Citat:
Det här var ju betydligt mer nyanserat än ditt inledande inlägg.
Skulle man se över mitt träd så finns det någon "vissen kvist" också som skulle ställa till det för mig men samtidigt så är det små saker men dock så finns det där. Skulle absolut inte räkna några av mina släktingar och vänner som kriminell på något sätt men det finns personer i registret.
Som tur är så har jag inga planer på att arbeta inom någon sån arbetsplats som kräver kontroller men man vet aldrig i framtiden.
Men som man ser här så pratar vi om personer som jobbar som poliser och umgås med kriminella människor och det är hästlängder från mitt liv.
Som tur är så har jag inga planer på att arbeta inom någon sån arbetsplats som kräver kontroller men man vet aldrig i framtiden.
Men som man ser här så pratar vi om personer som jobbar som poliser och umgås med kriminella människor och det är hästlängder från mitt liv.
Citat:
Men det möter ju ändå en del problem. Du har dömda personer i din närhet, men "räknar dom inte som kriminella". Inte helt lätt var man skall dra gränsen då, skall det vara OK med kriminella i sin närhet eller inte? När är man kriminell och när är man bara i registret? Tycker du att det vore rättvist att du är automatiskt diskvalificerad för ett gäng jobb i allmän sektor som har att göra med brottslighet i någon form, bl.a. polis?Jag tänker att svaret ligger i hur du själv hanterar en eventuell relation till en kriminell person. Polisen i det här fallet verkar ju ha misslyckats ordentligt vid flera tillfällen.