Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-16, 16:07
Medlem
HerrKaleuns avatar
Citat:
Haparandapolisen Hannah Wester gör en makaber upptäckt när en död varg påträffats med mänskliga kvarlevor i magen. Den avlidne tycks ha kopplingar till en blodig gänguppgörelse i Finland. Fyndet visar sig snart vara det första i en serie brutala händelser som skakar om den lilla gränsstaden i grunden. Thrillerdramat Vargasommar är baserad på Hans Rosenfeldts succéroman med samma namn.

Premiär 25/12. Med bl a Eva Melander och Eliot Sumner

https://www.tv4play.se/program/501c7cd0a6268b082c17/vargasommar
Citera
2024-12-16, 17:06
Medlem
kl4sseKocks avatar
SKa ge det en chans, gillar såna här mini-serier.
Citera
2024-12-26, 19:09
Medlem
Daggmars avatar
"Streama Vargasommar" skriver TV4, och visar bara ett avsnitt varje onsdag, USELT !
Citera
2024-12-27, 11:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Började svagt. Trist.
Citera
2024-12-27, 14:53
Medlem
Kloges avatar
En svensk version av No Country for old men.

Hon som spelar den kvinnliga kvinnliga mördaren tar i från tårna för att efterlikna Javier Bardems obehagliga rollfigur.
Citera
2024-12-27, 21:56
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
En svensk version av No Country for old men.

Hon som spelar den kvinnliga kvinnliga mördaren tar i från tårna för att efterlikna Javier Bardems obehagliga rollfigur.

Jag slutade att titta på serien då hon dränkte grabben i badkaret...
Citera
2024-12-28, 12:11
Medlem
Finns det nån plats, gratis eller inte, som har släppt alla avsnitt?
Citera
2024-12-28, 20:04
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag slutade att titta på serien då hon dränkte grabben i badkaret...
Vad var poängen med att dräpa han?

Nu överanalyserar jag.
Det här är väl inte nåt fokus för serien i sig men kan ändå tycka, snor en bil och sen kör runt i den som inget har hänt, samma gäller inne på polis stationen bara att knalla in och sen polisen bara stänger dörren och går där ifrån eller vad?
Citera
2024-12-29, 09:31
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Vad var poängen med att dräpa han?

Nu överanalyserar jag.
Det här är väl inte nåt fokus för serien i sig men kan ändå tycka, snor en bil och sen kör runt i den som inget har hänt, samma gäller inne på polis stationen bara att knalla in och sen polisen bara stänger dörren och går där ifrån eller vad?

Vad jag har förstått ska detta vara ett slags svenskt svar på No Country for old men. Jag har aldrig riktigt gillat den filmen, så kanske därför jag inte kände att jag gillade denna.

Nja- när hon ryskan började att döda en efter en, det blev bara så överdrivet liksom.
Och det där paret som snodde pengarna från bilen och gömde bilen i ladan och begravde liket på tomten, så uselt skådespeleri att man storknar, såvida de inte skulle föreställa att dom var totalt utvecklingsstörda. Kroppen låg liksom nedgrävd en halv decimeter då killen höll "avskedstalet" skyfflade dom över med jord sen då, skulle man ju hitta liket direkt bara man gräver lite med fingrarna. Så jävla bajsdåligt, dom verkade ju helt dumma i huvudet. Total brain-drain liksom. Direkt efter begravningen på sin egen bakgård så gick dumhuvudet och köpte en flådig biljävel som dom åkte runt i hela grannskapet som idioter med. *dubbelsuck*

Vill du se en våldsthriller som handlar om hjärndöda idioter in action så är nog den här filmen ett givet val!

Kräver du ett uns spänning och stimulans för hjärnan så rekommenderar jag nog något annat...
Senast redigerad av Pinoputchin 2024-12-29 kl. 10:12.
Citera
2024-12-29, 15:57
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Vad jag har förstått ska detta vara ett slags svenskt svar på No Country for old men. Jag har aldrig riktigt gillat den filmen, så kanske därför jag inte kände att jag gillade denna.

Nja- när hon ryskan började att döda en efter en, det blev bara så överdrivet liksom.
Och det där paret som snodde pengarna från bilen och gömde bilen i ladan och begravde liket på tomten, så uselt skådespeleri att man storknar, såvida de inte skulle föreställa att dom var totalt utvecklingsstörda. Kroppen låg liksom nedgrävd en halv decimeter då killen höll "avskedstalet" skyfflade dom över med jord sen då, skulle man ju hitta liket direkt bara man gräver lite med fingrarna. Så jävla bajsdåligt, dom verkade ju helt dumma i huvudet. Total brain-drain liksom. Direkt efter begravningen på sin egen bakgård så gick dumhuvudet och köpte en flådig biljävel som dom åkte runt i hela grannskapet som idioter med. *dubbelsuck*

Vill du se en våldsthriller som handlar om hjärndöda idioter in action så är nog den här filmen ett givet val!

Kräver du ett uns spänning och stimulans för hjärnan så rekommenderar jag nog något annat...

Bilen var en lånebil från verkstan där de fixade krockskadan på deras bil
Citera
2024-12-29, 16:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Valde efter den svaga piloten att se den som förhöjd verklighet (förväntade mig något liknande Bron och blev besviken) och som en studie i Murphys Law kan den nog vara sevärd.
Citera
2024-12-29, 17:05
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Bilen var en lånebil från verkstan där de fixade krockskadan på deras bil
Ja så var det ja, mindes fel..

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Serien ska ju vara någon sorts Fargo möter Cohen med determinism. Valde efter den svaga piloten att se den som förhöjd verklighet (förväntade mig något liknande Bron och blev besviken) och som en studie i Murphys Law kan den nog vara sevärd.
Jag borde väl se klart serien. Men det var mördartjejen som dödade alldeles för många alldeles för snabbt på ett tråkigt sätt, samt så jävla dåliga skådisar- speciellt det där paret som grävde ner liket och tog pengarna- som gav mig ointresse. I grunden en bra idé med en thriller i översta Notrrland, men kan man inte göra något eget istället för att kopiera något amerikanskt skit som redan gjorts? Jag blev inte alls sugen på att titta vidare... Kändes som att det var förutsägbart, men jag kan ha fel. Svensk film kan vara bra ibland, men ibland inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in