2025-01-08, 09:50
Medlem
Kalleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Sverige är en av de bästa länderna. Lite skit får vi väl stå ut med.
Det var det en gång i tiden. Du lever i det förflutna.
Citera
2025-01-08, 09:54
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
kör upp din romantiska syn av vikingar som tuffingar som dricker mjöd i sina båtar på väg till nya äventyr, i din röv!

Klart folk var tuffare förr i tiden än vad den moderna människan är. Jag tog upp vikingarna som ett exempel av många möjliga. Du låter som en känslostyrd och rädd kvinna, så jag förlåter ditt utbrott. Gå i frid nu.
Citera
2025-01-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Klart folk var tuffare förr i tiden än vad den moderna människan är. Jag tog upp vikingarna som ett exempel av många möjliga. Du låter som en känslostyrd och rädd kvinna, så jag förlåter ditt utbrott. Gå i frid nu.
människan var inte tuffare förr, det var tuffare tider, inte tuffare människor.
Jag tror faktiskt att dom som skriver här hurtigt om att tända mysiga ljus, basta, läsa böcker och pyssla med båtprojekt och what not, det är dom som skulle gå under i vikingatiden, dom som är deprimerade idag, skulle snabbt anpassa sig till dina "tuffare tider"
Same same, but different.
Citera
2025-01-08, 10:12
Medlem
Jag bor i Norrland. Dags att flytta till Skåne kanske? Fan blir så avundsjuk när det är -13 här och i skåne någonstans är det 3+ fifan
Citera
2025-01-08, 10:18
Medlem
sen kan det ju beror på folket oxå, fattar inte varör typ 90 procent man möter på staden tågen mm är så jävla sura och inte kan bjuda på ett leende liksom. känns som man omges av zoombis och det gör ju inte vardagen roligare precis
Citera
2025-01-08, 10:50
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Du har iaf. gym, basket med polarna och din brud. Jag som är helt ensam och inte har något som helst att göra avundas dig.
Citera
2025-01-08, 11:30
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironmanfist
Jag bor i Norrland. Dags att flytta till Skåne kanske? Fan blir så avundsjuk när det är -13 här och i skåne någonstans är det 3+ fifan

Skulle hellre bo i Norrland på vintrarna än Skåne.

Där kan man åka skoter, skidor.

Här är de bara grått, regn och kallt som fan ändå för de kyliga vindarna från havet.

Skåne måste vara sämsta stället i Sverige på vintern.
Citera
2025-01-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Sverige är en av de bästa länderna. Lite skit får vi väl stå ut med.

Hahahahaha, bästa länderna i vadå? Kanske för 20-30 år sen, nu är det ett land i förfall.

Och nej, jag är inte utlänning.
Citera
2025-01-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Blir galen på mörkret samt slasket och KYLAN, även om det knappt har börjat än. Februari kommer förmodlingen bli skitkallt som vanligt.

Jag försöker hålla mig aktiv med gym och basket med polarna samt hittar på grejer med bruden MEN det är så jäkla dystert, ibland är veckan bara jobb/hem/jobb/hem och helgerna är skit för folk orkar inte gå runt i ett dyrt samhälle och bränna pengar på mat/dryck när man knappt kommer fram till puben/resturangen av skitvädret, krogarna är KATASTROF i Sverige och var kul typ när man var 18 år gammal.

Hur står ni ut? Om man tar en resa nu så mår man jävligt mycket bättre vart man än åker kallt som varmt land men det är i en vecka sen är man tillbaka i mörkret. Sverige har dött socialt totalt och har man inte en vänkrets/partner så kan jag förstå att man blir helt deprimerad och börjar tänka sjuka saker som tex. självmord.

1.2 miljoner svenskar fick antidepressiva på recept förra året. Nu är de 2025 och vi siktar på 1.4-1.5 milj.
Sverige är ett deprimerande land att bo i. Många faktorer som gör det så.

Byt land, gå runt och gnäll, eller häng digsjälv, är dom alternativen som finns.

Mitt råd är att flytta härifrån, nånstans där energin och viben är bra!
Citera
2025-01-08, 12:25
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Låter mest överdrivet gnälligt faktiskt. Skärp dig.
Vissa påverkas av mörkret och har "vinterångest" varje år. Andra känner inte av det alls. Så skärp dig själv!
Citera
2025-01-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
1.2 miljoner svenskar fick antidepressiva på recept förra året. Nu är de 2025 och vi siktar på 1.4-1.5 milj.
Många mår dåligt p g a att de tänker fel, för negativt. I kombination med inkompetent psykvård
https://www.flashback.org/t3637166

På 90-talet skrev jag en bok om olika tekniker att träna upp mentala styrkan så att man blir motståndigkraftig mot mycket värre än höst/vintermörker. Den blev antagen av ett förlag och de betalade mig, men sedan vet jag inte vad som hände för det gick inte att få tag i dem då Försäkringskassan var intresserad av att testa ett lass för att minska den typen av sjukskrivningar.
Men i och med det sålde jag copyrighten, så jag kan inte kopiera in text från den här.
Men en del - omskrivet - står i länken ovan ="Uppumpning". Gör INTE de djupa avslappningarna så länge man är för nere och inte lärt sig Uppumpningen bra än.
Citera
2025-01-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirusetMicrosoft
Vissa påverkas av mörkret och har "vinterångest" varje år. Andra känner inte av det alls. Så skärp dig själv!
Haha! Och? Vilket trams.

Dra på några videor från Yakutsk i Ryssland t.ex. från den här kanalen, få lite perspektiv och kom sen och se om du vill klaga över en vinter här i Sverige.

https://m.youtube.com/@KiunB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in