2025-01-07, 16:05
Medlem
HBTKuks avatar
Gissar att du är ung. Menar du på allvar att vi inte har bra krogar i Stockholm?

Jag hittar på grejer fast det är vinter. Ute och äter gott, träffar kompisar och lagar mycket käk. Gnäller inte om kyla, och har definitivt inte svårt att ta mig fram på grund av vintern.

Du verkar gnällig.
Citera
2025-01-07, 16:35
Medlem
Bara ta till flaskan som alla andra gör, blir inte bättre men lite roligare iallafall
Citera
2025-01-07, 16:42
Avslutad
Står ut? Vettefan men man är ju född här så man är la van
Citera
2025-01-07, 16:48
Moderator
HelgeBuks avatar
Om pengarna finns: lång resa varje vinter, minst en månad.

Annars, eller som komplement: hitta en lämplig hobby som kräver eller åtminstone lämpar sig bra i vinterväder.

Sov mycket, ät D-vitamin. Starka lampor i åtminstone nåt rum hemma så man får låtsas att det finns ljus mellan okt och april.
Citera
2025-01-07, 16:50
Medlem
S.O.Stolps avatar
Kylan är inte det värsta, det är MÖRKRET som tar kål på en. Det är mörkt när man vaknar och mörkt när man slutar jobbet. Jag åker utomlands några veckor varje vinter för att ladda batterierna. Hade inte stått ut annars.

Bara 5-6 timmar bort med flyg går folk runt i shorts och flip-flops, sitter folk på uteserveringar, badar och har det skönt. Har vi tur är snön borta om 4-5 månader. Ljust blir det i alla fall ett litet tag.

Vi som bor här drog verkligen en nitlott, som Reverend.Camden sa.
Citera
2025-01-07, 16:52
Avslutad
Människan är i grunden anpassad för ett varmt klimat. Vi trivs och mår bäst i värme eftersom ett kallt klimat minskar chanserna till överlevnad i en naturlig miljö. Det finns en anledning till att majoriteten i norden har D-vitaminbrist. Under vintern är det i princip omöjligt att få tillräckligt med D-vitamin, även om man äter animaliska livsmedel och fetter. Vi lever helt enkelt i ett onaturligt klimat.

Jag brukar säga att ett liv i Sverige är ett liv i slöseri. Den enda gången jag mår som bäst är under sommaren. Jag menar, hur i hela helvete kan man vara lycklig under vintern? Man vaknar, går ut, det är iskallt, och efter några timmar är det kolsvart ute. Det enda man vill göra är att isolera sig, supa sig varm och vänta på de få månader av lycka som sommaren erbjuder.

Om man tittar på människor från tropiska klimat ser man en stark kontrast jämfört med svenskar när det gäller beteende och livsglädje. Här i Sverige lider många av social fobi, är extremt stela och skygga och söker i princip efter isolering på grund av psykisk ohälsa. Människor i varmare klimat mer sociala, lever mer i nuet och har mer livsglädje. Om man har rest och utforskat världen blir det deprimerande att se hur nordbor är i jämförelse.
Senast redigerad av jkk22 2025-01-07 kl. 16:58.
Citera
2025-01-07, 16:54
Medlem
NyaHenriksss avatar
Börja med att besöka ett solarium varannan vecka.
Citera
2025-01-07, 16:55
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Människan är i grunden anpassad för ett varmt klimat. Vi trivs och mår bäst i värme eftersom ett kallt klimat minskar chanserna till överlevnad i en naturlig miljö. Det finns en anledning till att majoriteten i norden har D-vitaminbrist. Under vintern är det i princip omöjligt att få tillräckligt med D-vitamin, även om man äter animaliska livsmedel och fetter. Vi lever helt enkelt i ett onaturligt klimat.

Jag brukar säga att ett liv i Sverige är ett liv i slöseri. Den enda gången jag mår som bäst är under sommaren. Jag menar, hur i hela helvete kan man vara lycklig under vintern? Man vaknar, går ut, det är iskallt, och efter några timmar är det kolsvart ute. Det enda man vill göra är att isolera sig, supa sig varm och vänta på de få månader av lycka som sommaren erbjuder.
Varför gör du inte något åt det då? Jag kände som du en gång i tiden, då flyttade jag till värmen i stället för att gnälla.

Att gnälla och samtidigt bete sig som helt handikappad är en oklädsam kombo. Passar inte skon - gör nåt åt det. Annars ge katten i att grina.
Citera
2025-01-07, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Åk utomlands på vintern istället för sommaren är mitt tips, då slipper du större del av skiten och får i dig tillräckligt med Dvitamin för att orka härda ut.

Aldrig förstått mig på folk som åker utomlands på sommaren? Vad handlar det om egentligen?

Varför inte bara ta ut lite längre semester på vintern och åka till ett tropiskt land då istället? Är ju dessutom bäst väder i tropiska länder när det är vinter här. När vi har sommar har ju de ofta regnperiod.
Citera
2025-01-07, 17:26
Medlem
Bassplays avatar
Man står ut genom att sluta tänka sådär negativt.

När man är inomhus. Håll dig varm och go , drick te, glögg , kaffe, varm choklad.

Ha igång mysiga lampor. Se till att gå ut i dagsljuset eller åtminstone släppa in ljuset.

Ät goda grytor med mycket kött.

D vitamin piller funkar bra för mig.

Skaffa bra skor som klarar förhållanden. Man vill inte halka runt i genomblöta dojor.
Citera
2025-01-07, 17:29
Medlem
GertBennys avatar
Detta land var en gång fyllt av vikingar som satt i små båtar i pissväder i ur och skur för att segla land och rike runt. Undrar om de med mådde psykiskt dåligt för det var tråkigt och kallt i båtarna eller att de inte fick "ladda batterierna" i ett par veckor på Teneriffa eller liknade? Helvete vilka mesar många svenskar är
Citera
2025-01-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22

Om man tittar på människor från tropiska klimat ser man en stark kontrast jämfört med svenskar när det gäller beteende och livsglädje. Här i Sverige lider många av social fobi, är extremt stela och skygga och söker i princip efter isolering på grund av psykisk ohälsa. Människor i varmare klimat mer sociala, lever mer i nuet och har mer livsglädje. Om man har rest och utforskat världen blir det deprimerande att se hur nordbor är i jämförelse.

Man är lycklig genom att inte låta något som lite mörker och snö påverka hela ens liv, din blödiga jävla kärring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in