Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-29, 15:23
Medlem
DonaldBidens avatar
Helt rätt, den här sortens lukrativa relationer måste hållas dolda, annars är det onödigt riskfyllt att göra affärer, eftersom utomstående kan blanda sig i.
Citera
2024-11-29, 15:43
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Man ska inte ens få påbörja en utbildning hos polisen med nära släktingar eller vänner i den kriminella världen. Kontroll av vänners vänner bör också göras.
Gör att vi inte kommer ha babbar i poliskåren då de kriminella alltid finns någonstans i deras närhet.

I så fall ska man räknas som kriminell om man går mot röd gubbe tycker jag. Antingen är man laglydig eller också är man en brottsling.
Citera
2024-11-29, 15:48
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Man ska inte ens få påbörja en utbildning hos polisen med nära släktingar eller vänner i den kriminella världen. Kontroll av vänners vänner bör också göras.
Gör att vi inte kommer ha babbar i poliskåren då de kriminella alltid finns någonstans i deras närhet.
Fast då blir det nog svårt att få fram godtagbara poliser över huvud taget. Du vet "vänners vänner", då vågar jag nog påstå att nästan alla skulle bli diskvalificerade. I annat fall måste man ha en väldigt snäv vänkrets
Citera
2024-11-29, 15:56
Medlem
A.Z. som var polis i Växjö? Hans bror är "rapparen" "Zin Kim" från Araby. Tror att A.Z. fått sluta på sin tjänst sedan innan. Han var också misstänkt för något våld mot sitt ex innan. Numera lyssnar han på drelow och har kepsen bak-o-fram
Citera
2024-11-29, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsigsnorre
A.Z. som var polis i Växjö? Hans bror är "rapparen" "Zin Kim" från Araby. Tror att A.Z. fått sluta på sin tjänst sedan innan. Han var också misstänkt för något våld mot sitt ex innan. Numera lyssnar han på drelow och har kepsen bak-o-fram
Fasen så rätt jag hade. De refererar till honom som A.Z i domen.
Dom:
https://file.io/MbGkd7BHNNMh

Grymt dryg snubbe. Arbetade ihop med honom en period, noll känsla för människor/medarbetare. Skulle alltid leka självutnämnd ledare.
Citera
2024-11-29, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Detta är toppen på isberget. Vi har numera ett klansamhälle där våra institutioner infiltreras. Vi har t o m varit ivriga att få detta resultat.

Våra politiker behöver vakna och inte bara hoppa runt mellan pridetåget och propalestinademos.

Är det inte dags att förstå att olja inte kan blandas med vatten? Att tandkräm och Tuborg inte är en god kombination. Att Carolina reaper i barnmat inte är en bra idé. Men ändå står våra politiker där med kuken genom staketet till lejonburen och kör helikoptern…

Tack, från botten av mitt hjärta!
Behövde dra på smilgroparna!
Citera
2024-11-29, 16:35
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Men ändå står våra politiker där med kuken genom staketet till lejonburen och kör helikoptern…
Haha ja det låter som en riktigt dålig idé
Citera
2024-11-29, 16:44
Medlem
Gosifs avatar
Lär varken vara den första eller sista som sparkas pga det.
Citera
2024-11-29, 17:06
Medlem
https://www.arbetsdomstolen.se/media/0sffcxhn/95-24.pdf
Här var länken till domen på A.Z. som är polisen i fråga. Föregående länk försvann..
Det är Växjö det handlade om och hans bror är Kim Zineldin.
Han har gått och blivit pannkaksbagare på senare tid:
Senast redigerad av Smutsigsnorre 2024-11-29 kl. 17:11.
Citera
2024-11-29, 17:13
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Jo men en inledande säkerhetsklassning vänder ju inte upp och ner på himmel och jord, och det är kanske inte heller rimligt så länge man själv håller sig i skinnet. För högre säkerhetsklasser tittar man mer på personens omgivning, men då har man jobbat ett tag och sökt en tjänst som kräver högre klass.

Men att som några i tråden gapar om bara blankt förbjuda alla som sett en kriminell person på ett vykort håller naturligtvis inte. Dina syskons och kusiners dåliga omdöme skall inte diskvalificera dig så länge du själv har ett gott omdöme.

Det verkar inte polisen i artikeln ha haft

Där har du fel!
Som jag skrev i en annan tråd är det så du umgås eller har familj eller flickvänner så kan du räkna med att du blir av med jobbet.
Jag på den tiden umgicks med lite kriminella varelser och fick beskedet från mitt företag att antagligen bytte jag umgänge eller fick jag se mig om efter annat skyddsklassat arbete.

Vilket jag så klart lydde och idag kan jag inte förstå hur jag ens kunde tycka det var galet förslag. Men man får välja. Skall man leka Polis enbart på arbetstid och gangster resten av tiden så får man låta bli jobbet som Polis!

Samma sak som jag och fler skrev i tråden om Åkesson och hans umgänge med kriminella mc presidenter. Att man kan inte välja fritt som Åkesson tycktes tro. Antagligen är man partiledare för ett parti och är seriös 24 timmar om dygnet eller så får man väl leka mc gäng istället.

Finns inget som helst konstigt med detta beslut. Polis är du 24 timmar om dygnet och inget som slutar när du hänger av dig uniformen.
Att ni ens i tråden tycker beslutet känns konstigt tyder på ni är ungdomar och inte riktigt fattar hela bilden.

Nu fick ni äntligen ett rättsfall så ni slapp böla om man ljög eller far med osanning. Är man på ett skyddsobjekt så är det lite andra regler där om man har sin anställning där än om man
är på "Bengans bygg och riv".
Citera
2024-11-29, 17:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
I så fall ska man räknas som kriminell om man går mot röd gubbe tycker jag. Antingen är man laglydig eller också är man en brottsling.

Vi behöver kanske inte överdriva😀

Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Fast då blir det nog svårt att få fram godtagbara poliser över huvud taget. Du vet "vänners vänner", då vågar jag nog påstå att nästan alla skulle bli diskvalificerade. I annat fall måste man ha en väldigt snäv vänkrets

Allt beror på vilka kretsar man rör sig i men absolut så skulle det bli knepigare att fylla utbildningsplatserna. Eller så gör vi som vanligt, vi sänker kraven till noll så även kvinnor, utvecklingsstörda och rullstolsburna får ut på gatorna och jaga bus.
Citera
2024-11-29, 17:32
Medlem
Det är klart man ska kunna umgås med sina kriminella familjemedlemmar. Man ska inte straffas för vad dom gör.
Så länge man inte begå något brottsligt själv och det verkar han inte har gjort.

Däremot att ingå företag med kriminella, där går min gräns. Det tycker jag inte man ska göra som polis även om företaget är harmlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in