Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Jag har inte lidit ekonomisk skada av att spara aggressivt som ung. Det handlar om att skita i att konsumera skräp. Jag kunde fortfarande resa och uppleva världen på en stram budget. I slutändan handlar det mer om vilken intelligensnivå man besitter, och lågintelligenta människor kan helt enkelt inte hantera pengar i någon större utsträckning.
Ytterligare ett mycket bra och Rakt-På-Sak inlägg av dig.
Visst är det ett val man måste göra,som ung,Antingen konsumera allt här&nu eller spara för att kunna lata,sig/konsumera mer i framtiden.
När jag såhär 30år senare ser vilka ekonomiska vägar jag och min dåvarande bekantskapskrets gick är jag iallafall glad att ofta ha valt bort Pizza Kebab Hamburgare och konstant Fredag-Lördagsfylla på krogen även om gliringar om Snål&Tråkig ofta förekom.
De som alltid söp på lokal och avslutade natten med taxi hem och nattamat väger nog 20kg mer än mig idag och rondören är påtaglig då samma vanor har följt med genom livet.
Konsumtionsmönster av sådant om omedelbart efter inköp antingen är borta eller nästintill värdelöst kostar.
Ytterligare minst 15år i arbetslivet verkar mer vara en plåga än nöje för de flesta,men med noll kronor på kontot varje månad den 24e är det en omöjlighet att trappa ner.