• 5
  • 6
2024-12-22, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Vad snackar du om? Jag har aldrig anklagat dig för "laga hot".
Vad har du anklagat mig för då ? Du skrev att du anklagade mig för hot? Scrolla tillbaka och läs.
är det
olaga hot
laga hot
lagligt hot

inget hot alls

hur ska du ha det ?
Citera
2024-12-22, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
visa i tråden att det inte är så som jag beskriver det? Det undrar nog alla seriösa som läser tråden.

Nog ingen i tråden som vet hur DU beskriver det. Kan du förklara det så att ett barn förstår... då kanske det blir i närheten av begripligt till hälften om planeterna står rätt och du fått en god natts sömn etc
Citera
2024-12-22, 01:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogontjanaren
De har plockat bort mig efter att jag polisanmälde. Simma lugnt.

Bra att du berättar nu vad du menar och inte talar i gåtor. Så du anser mina mail där jag ifrågasatt om jag ska vara uppsatt på deras listor med kriminella är trakasseri ?

Du säger att det framgår av mailen jag lagt i tråden ? Aha, är alla mailen trakasseri eller är det något speciellt av dem. Fula ord? något ?

Du är tonåring va ?

Sluta hitta på nu tack. Du bifogar material där hen beskriver att du trakasserar dem. Då hen formulerar sig så man kan sluta sig till att du trakasserar dem. Du bifogar inget material (vad jag kan se) som gör det trovärdigt att det inte skulle förhålla sig så.

Vad har det med saken att göra om jag är tonåring eller inte? Skulle jag som tonåring inte ha rätt att ifrågasätta dig? Skärp dig nu istället.

Citat:
Fast jag skrev att jag tror inte Elinor finns. För mig är det självklart att tro det. Det borde det vara för dig med eftersom du läst tråden.

Citat:
Naturligtvis finns det ingen Elinor på Krimfup utan det är Liam som sitter och skriver 05:55.

Du påstår ("naturligtvis finns det ingen Elinor") här att Elinor inte finns. Så där visar det att du far med osanning som du försöker ljuga bort.

Citat:
Är jag tjatig? Vad har jag nämnt för mycket ? inget.

Ja det blir tjatigt när du upprepat försöker få andra medlemmar på Flashback att inte delta i trådarna. Det är dessutom off topic.

Citat:
Försöker jag pressa Krimfup "ännu mer " med denna tråd ?? Oj ! hurdå? pressa hur ? Jag är bortplockad. Jag har inga ärenden med Krimfup. Det är polisärende handläggs av Göteborgspolisen bl a.

Men vad är det du vill med den här tråden då? Är det bara att förtala dem för att du inte gillar dem? I så fall så krävs det väl ändå att man gör det trovärdigt? Det gör du inte kan jag meddela.

Citat:
Ok good for you. Du har inget liv men det e lugnt
Kommer du också alltid ifrågasätta trådar så du står för 25% av inläggen ?

Som sagt, sluta med sånt här off topic. Håll dig till trådens topic.
Citera
2024-12-22, 14:21
Medlem
kalkryggen är bra på att förstöra en intressant tråd
Citera
2024-12-31, 03:47
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Fast jag skrev att jag tror inte Elinor finns. För mig är det självklart att tro det. Det borde det vara för dig med eftersom du läst tråden.

Är jag tjatig? Vad har jag nämnt för mycket ? inget.

Försöker jag pressa Krimfup "ännu mer " med denna tråd ?? Oj ! hurdå? pressa hur ? Jag är bortplockad. Jag har inga ärenden med Krimfup. Det är polisärende handläggs av Göteborgspolisen bl a.
Hej jag läste om din polisanmälan emot Krimfup, jag är i ett liknande läge som dig Ledningen där beviljade mig bortagning och allt var frid och fröjd förutom de hängde ut mig ifrån början då dvs, men de rättade till det och jag släppte det.

Då plötsligt märker jag de lagt in mig igen och jag var tom med på google sök resultat trots jag kämpat med blir raderad där med, och det här är enligt mig bedrägligt veteende för de beviljade artikel 17 i dataskyddsförordningen och la sedan in mig igen, alltså de raderade mig aldrig ifrån deras databas ifrån första början som jag ser det.

Jag bill med gå vidare med en polisanmälan emot dem då det här är oacceptabelt, och skulle vara ytterst tveksam om du kunde ge lite tips och eventuella råd jag kan anmäla dem för
MVH
Citera
2025-01-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Hej jag läste om din polisanmälan emot Krimfup, jag är i ett liknande läge som dig Ledningen där beviljade mig bortagning och allt var frid och fröjd förutom de hängde ut mig ifrån början då dvs, men de rättade till det och jag släppte det.

Då plötsligt märker jag de lagt in mig igen och jag var tom med på google sök resultat trots jag kämpat med blir raderad där med, och det här är enligt mig bedrägligt veteende för de beviljade artikel 17 i dataskyddsförordningen och la sedan in mig igen, alltså de raderade mig aldrig ifrån deras databas ifrån första början som jag ser det.

Jag bill med gå vidare med en polisanmälan emot dem då det här är oacceptabelt, och skulle vara ytterst tveksam om du kunde ge lite tips och eventuella råd jag kan anmäla dem för
MVH

såhär kan en polisanmälan se ut
-----------------------------------------------------

Rubrik: Polisanmälan om förtal enligt 5 kap. 1 § brottsbalken

Till Polismyndigheten,
Jag vill härmed anmäla publiceringen av uppgifter om mig på webbplatsen Krimfup.se, vilket utgör förtal enligt 5 kap. 1 § brottsbalken. Uppgifterna är inte av allmänintresse och har skadat mitt rykte, anseende och mina möjligheter att få arbete.
Bakgrund:
1. Publiceringen: Krimfup.se har publicerat mitt namn, personnummer, och information om ett tidigare brott jag dömts för. Informationen syns i sökmotorer som Google när man söker på mitt namn, redan innan man klickar på länkarna till webbplatsen.
2. Effekterna av publiceringen:
o Flera arbetsgivare har uppgett att de sökt på mitt namn och funnit dessa uppgifter, vilket har lett till att jag inte fått arbete trots min omfattande erfarenhet och kompetens.
o Jag har sökt över 50 jobb och varit nära att få anställningar, men publiceringen har återkommande påverkat arbetsgivares beslut.
3. Brister i Krimfups hantering:
o Krimfup har ett utgivningsbevis, men trots flera försök har jag inte kunnat få kontakt med den ansvarige utgivaren, Mattias Gustafsson.
o Jag har begärt att uppgifterna ska tas bort enligt GDPR och fått inget eller bristfälligt svar.
Förtalsmoment:
• Publiceringen är kränkande och missaktande och har lett till konkreta ekonomiska och personliga skador för mig.
• Publiceringen kan inte anses vara försvarlig eller av allmänintresse, eftersom jag inte är en offentlig person och den publicerade informationen inte är nödvändig för någon allmän debatt.
Brottsrubricering:
Jag anser att publiceringen utgör förtal enligt 5 kap. 1 § brottsbalken, alternativt grovt förtal enligt 5 kap. 2 § brottsbalken, med hänsyn till de allvarliga skadorna på min yrkesmässiga framtid och min personliga integritet.
Bevisning:
1. Kopior av publiceringen på Krimfup.se samt sökträffar från Google som länkar till sajten.
2. E-postkommunikation med arbetsgivare som hänvisar till publiceringen som skäl för att inte anställa mig.
3. Min dokumenterade ansträngning att få uppgifterna borttagna från Krimfup och Google.

----------------------------------

snygga till texten, ta bort det som inte är relevant för dig.
du behöver såklart även skriva dina kontaktuppgifter
Citera
2025-02-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Som om jag förstår dig rätt har du alltså polisanmält dem för förtal. I regel så ligger inte förtal under allmänt åtal om det inte finns skäl för det genom att det är påkallat från allmän synpunkt, vilket det förvisso kanske skulle kunna finnas i ditt fall. Du kan ju gärna få berätta mer om vad utfallet av din anmälan blivit, har polisen lagt ned den eller har åklagare bedömt att det finns skäl att driva frågan?

Vilka andra rättsliga åtgärder har du hotat med? Skadestånd?

Har du nyttjat något rättsligt ombud i frågan?

Som många påpekar, om KrimFUP tagit bort datan på dig och det fortfarande dyker upp vid sökningar på Google och andra sökmotorer så kan du begära att dessa leverantörer tar bort den data från deras sökningar. Finns EU-praxis på området genom Case C-131/12 – Google Spain SL and Google Inc.

Detta fall etablerade "rätten att bli glömd" på internet. Domstolen slog fast att individer under vissa förhållanden kan kräva att sökmotorer tar bort länkar till innehåll som kränker deras privatliv, även om informationen är korrekt.

Länk
https://curia.europa.eu/juris/liste.jsf?num=C-131/12

Hur var det med detta, hade du polisanmält dem och för vad? skadestånd?
Står i samma läge så vill gärna veta vad du har gjort och utgången av det.
Citera
2025-02-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z800kul
Hur var det med detta, hade du polisanmält dem och för vad? skadestånd?
Står i samma läge så vill gärna veta vad du har gjort och utgången av det.

Det är inte jag som är trådstartartaren utan jag försökte bara ge respons till den som startat tråden. Därför har jag alltså inte polisanmält dem eller begärt något skadestånd.

Rättsområdet som sådant verkar komplext och är utan för min egentliga kompetens, men i huvudsak verkar det ju som att det svenska institutet med yttrandefrihet och utgivningsbevis har lett till den allmänna uppfattningen hos lagstiftaren i Sverige att det är tillåtet med dessa verksamheter.

För de som återfinns på siter som MrKoll, Lexbase, Krimfup m.m. så är nog läget så att de behöver invänta EU-domstolens utlåtande genom GDPRWarriors talan (se den separata tråden på Flashback om detta för mer information). Skulle EU-domstolen komma fram till att det svenska systemet är oförenligt med GDPR så kommer Sverige behöva göra förändringar av lagstiftningen kring detta.
Citera
2025-05-31, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z800kul
såhär kan en polisanmälan se ut
-----------------------------------------------------

Rubrik: Polisanmälan om förtal enligt 5 kap. 1 § brottsbalken

Till Polismyndigheten,
Jag vill härmed anmäla publiceringen av uppgifter om mig på webbplatsen Krimfup.se, vilket utgör förtal enligt 5 kap. 1 § brottsbalken. Uppgifterna är inte av allmänintresse och har skadat mitt rykte, anseende och mina möjligheter att få arbete.

Citat:
Nja de är nog bara sura att jag polisanmält dem för förtal och hotat med rättsliga åtgärder. Jag har tjatat på dem länge ja men de har aldrig sagt min kontakt är oönskad förrän nu så du kan chilla helt...
Ni är alltså inte medvetna om att polisanmälan inte får utredas av polis och åklagare utan att man själv måste driva ärendet? Det är det som ett utgivningsbevis gör - hindrar polis och åklagare från att utreda.
Citera
2025-07-28, 10:01
Medlem
men gå och trolla någon annanstans
Citera
2025-07-28, 10:05
Medlem
Citat:
Wow fick nu svar av KRIMFUP.SE efter 3 månader !

Det ligger till såhär: www.krimfup.se (Fuplex AB) som är en Lexbase kopia vill gärna tjäna lika mkt pengar som Lexbase 17-22 mkr per år senaste 4 åren. De verkar inte ha läst 1 vecka på eftergymnasial utbildning dock och kanske inte ens gått gymnasiet. De tar genvägar och struntar i allt och alla.
Det som hände var att de satte upp mig på en lista med kriminella de har för varje stad. På listan återfinns våldtäktsmän, rånare, mördare, mordbrand etc
De satte upp mig på plats 4 på listan i min stad. Jag hamnade på med detta på Google sökträff 3.
De t o m marknadsför och vill sprida så mycket de bara kan och använder förtalet i kommersiellt syfte.

https://imgur.com/a/pphqzBJ
"DEJTAR DU? - GÖR EN BAKGRUNDSKONTROLL "
"ANSTÄLLA? - GÖR EN BAKGRUNDSKONTROLL "

Jag har polisanmält dem för förtal.
De har låtit mitt namn ligga där år efter år. Jag har unikt namn och jag har inte kunnat få jobb och inte heller flickvän faktiskt. Alla googlar, de flesta innan man ens ses första gången. Så fort man slagit in mitt namn tar det en Googlesökning på under 1 sekund sedan står det Krimfup... crime m.m. och sen kan man klicka in på listorna för varje stad.

Något mer solklart fall av förtal har i alla fall jag aldrig sett i närheten av.

Jag konfronterade Google nu om detta igår med kopia till Krimfup och fick detta svar nedan. Vad gör man ?

https://imgur.com/a/hJUs4mo
Från: Armina S <armin_e@live.se>
Ämne: Sv: Google, Krimfup, Lexbase, Mrkoll & Co
Datum: 19 december 2024 21:02:38 CET
Till: xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx <xxxxxxxxxxxxxxx@gmail.com>

Hej xxxxxxxxxxx.

Du har lagt en hel del energi på att konstant mejla och skicka brev till oss.
Har du testa att söka på ditt namn på vår hemsida, är du förekommande där ?

För det gör du nämligen inte.

Sluta skicka dina efterblivna e-post & brev till oss.

Mvh Liam.

"Sluta skicka dina efterblivna e-post & brev till oss."
tyder nog på att ts inte va helt trevlig heller
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in