Citat:
Ursprungligen postat av
Herceg
Om man har lidit ekonomisk under sina bästa år för att komma dit så är det mycket tragiskt anser jag.
För det första så ser jag inte detta som lidande, då jag har avsatt pengar varje månad både för gymkort och Övrigt. Och även för högtider och semestrar så det är ändå en realistisk sparplan som jag redan följt ett tag nu utan problem.
Men mina "bästa år" är nog redan förbi eftersom jag nu är i 40-årsåldern. 20-40 levde jag upp mina tillgångar och reste utomlands längre perioder varje år. Konsumerade mycket. Och det är ju på grund av det som detta nu måste göras. Sötebrödsdagarna är över, och vill man även ha en bra framtid när pensionen väl kommer får man nog acceptera att "lida" några år nu att ordna det. Precis på samma sätt som som tjockisar som ständigt "unnat sig" under en längre tid. Då är det bara att "lida" på löpbandet som gäller för att betala för det.
Vad är alternativet? Att inte göra det och få det garanterat dåligt som pensionär? Nej, då lider jag hellre litegrann nu för att säkra det.