Citat:
Ursprungligen postat av
tangerinescience
Du låter som en riktig gnällspik. Du har ju "brud" i alla fall. Många som lever ensamma klagar inte. Sluta tyck synd om dig själv och ta sig i kragen, är mitt råd!
Det handlar inte om människorna runt mig, är evigt tacksam för vänkretsen samt tjejen men frågeställningen var mer att de jävligt dystert och bara grått i en massa månader, man ser på människor att de har utvecklats till robotar. Det är matlådor på söndagar, samma mat hela veckan, samma raster, samma arbetsuppgifter sedan kommer lönen den 25e där för många går halva lönen direkt till diverse omkostnader och sen börjar allt om igen.
Och alla är supernöjda med det och säger bara ”gnäll inte, kolla hur de har det i Afrika”. Fine, absolut är vi lyckligt lottade på ett sätt när det gäller pengar, varmt vatten osv men känns mer som att folk överlever än lever, dock är väl hela norra europa skuldbelagda så då förstår jag att man blir deppig när allt man tjänar försvinner i räntor bara för att kunna impa på grannen med sin tesla på kredit.
Det kanske bara är jag som känner mig lämpad på andra delar utav världen, är inte ett dugg intresserad att promonera i slask eller gå jaga eller åka längdskidor? Skittråkigt, men fine roligt för andra. Jag är mer för sociala grupperingar med musik och stora leenden på helgerna samt god mat och dryck i mysiga resturanger/cafeer. Hursomhelst, jag tycker bara att det är märkligt hur det har blivit normalt att överleva än leva, och det är så BARA i norden, åk till Tyskland som inte är så långt bort och det är helt andra puckar.