man tillbaka i mörkret. Sverige har dött socialt totalt och har man inte en vänkrets/partner så kan jag förstå att man blir helt deprimerad och börjar tänka sjuka saker som tex. självmord.

Du borde prova att sprida ut sand på golvet hemma, när sanden kliar mellan tårna så känner du igen ökenklimatet som du kommer från
Citera
2025-01-08, 08:39
Medlem
Cameltotems avatar
Sverige är en av de bästa länderna. Lite skit får vi väl stå ut med.
Citera
2025-01-08, 08:40
Avstängd
jjujjus avatar
Jag tycker att det är mysigt numera. Gillar inte överdriven värme heller. Gud tänkte helt rätt när han skapade olika årstider.

Det är nu vi vilar och samlar krafter inför våren Lär dig njuta av nuet. Eller flytta utomlands och bo där ett tag tills du tröttnat och insett hur jobbigt det faktiskt är med värme en längre period. Allt är inte guld och gröna skogar, även om vi tror det när vi är unga.
Citera
2025-01-08, 08:44
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Kylan är inte det värsta, det är MÖRKRET som tar kål på en. Det är mörkt när man vaknar och mörkt när man slutar jobbet. Jag åker utomlands några veckor varje vinter för att ladda batterierna. Hade inte stått ut annars.

Bara 5-6 timmar bort med flyg går folk runt i shorts och flip-flops, sitter folk på uteserveringar, badar och har det skönt. Har vi tur är snön borta om 4-5 månader. Ljust blir det i alla fall ett litet tag.

Vi som bor här drog verkligen en nitlott, som Reverend.Camden sa.
Ingenting jag reagerar på. Tvärtom mysfaktor x100

Gud vad ni romantiserar.. njut av det ni har istället och klä er varmare.
Citera
2025-01-08, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Detta land var en gång fyllt av vikingar som satt i små båtar i pissväder i ur och skur för att segla land och rike runt. Undrar om de med mådde psykiskt dåligt för det var tråkigt och kallt i båtarna eller att de inte fick "ladda batterierna" i ett par veckor på Teneriffa eller liknade? Helvete vilka mesar många svenskar är
kör upp din romantiska syn av vikingar som tuffingar som dricker mjöd i sina båtar på väg till nya äventyr, i din röv!
Citera
2025-01-08, 09:44
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Äh, du får gaska upp dej. Jag tycker vintermånaderna är kul. Har alltid varje vinter olika projekt som
skall göras. Nästa helg åker vi över dan upp till något skidspår över dagen och kör längdskidor.
Kul att åka några dagar per år.

Har sovrumsrenovering i slutet på januari, tapetsering, måla tak och lägga heltäckningsmatta.
Har grejer på gång hela tiden.

I år lyxade jag till det och ställde min båt i en båthall, inte ute under pressenning som jag brukar så
jag kommer i mars börja med båtfix för rekordtidig iläggning.

Har man råd med mamma projekt så...
Citera
2025-01-08, 09:46
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag har varit med samma kvinna i 20+ år, har inte märkt att vädret blivit varmare och skönare för det! Gör jag något fel eller blir vädret bättre om vi är tillsammans tio år till?

Ahh det var relativism. Har man tjej kan man inte tycka illa om en slaskig, blöt och kall vinter som pågår i evigheter där vi trampar på i vårt hamsterhjul?

En brud må vara trevligt men förändrar knappast hatet för det svenska skitklimatet!
Fast just det har man tjej så får man inte ha negativa åsikter om något!

Nej, för tjejer är samtidigt problemet på allt i samhället, och lösningen på en mans alla problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in