Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-01, 22:31
  #697
Medlem
Vic64s avatar
Finns något ställe i stockholm som är hemsökt?? Jag såg hela serien om "Ghost Adventures" riktigt bra serie! Blev lite nyfiken, och vore coolt se de på riktigt, även om jag väldigt skeptiskt till det..


kolla detta klipp ifrån "Ghost Adventures" Riktiga hårda pojkar hehe, skulle aldrig gå in sådär hehe

http://www.youtube.com/watch?v=_R1z0...e=channel_page
__________________
Senast redigerad av Vic64 2009-06-01 kl. 22:34.
Citera
2009-06-02, 00:56
  #698
Medlem
mischief_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic64
kolla detta klipp ifrån "Ghost Adventures" Riktiga hårda pojkar hehe, skulle aldrig gå in sådär hehe

http://www.youtube.com/watch?v=_R1z0...e=channel_page

Blir faktiskt lite förbannad när jag ser det där. Om det nu finns andliga energier ute i världen, varför kan dessa "hårda pojkar" inte visa respekt? Varför ber dem andar att visa sig och därefter helt uppjagade börja skrika och böla när de tror sig få kontakt? Riktigt oprofessionella "spökjägare" i min mening. Usch.
Citera
2009-06-02, 08:52
  #699
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mischief_
Blir faktiskt lite förbannad när jag ser det där. Om det nu finns andliga energier ute i världen, varför kan dessa "hårda pojkar" inte visa respekt? Varför ber dem andar att visa sig och därefter helt uppjagade börja skrika och böla när de tror sig få kontakt? Riktigt oprofessionella "spökjägare" i min mening. Usch.

Därför om du hade kollat upp bakgrundsfakta så hade du vetat att de endast gör såhär mot andar som river/knuffar/stör människor. Nära inpå demoniska entiteter.

Personer har grinat när de blivit intervjuade av dessa herrar, eftersom det är känsliga händelser de har varit med om. Därför går de in med sån approach, men du ska veta att det inte gör såhär mot "snälla" andar.
Citera
2009-06-02, 12:58
  #700
Medlem
Vic64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mischief_
Blir faktiskt lite förbannad när jag ser det där. Om det nu finns andliga energier ute i världen, varför kan dessa "hårda pojkar" inte visa respekt? Varför ber dem andar att visa sig och därefter helt uppjagade börja skrika och böla när de tror sig få kontakt? Riktigt oprofessionella "spökjägare" i min mening. Usch.

Dom här vålnaderna, som de besöker, har varit demoniska, och skrämt och vara riktigt otäcka, för vanliga människor... Dom där för stå öga imot öga imot dessa onda andar, för få någon slags förklaring varför de går igen!

Kan hålla med dig om de dom här, pojkarna inte bara bevisar för sig själva att, de har rätt utan, kanske borde tänka över sina handlingar! fightas lite imot en sprituel dimmesion som man kanske ska ta de lungt med, inte utmana för mycket...
__________________
Senast redigerad av Vic64 2009-06-02 kl. 13:05.
Citera
2009-06-02, 20:23
  #701
Medlem
mischief_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Därför om du hade kollat upp bakgrundsfakta så hade du vetat att de endast gör såhär mot andar som river/knuffar/stör människor. Nära inpå demoniska entiteter.

Personer har grinat när de blivit intervjuade av dessa herrar, eftersom det är känsliga händelser de har varit med om. Därför går de in med sån approach, men du ska veta att det inte gör såhär mot "snälla" andar.

Citat:
Ursprungligen postat av Vic64
Dom här vålnaderna, som de besöker, har varit demoniska, och skrämt och vara riktigt otäcka, för vanliga människor... Dom där för stå öga imot öga imot dessa onda andar, för få någon slags förklaring varför de går igen!

Kan hålla med dig om de dom här, pojkarna inte bara bevisar för sig själva att, de har rätt utan, kanske borde tänka över sina handlingar! fightas lite imot en sprituel dimmesion som man kanske ska ta de lungt med, inte utmana för mycket...

Ok, då fick jag det klargjort för mig. Såg som sagt bara den delen som länkades ovan. Tack för informationen!
Citera
2009-06-03, 12:29
  #702
Medlem
Vic64s avatar
Riktigt bra serie!! Ny Episod av, programmet börjar nu på fredag

Hela första season går se på youtube, de gäller bara hitta ett, avsnitt på 8 min, så hittar man de övriga också =))...

Favorit avsnitten är nog "Bobby Mackey music world" sen kommer resterande

4 episoder jag kan rekomendera, "varning inget för "känsliga personer".....

1:Bobby Mackey music world
2:Haughton Mansion
3:Edinburg Vaults
4:Psychiatric Hospital
Citera
2009-06-08, 12:15
  #703
Medlem
Vic64s avatar
Såg de nya avsnittet av "Ghost adventures" i fredags, fy fan, otäckaste sett på länge!
Citera
2009-06-08, 17:09
  #704
Medlem
Grottgretas avatar
Jag hade tänkt att gå på "spökvandring" med en polare och jag undrar ifall det finns något bra hemsökt ställe i Göteborg eller utkanten, ju lantligare desto bättre!

Tack på förhand
Citera
2009-06-08, 21:19
  #705
Medlem
Viggen82s avatar
Någon som känner till någon plats i småland?
Citera
2009-06-10, 20:41
  #706
Medlem
Per asperas avatar
Jag växte upp på vårt släktgods som enligt hävd är hemsökt av flera vålnader, efter att ha läst denna tråd kände jag att jag ville göra ett inlägg.

Jag bodde där under tjugo år och mina föräldrar bor där fortfarande. Slottet är ca 350 år och är nedlusat med spökhistorer.

__________________
Senast redigerad av Per aspera 2009-06-10 kl. 20:43.
Citera
2009-06-13, 16:30
  #707
Medlem
katastrofernas avatar
Mentalsjukhuset i Norrfly strax utanför Bollnäs ska det spöka. Bland annat en svart katt som försöker visa vägen ut och om man inte följer med ut kan det hända hemska saker. Värt ett besök om man har vägarna förbi

http://www.pixbox.se/alb_show_id1075355_page0.html
Citera
2009-06-14, 00:38
  #708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna
Mentalsjukhuset i Norrfly strax utanför Bollnäs ska det spöka. Bland annat en svart katt som försöker visa vägen ut och om man inte följer med ut kan det hända hemska saker. Värt ett besök om man har vägarna förbi

http://www.pixbox.se/alb_show_id1075355_page0.html

Det där stället såg riktigt creepy ut. skulle inte våga spendera en natt där kan jag säga...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback