2024-12-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Hur vet du att det inte finns någon Elinor på Krimfup?
Vet? ha! med tanke på att precis allt som sker på Krimfup är i syfte att scamma och ingenting de säger är sant när man kontaktar dem så varför skulle hennes namn stämma??
Du tror det stämmer alltså ?
Citera
2024-12-22, 00:08
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogontjanaren
Att du fortsätter är ju fantastiskt. Jaha så du anklagde mig för lagligt hot, inte olaga hot ?
Är det så vi ska förstå det nu då? Jag skriver på bäst jag vill tack

Det är väl klart att jag fortsätter skriva på Flashback.

Jag vet inte i övrigt vad du jiddrar om. Det jag efterfrågar är något som gör att man kan tro på vad du skriver för nu ser det bara ut som att du är en kriminell person som grinar över att du inte kan dölja det.

Det som du presenterar visar att du har trakasserat dem under lång tid.

Så det ser ut som att tråden handlar om att du ska försöka svartmåla människor och att du med små hintar om "bevis" skulle bygga lögnen. Men jag kräver givetvis trovärdiga bevis för en svartmålning.
Citera
2024-12-22, 00:09
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Vet? ha! med tanke på att precis allt som sker på Krimfup är i syfte att scamma och ingenting de säger är sant när man kontaktar dem så varför skulle hennes namn stämma??

Jag tror ingenting. Jag bara undrar hur du vet det du påstår?
Citera
2024-12-22, 00:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Vad är det som scammas? Får du inte det du som kund efterfrågar?
Citera
2024-12-22, 01:11
Medlem
Citat:
Jag tror ingenting. Jag bara undrar hur du vet det du påstår?
som sagt. jag tror inte på att Elinor finns.
Du är väldigt tjatig. Jag har sagt att jag inte vet men om du läser hela tråden, vilket du ju gjort, så är alltså min bedömning den. Liam sköter allt inkl skriver samtliga trevliga mail.
Den där ansvarige utgivaren Mamikon som bytt namn till mattias hör man aldrig talas om ö h t .
Citera
2024-12-22, 01:14
Medlem
Citat:
Det är väl klart att jag fortsätter skriva på Flashback.

Jag vet inte i övrigt vad du jiddrar om. Det jag efterfrågar är något som gör att man kan tro på vad du skriver för nu ser det bara ut som att du är en kriminell person som grinar över att du inte kan dölja det.

Det som du presenterar visar att du har trakasserat dem under lång tid.

Så det ser ut som att tråden handlar om att du ska försöka svartmåla människor och att du med små hintar om "bevis" skulle bygga lögnen. Men jag kräver givetvis trovärdiga bevis för en svartmålning.
Jag sa att du tillför inget i denna tråd. så skriv inget om du vill göra mig glad.

Jag kommer inte ge mer bevis så du behöver inte fråga. Det räcker med 5 mail jag klippt in.

Du anklagade mig för att ha hotat personalen på Krimfup ? Du pudlar nu och menar att du anklagat mig för laga hot. Inte anklagat för olaga hot ?
1. du vet om att det inte är hot att säga att man går till pappa blå ?
2. du vet om att dina försök att ta dig ur detta är något av det mest krystade som skådats.

Så jag gjorde ett laga hot ? Vad duktig du är . Vad är då problemet med ett laga hot ???
Citera
2024-12-22, 01:17
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
som sagt. jag tror inte på att Elinor finns.
Du är väldigt tjatig. Jag har sagt att jag inte vet men om du läser hela tråden, vilket du ju gjort, så är alltså min bedömning den. Liam sköter allt inkl skriver samtliga trevliga mail.
Den där ansvarige utgivaren Mamikon som bytt namn till mattias hör man aldrig talas om ö h t .

Fast du skrev inte att du tror hen inte finns. Du skrev det som att det var självklart.

Jag tycker du är väldigt tjatig. Så då går det väl jämt upp då.

Så vad sluter vi oss till? Att du är kriminell och därför syns du på Krimfup. Du tycker inte om det och därför börjar du trakassera personalen under en längre tid. Sen startar du en tråd på Flashback där du förtalar dem och ger inga trovärdiga bevis för ditt förtal.

Så ska man se tråden som att du försöker pressa dem ännu mer.
Citera
2024-12-22, 01:27
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag sa att du tillför inget i denna tråd. så skriv inget om du vill göra mig glad.

Jag tillför väl massor till tråden. Jag ifrågasätter något som inte verkar vara helt legitimt. Det är väl exakt det som är meningen här på Flashback.

Glad får du bli någon annanstans.

Citat:
Jag kommer inte ge mer bevis så du behöver inte fråga. Det räcker med 5 mail jag klippt in.

Jag kommer alltid ifrågasätta det som ser felaktigt ut. Du behöver naturligtvis inte bevisa någonting. Det gör du som du vill. Men jag kommer alltid att ifrågasätta det.

Citat:
Du anklagade mig för att ha hotat personalen på Krimfup ? Du pudlar nu och menar att du anklagat mig för laga hot. Inte anklagat för olaga hot ?
1. du vet om att det inte är hot att säga att man går till pappa blå ?
2. du vet om att dina försök att ta dig ur detta är något av det mest krystade som skådats.

Så jag gjorde ett laga hot ? Vad duktig du är . Vad är då problemet med ett laga hot ???

Vad snackar du om? Jag har aldrig anklagat dig för "laga hot". Är det krystat att skriva att man inte har påstått något som man inte påstått? Låter ganska naturligt om du frågar mig.

Så återigen. Vad är kontentan av detta? Du trakasserar dem under en längre tid, vilket framgår av det material du bifogar. Du skriver på ett sätt att man misstänker att du är kriminell och försöker pressa dem att ta bort dig ur sin databas för att du vill dölja din kriminalitet.

Det går inte att förstå det på något annat sätt. Så hur kan du visa i tråden att det inte är så som jag beskriver det? Det undrar nog alla seriösa som läser tråden.
Citera
2024-12-22, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad är det som scammas? Får du inte det du som kund efterfrågar?
Bedrägeriet är att

1. De blandar med flit in ostraffade i deras listor med kriminella så att man inte enbart kan gå 100% säkert på själva listan och måste betala 149 kr för att få ut datat om personen. Då får man reda på om det var en brottsling eller falskt alarm. Solklar scamming verksamhet. Om de haft listor med kriminella och bara de dömda så hade såklart ingen köpt deras data. De utnyttjar mig som inte är straffad och sätter upp mig på deras lista och tjänar pengar på mina data. Det finns mycket som är bedrägeri. Har man fått något till sin egen vinning genom icke renhårig verksamhet med oredligheter och inte rent mjöl i påsen ja det finns det ingen som kan säga att det garanterat inte är ett bedrägeri. Jag är inte 100% på nåt. Det kan man inte vara inom juridik.

2. Vi har avtalat att mina uppgifter inte ska vara där (2023). De har brutit avtalet för att tjäna pengar = de gör bedrägeri och är scammers.

3. De tar 149 kr för det som är gratis. De har fått det gratis hos myndigheter. Obs detta är inte prövat rättsligt så ingen kan säga om det är bedrägeri eller ej. Jag anser det ja.

4. De bryter mot EU-lag , som alltid gäller i Sverige, och hanterar data om domar som bara myndigheter får hantera enl EU-dom.

5. De bryter mot EU-lag och svensk lag genom att göra datat sökbart i databasform. Om man läser förarbetena i Personuppgiftslagen så inser man lätt att detta inte stöds av lagen, ej heller GDPR.

Ja alla dessa bolag Lexbase, Krimfup m fl ska ju läggas ner 2025, pga ändrade lagtolkningar etc, så de säljer väl på allt vad de kan nu. De borde hålla sig till det amerikanska systemet där man flaggar sexbrottslingar. Det är allmänt vedertaget och lagligt i USA eftersom man inte kan låsa in dessa livsvarigt som skulle behövas ofta. Då har man kartor med var de bor och så funkar det systemet så bra det kan bli enl hur amerikanerna vill ha det. Fast då skulle de ju knappt tjäna några pengar alls. Krimfup är bara en lexbase kopia skapad i syfte att försöka tjäna pengar, vilket de gjort också även om det gått trögt och de nu ska stänga allihopa.

Tänk också på om man jämför med USA så är det i Kalifornien fängelsestraff om du kollar upp en hyresgäst i brottsregister och nekar bostad pga begånget brott. Känns som Sverige och Kalifornien ligger på olika planeter eller helt olika solsystem kanske? Den som hade startat Krimfup i Kalifornien hade inte gått fri på gatorna länge.
Citera
2024-12-22, 01:30
Medlem
Citat:
Du trakasserar dem under en längre tid, vilket framgår av det material du bifogar. Du skriver på ett sätt att man misstänker att du är kriminell och försöker pressa dem att ta bort dig ur sin databas för att du vill dölja din kriminalitet.
De har plockat bort mig efter att jag polisanmälde. Simma lugnt.

Bra att du berättar nu vad du menar och inte talar i gåtor. Så du anser mina mail där jag ifrågasatt om jag ska vara uppsatt på deras listor med kriminella är trakasseri ?

Du säger att det framgår av mailen jag lagt i tråden ? Aha, är alla mailen trakasseri eller är det något speciellt av dem. Fula ord? något ?

Du är tonåring va ?
Citera
2024-12-22, 01:33
Medlem
Citat:
Fast du skrev inte att du tror hen inte finns. Du skrev det som att det var självklart.

Jag tycker du är väldigt tjatig. Så då går det väl jämt upp då.

Så vad sluter vi oss till? Att du är kriminell och därför syns du på Krimfup. Du tycker inte om det och därför börjar du trakassera personalen under en längre tid. Sen startar du en tråd på Flashback där du förtalar dem och ger inga trovärdiga bevis för ditt förtal.

Så ska man se tråden som att du försöker pressa dem ännu mer.
Fast jag skrev att jag tror inte Elinor finns. För mig är det självklart att tro det. Det borde det vara för dig med eftersom du läst tråden.

Är jag tjatig? Vad har jag nämnt för mycket ? inget.

Försöker jag pressa Krimfup "ännu mer " med denna tråd ?? Oj ! hurdå? pressa hur ? Jag är bortplockad. Jag har inga ärenden med Krimfup. Det är polisärende handläggs av Göteborgspolisen bl a.
Citera
2024-12-22, 01:34
Medlem
Citat:

Jag kommer alltid ifrågasätta det som ser felaktigt ut.
Ok good for you. Du har inget liv men det e lugnt
Kommer du också alltid ifrågasätta trådar så du står för 25% av inläggen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in