Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-26, 18:31
Medlem
Jag tyckte serien var bra som helhet. Dock tycker jag slutet var lite snöpligt. Det var tänkt att lämna öppet för en fortsättning men det är väl tveksamt om det blir någon sådan.
Citera
2025-01-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Mördaren Kat heter i vekligheten Eliot Sumner och är SON till musikern Sting.

Eliot säger att Hen inte har någon fastställd könsidentitet utan att den är ”flytande”

Iofs så stämmer det ju utseendemässigt, det går ju inte se om det är en man eller kvinna.

Varifrån har du fått att Eliot Sumner skulle vara Stings son, hen är väl född kvinna?

https://www.refinery29.com/en-us/2015/12/98786/sting-daughter-eliot-sumner-neutral-gender-identity
Citera
2025-01-27, 06:26
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Varifrån har du fått att Eliot Sumner skulle vara Stings son, hen är väl född kvinna?

https://www.refinery29.com/en-us/2015/12/98786/sting-daughter-eliot-sumner-neutral-gender-identity

Hon är lika ful som sin mor...
Citera
2025-01-27, 08:14
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motionside
Många plot homes som nämnts tidigare. Jag brukar inte haka upp mig på saker men vissa saker bara stör jag ihjäl mig på och måste ha en förklaring:

Var det inte så att när paret krockar och finner den skjutna mannen i baksätet så både ges vi bilden av att det luktar lik och svärmar flugor? Alltså att kroppen borde legat där flera dagar oupptäckt längs en väg? Men när vi senare får se att han blivit skjuten i huvudet bokstavligt talat minuter innan av föraren som sedan kliver ut på vägen och då blir påkörd? Då kunde de lika väl bara struntar i att göra så kroppen verkade rutten och istället kännas varm eftersom personen nyss dött.

Nu är det ett tag sedan man såg avsnittet, men så var det väl inte? Att någon reagerar med att hålla för munnen, inte vilja se eller kväljer är rimlig reaktion både på ett fräscht mord och ett ruttnande lik, så det kanske är därför du uppfattat det så?
Citera
2025-01-27, 16:02
Medlem
motionsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Nu är det ett tag sedan man såg avsnittet, men så var det väl inte? Att någon reagerar med att hålla för munnen, inte vilja se eller kväljer är rimlig reaktion både på ett fräscht mord och ett ruttnande lik, så det kanske är därför du uppfattat det så?

Kan vara så, men minns att både min fru o jag reagerade på att det lät som flugor samtidigt. Får nog gå tillbaka och kolla men man gavs intrycket att liket hade legat där ett tag.
Citera
2025-01-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Får man reda på vad UV står för? Ulrik Vikander? Urban Viking? Sjukt nyfiken.

Angående handlingen så tycker jag också det är många plotholes.

Citera
2025-01-27, 18:33
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK

Ja, de säger förnamnet i sista avsnittet, men det hade inte med UV att göra.
Citera
2025-01-27, 18:58
Medlem
Men hittades aldrig mannen vid jakttornet?
Citera
2025-01-27, 21:31
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:

Dom glömde nog bort det i manuset. Det nämndes aldrig..
Citera
2025-01-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Dom glömde nog bort det i manuset. Det nämndes aldrig..

Visar klassen på produktionsgänget.

Om inte så borde dom ju sett det vid klippningen och tagit bort den.
Scenen var ju ändå ointressant för fortsättningen.
Senast redigerad av leroy43 2025-01-27 kl. 22:32.
Citera
2025-01-28, 08:07
Medlem
blowns avatar
Citat:

Det var ju en vargasommar! Vargarna har SÄKERT ätit upp honom
Citera
2025-01-28, 21:35
Medlem
Puma006s avatar
Har sett tre avsnitt på play, segt när inte har plus då det bara släpps ett avsnitt varje vecka.

Det är ju ingen verklighetsbaserad serie, men vissa saker är för överdrivet gjort. Kan ta tre exempel.

Första avsnittet.
Efter krocken när paret upptäcker att det finns massa pengar och narkotika i bilen. Att ett fattigt par tar pengarna är förståelig. De nöjer sig inte med att bara ta pengarna och drogerna, de tar också med sig bilen med en död man hem och gräver ner liket på egna tomten. Ingen normala människor skulle ta med sig en bil med ett lik hem, då lämnar man massa spår efter sig.

Hade varit en sak om paret hade dumpat bilen med liket på något annat ställe för att köpa tid tills bilen blir reparerad.

När Kat stjäl en bil, gick för lätt då nyckeln satt kvar. Ingen normal person låter nyckeln sitta kvar i bilen på en offentlig plats.

Tredje avsnittet.
När lastbilen kör in i bilen. Om olyckan varit på riktigt så hade man inte överlevt i den farten som lastbilen körde in i bilen. För det andra så hade bilen inte rullat och landat på taket, bilen hade bara glidit framför lastbilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in